Gå til innhold

Hvilket begrep/ord er jeg leter etter? Ikke følsom, ikke emosjonell, ikke nostalgisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men noe som beskriver en person som for eksempel har veldig lyst til å spare på billettene fra en konsert som var så bra, fordi de har affeksonsverdi. Eller skyndter seg å kjøpe en ramme til å sette første ultralydbilde av barnet i. Som skriver et kort fullt av kjærlighetserklæringen til sin bedre halvdel på bursdagen. 

Både følsom og nostalgisk føler jeg blir feil. Man trenger ikke å være helt generelt superfølsom som menneske, men mer noe annet.. Og nostalgisk er for meg å se tilbake og drømme, men dette kan like gjerne være noe følelsesmessig her og nå (fantastisk konsert), eller fremover i tid (bildet av ultralyd. 

Jeg mener det skal være et ord eller begrep på dette, men jeg kommer ikke på hva det isåfall er.. 

Anonymkode: 22569...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melankolsk?

Anonymkode: b30f2...628

Skrevet

Her er synonymer for følsom, emosjonell og nostalgisk, sortert etter nyanse og alle passer jo det TS sier hun ikke er.. 

Følsom: Sensitiv, var, sart, lettrørt, myk, ømfintlig, hudløs, bløthjertet, kjenslevar, mottakelig, sentimental.

Emosjonell: Følelsesladet, følelsesfull, affektiv, lettbevegelig, følelsesbetont, emotiv.

Nostalgisk: Vemodig, mimrende, lengselsfull, minnesyk, tilbakeskuende, sentimental. 

Anonymkode: 1ac9d...a9e

Skrevet

Tenker sentimental passer på alle eksemplene?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sentimental ja!! Det er det jeg leter etter! Takk for hjelpen 😃

Anonymkode: 22569...aca

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...