Gå til innhold

Lav arbeidsledighet

Gjest Frustrert nå

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert nå

Leste i en annen tråd her at det var lav arbeidsledighet så det var vanskelig å få ansatt noen?

Jeg begynner å bli utrolig frustrert selv. Har søkt jobber siden november i fjor. Har gode anbefalinger og attester. Har søkt på mange jobber jeg virkelig har lyst på. Jeg har utdannelsen de ønsker, men ikke arbeidserfaringen. Jeg har også søkt på en hel del jobber som jeg ikke ønsker meg fullt så sterkt, men på områder der jeg har både kompetansen og erfaringen.

Når det gjelder den første gruppen jobber så stiller jeg antagelig svakere fordi jeg ikke har arbeidserfaring på området. Men alle må jo starte et sted. Og det kan vel være at den uten erfaring er lettere å forme? Uten at det dermed er sagt at man er uten ideer og initiativ.

Når det gjelder den andre gruppen jobber så har jeg opplevd å miste sjansen fordi arbeidsgiver er redd jeg skal slutte dersom jeg får jobben jeg har utdannet meg til. Jeg kan jo ikke utelate dette punktet på CV? Da vil det jo være naturlig å lure på hva jeg har brukt tiden på mens jeg altså gikk på skole.

Når det er sagt så må jeg jo innrømme at jeg forstår at de tingene jeg har nevnt blir tatt med i vurderingen. Men det er fryktelig frustrerende uansett. Det er første gang i mitt liv at jeg faktisk har slitt for å få jobb. Har antagelig noe å gjøre med at jeg har byttet jobber i de gode periodenen, uten at jeg egentlig har vært så oppmerksom på det selv.

Hadde bare behov for en liten utblåsning. :sur:

Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i samme bås som deg, bortsett fra at jeg har søkt jobber siden jeg ble ferdig med utdanningen min våren 2005, altså nesten 5 mnd lenger.

Nå har jeg fått meg sommerjobb, men fast jobb ser ut til å være veldig vanskelig, og da fordi jeg ikke har den erfaringen som alle krever..