Gå til innhold

Første jul uten en kjær person man har mistet i løpet av året...

Fremhevede innlegg

Skrevet

En liten tanke til dere som nå skal feire jul uten en person dere hadde kjær som har blitt borte for dere i løpet av året. Sitter i samme situasjon, og selv om julen i fjor var preget av vedkommendes sykdom, så var ihvertfall personen her, og ingenting tydet på at vedkommende skulle bli borte bare noen måneder etterpå.

Vi feirer som vanlig, men i går kveld ble jeg overmannet av sentimentalitet, tårer i øynene og et veldig savn. Helt sikkert naturlig, men jeg var ikke forberedt på at det skulle komme så brått og "hardt". Skal en tur på graven og tenne lys før julemiddagen i dag, og håper det ikke innebærer fullstendig knekk (har tatt meg sammen "offentlig" hele tiden, men gitt meg selv rom til å sørge de få gangene jeg har vært alene).

Det fine med å savne noen er at man har vært så heldig å være glad i noen, det må vi huske på! Og riktig god jul til dere!

Anonymkode: b6945...bd4

• Liker 2
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er helt naturlig at du kjenner ekstra på savnet nå som det er jul. For mange av oss er jula familietid og da blir det ekstra merkbart at noen mangler.❤️ 

Anonymkode: bdad0...798

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En liten tanke til dere som nå skal feire jul uten en person dere hadde kjær som har blitt borte for dere i løpet av året. Sitter i samme situasjon, og selv om julen i fjor var preget av vedkommendes sykdom, så var ihvertfall personen her, og ingenting tydet på at vedkommende skulle bli borte bare noen måneder etterpå.

Vi feirer som vanlig, men i går kveld ble jeg overmannet av sentimentalitet, tårer i øynene og et veldig savn. Helt sikkert naturlig, men jeg var ikke forberedt på at det skulle komme så brått og "hardt". Skal en tur på graven og tenne lys før julemiddagen i dag, og håper det ikke innebærer fullstendig knekk (har tatt meg sammen "offentlig" hele tiden, men gitt meg selv rom til å sørge de få gangene jeg har vært alene).

Det fine med å savne noen er at man har vært så heldig å være glad i noen, det må vi huske på! Og riktig god jul til dere!

Anonymkode: b6945...bd4

Etter pappa døde så opplevde eg mye de samme. Eg brukte mye av tiden min på jobb, etter jobb gjekk eg til fjells. Der eg følte eg kunne gråte uten at andre trengte og reagere/agere i forhold til det. Er ikke enkelt for barn å se at pappa gråter. Så eg tenkte de skulle få slippe de.

håper du klarer å finne noe som får tankene bort fra det onde, og se glede i de som er der nå

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måten, - kjenner meg veldig igjen i det du beskriver ❤️ Mannen min var syk ifjor til jul, og vi visste at det var siste julen hans. 

Likevel var det bedre enn nå, fordi da levde han.

Jeg skal også tenne lys på graven idag, og sette et lys på plassen hans ved bordet når vi skal spise. Vondt og fint på samme tid.

Anonymkode: e3020...37a

Skrevet

Jeg var i begravelse til min kjære pappa i går ❤️ Han døde etter å ha vært syk i et par måneder.

Blir vår første jul uten han rundt bordet, og et stort savn ❤️

Anonymkode: 64ff4...df5

• Hjerte 1
Skrevet

Svigermor gikk bort i høst, blir rart og trist ❤️

Anonymkode: 58ab6...b99

Skrevet

Syk forrige jul, jeg visste ikke at hun skulle dø.😪

Helt for J, jeg har grått hele julen, har feiret alene- øvrige familie bryr seg ikke.

Selv om jeg fulgte opp hele tiden så har jeg tanker om " jeg klarte ikke å redde henne " " hvorfor reiste jeg fra henne den uken i ferien" hun trengte meg ( var der hver dag ellers ) hvorfor så jeg ikke tegnene tidligere o,l   sliter skikkelig, av og til roper jeg etter henne, ser etter henne o,l 

Skal starte i sorggruppe, jeg er på graven hver uke.💕

Anonymkode: 5d7d6...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...