AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #1 Skrevet 19. desember 2025 Jeg misliker ryggraden min mer og mer. Den er ekstremt synlig og ser ut som den skal poppe ut av huden. Hvis jeg skulle få et større kutt i huden over den ser jeg for meg at den ville "ramle ut". Man kan telle hvert "bein" eller virvel fra den midte delen av ryggen og helt opp til toppen av nakken. Og nei, jeg er ikke sykelig undervektig. Jeg har en normal bmi og til og med antydning til muffintop, så jeg er ikke for tynn på noen måte. Ryggen min og øvre overkroppen min er generelt litt beinete men det er bare ryggraden så er så ekstrem. Jeg er ingen ekspert på styrkeøvelser men finnes det øvelser som kan bygge muskler i dette området som gjør at det fremstår litt mindre synlig? Jeg har forresten ingen misdannelser eller skader i ryggen som kan skyldes dette, legen har undersøkt og konkluderte bare med at rygger er veldig ulike og at min er spesielt fremtredende og har lite fettlag. Men det er jo uansett ikke vanlig å ha mye fett i det området. Ser folk i garderober og på stranda hele tiden som har lignende kropp som meg og ingen har så stygg rygg. Så går det an å trene den mindre synlig? Hvem burde jeg få tips av? Anonymkode: f496a...e4e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #2 Skrevet 30. desember 2025 Det vil antakelig hjelpe noe både å legge på seg litt og å trene ryggmuskler. Kan det være at du er litt i nedre bmi-skala (selv om du er innenfor normalen) og kunne ha økt noe? Anonymkode: e3010...f0a 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #3 Skrevet 6. januar Du er skinnyfat. Min ryggrad ligger til sammenligning inne i ett søkk. Det er fordi ryggmusklene står ut langs ryggraden. Det er muskler du trenger. Styrketrening. Anonymkode: fde79...258 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #5 Skrevet 6. januar Du har de ryggknoklene du har, så enkelt er det. Du kan ikke endre knoklene dine! Blir du litt mer trent i ryggen, så vil du fremdeles ha akkurat de samme ryggknoklene, men hvis musklene blir litt fyldigere vil knoklene bli litt mindre visuelt dominerende. Mine står ut på samme måte, det har de gjort med vekt i nedre normalnivå, øvre normalnivå og med noe overvekt. Helsepersonell synes det er veldig praktisk når de av ulike grunner må telle ryggvirvlene Jeg har aldri brydd meg om at jeg ser skapt med slike synlige ryggvirvler. Mye bedre å bare akseptere at det er slik du er skapt, og at alt du kan gjøre er å fortsette å ta vare på kroppen din som best du kan med riktig trening og kosthold og livsstil. Og du - ingen andre bryr seg, så slutt å lage dette til et problem i eget hode, for det er ikke et problem hvis du ikke lar det bli det! ❤️ Anonymkode: 3ba7b...572
Crazydoglady Skrevet 6. januar #6 Skrevet 6. januar (endret) AnonymBruker skrev (På 19.12.2025 den 22.29): Jeg misliker ryggraden min mer og mer. Den er ekstremt synlig og ser ut som den skal poppe ut av huden. Hvis jeg skulle få et større kutt i huden over den ser jeg for meg at den ville "ramle ut". Man kan telle hvert "bein" eller virvel fra den midte delen av ryggen og helt opp til toppen av nakken. Og nei, jeg er ikke sykelig undervektig. Jeg har en normal bmi og til og med antydning til muffintop, så jeg er ikke for tynn på noen måte. Ryggen min og øvre overkroppen min er generelt litt beinete men det er bare ryggraden så er så ekstrem. Jeg er ingen ekspert på styrkeøvelser men finnes det øvelser som kan bygge muskler i dette området som gjør at det fremstår litt mindre synlig? Jeg har forresten ingen misdannelser eller skader i ryggen som kan skyldes dette, legen har undersøkt og konkluderte bare med at rygger er veldig ulike og at min er spesielt fremtredende og har lite fettlag. Men det er jo uansett ikke vanlig å ha mye fett i det området. Ser folk i garderober og på stranda hele tiden som har lignende kropp som meg og ingen har så stygg rygg. Så går det an å trene den mindre synlig? Hvem burde jeg få tips av? Anonymkode: f496a...e4e Umulig å si noe sikkert uten å ane noe om hvordan du er bygget/ser ut. Men på generelt grunnlag vil jeg si ja, det er nok håp for at det vil hjelpe en hel del. Kanskje ikke fikse det du synes er problematisk helt, det kommer jo veldig an på din kropp rett og slett. Men ja, det er jo gjerne ett område med litt begrenset med fett og en del muskler. Musklene rundt bygger gjerne utover slik at med en god muskulatur blir ryggraden gjerne liggende litt nede i en dump liksom med muskler rundt så selv en fremtredende ryggrad vil jo bli mindre fremtredende om man bygger muskler i området. Har du tilgang på maskiner/treningssenter så er feks facepull, nedtrekk, chins, markløft, rygghev gode alternativer (helst flere i kombinasjon med hverandre). Mange av disse kan sikkert gjøres med strikk feks om man trener hjemme og har begrenset utvalg av utstyr. Endret 6. januar av Crazydoglady
AnonymBruker Skrevet 7. januar #7 Skrevet 7. januar Styrketrening. Hadde også utstikkende ryggrad før. Nå ligger den i en grop, pga ryggmuskler. Er ikke spesielt muskuløs heller, ikke bodybuilding du trenger:) Anonymkode: 7ceb3...17b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå