Gå til innhold

Ble rygget på i høy fart, motpartens mann benekter hendelsen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ligget med tankekjør i hele natt og nå spør jeg dere på kvinneguiden... troll og unødvendige kommentarer kan gå andre steder, takk.

Kjørte min pappa til øyenlegen siden bilen dems var på verksted. I enden av veien i nabolaget får jeg øye på en bil som kommer susende i revers. Min første tanke er at dette var veldig rart og jeg trodde det var noen ungdommer som drev å leika seg. Denne veien er smal og er ikke plass til 2 biler, jeg holdt inne tuta og stoppet bilen i ene kanten av veien og håpte at sjåfør skulle høre meg og stoppe, men flere sekunder går og bilen dundrer inn i min venstre side, knekker frontfanger, knuser lukta og bulker panseret mitt. Sjåføren bremset aldri siden den tydeligvis aldri så meg. Hendelsen tok sted 10:15 på en solskinnsdag. 

En gammel dame kommer ut av bilen (naboen til mine foreldre) hun er så lei seg og uffer seg og sier generelt lite enn at hun skjelver og er preget. Jeg sa til henne at vi er ikke sinte og at det blir forsikringsak, jeg knipset bilder av begge biler og skiltnumret hennes og sa at vi måtte snakkes senere pga pappa må rekke timen hos øyenlegen. For meg var dette en selvfølge om at hun tar skylden siden det soleklart var hennes skyld

Når vi kom hjem igjen er hun på ulykkesstedet med mannen sin, de prøvde å rekonstruere hva som hadde skjedd. Jeg tenkte at det var jo greit at de var her så slapp vi å kjøre hjem til henne, men dette aspeløvet av en kvinne er livredd for mannen sin og det han begynte å preike om var at jeg hadde råkjørt og kjørt oppi rompa hennes og at det var min feil. Jeg ble rasende av disse påstandene og det ble mye kjefting, jeg gikk deretter tilbake til bilen hvor pappa og denne kvinnen tok opp døra mi og bar seg og unnskyldte han og sa at han er bare stresset og at jeg må ikke bli sint, jeg sa at jeg er rasende og at hun får versegod fortelle han hva som faktisk skjedde. Denne mannen hadde en tydelig alchoholånde og snøvlet når han snakket. Så at han kjørte bilen deres hvor en barnehageflokk akkurat hadde passert på denne veien. Hun råkjører støtt og stadig og min mor har ved flere tilfeller nesten kollidert i henne pga hun ikke viser vikeplikt og råkjører.

Jeg fant så mye info om denne nabokvinnen til mine foreldre som jeg kunne og fylte ut et skadeskjema og sendte inn til forsikringsselskapet mitt hvor kun jeg hadde signert.

har desverre bare delkasko, så er kjempeurolig for å måtte betale egenandel! Er trygdet 2barnsmor så har ikke allverdens...

Noen med erfaring på dette som kan være til hjelp? 

Anonymkode: 33a68...e83

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du stod i ro og ble rygget på, det kan også skadene dine bevise, du får ikke sånne skader av å kjøre på noen som denne gubben skal ha det til. Skikkelig dritt situasjon, men du har ditt på det tørre. Ingen er bedre til å finne sannheten enn forsikringsselskaper for de tviholder på pengene sine. 

Anonymkode: 00ae9...997

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet

Er det noen av naboene som har kamera som kan ha filmet hendelsen? Skader ikke å gå på dørene/sende felles beskjed i nabolaggruppen.

Anonymkode: 29469...a9a

• Liker 3
Skrevet

Slapp av. Din skade er på siden av bilen, hennes er bak, så det er opplagt hva som skjedde.

Anonymkode: b70a6...64b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Huff, så trasig! Enkelte folk er sleske. Men det er nok som det nevnes tidligere i tråden her mulig å se forskjell på skader forårsaket av at du ble pårygget og om du skulle ha råkjørt inn i hekken på damen. Dette minner meg forøvrig på at jeg må investere i nytt dashbordkamera..!

Anonymkode: 0cd93...d0a

• Liker 2
Skrevet

Denne eldre damen burde kanskje også få legevurdering på om hun egentlig skulle hatt førerkortet lenger.

• Liker 15
Skrevet

Skadene på bilen vil bekrefte din historie. Ta det helt med ro. 

Anmeld naboen for falsk forklaring og forsøk på forsikringssvindel dersom de finner på en annen historie. 

Enkelte personer er løgnaktige idioter, og du har dessverre blitt blandet opp i deres løgnaktige idioti.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne eldre damen burde kanskje også få legevurdering på om hun egentlig skulle hatt førerkortet lenger.

Helt enig, hun råkjører og ser seg ikke for. Hun er like vill på sykkel, for et par år siden så syklet hun inn I en rullatorbil og prøvde å gi føreren skylden. Og mannen hennes er alchoholiker og bor i kjelleren og drikker. Han kjørte bilen hennes når de skulle "rekonstruere" hva som skjedde, har god nok grunn til å anmelde han også, men vil se først om de kommer til fornuft angående forsikringssaken, men anmelder dem nok begge 2 i rette timing, er barnehager som går tur gjennom nabolaget, når ikke hun klarer å få øye på min høye SUV så hvordan skal hun se om det står et barn i veien så fort som hun kjører? 

-TS

• Liker 6
Skrevet

Kontakt forsikringsselskapet raskt. 
Få vitner og dokumentasjon. 
Ikke signer skademelding du ikke er enig i. 
Forsikringsselskapene fastsetter skyld seg imellom. Så ikke forhold deg til de som kjørte på deg. 
Eneste feilen du har gjort her er at du burde ringt politiet. Da de med stor sannsynlighet hadde tatt førerkortet til den gamle dama. Hva om det hadde vært små barn der hun rygget? Hun utgjør en fare for trafikken. 
I en telefon til politiet ville sannsynligvis politiet spurt om det var store skader på bilen(ene) eller/og personskader. Hvis ikke ville de ikke ha kommet. 
Har vært i noenlunde samme situasjon og da dro jeg en hvit løgn til politiet og sa at jeg kjente nakkesmerter. Da skal de komme. 

Anonymkode: 78416...901

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Forsikringselskapet ordner det her, null stress. 

… og varsle politiet om damens villkjøring. Hun bør ikke ha lappen.

Anonymkode: 1650e...aeb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det noen av naboene som har kamera som kan ha filmet hendelsen? Skader ikke å gå på dørene/sende felles beskjed i nabolaggruppen.

Anonymkode: 29469...a9a

Desverre, er en vei mellom en 3 meter hekk og et skogholt- så er desverre ingen huser med vinduer mot skadestedet. Det eventuelt noen kunne ha hørt er min biltute siden jeg holdt den inne i ivertfall 5-6 sekunder før hun smalt inn I meg.

- TS

• Liker 2
Skrevet

Heldigvis er det ganske vanskelig å kjøre inn i hekken på en annen bil med førersiden av sin egen, så dette går bra. Du kan minne dem på at påtalemyndighetene kan velge å ta ut tiltale for falsk forklaring om det skulle gå så langt, evt kan de få avkortning i forsikringsutbetaling også om de lyver. 

• Liker 4
Skrevet

Sjekk om noen har dørkamera. Høres ut som et fattig og kjipt nabolag der du kanskje ikke finner det, men prøv. Mulig det stod en Tesla med sentient mode i nærheten som filmet alt? Men du har jo vitne du også og skadene forteller sin egen historie. Lykke til! ❤️

Anonymkode: a5be3...9d2

• Liker 1
Skrevet

Hva slags foreldre er det som ikke trygger deg, og sier de skal ta regningen om det kommer dit, når de vet du er alene og fattig, og dette skjedde som følge av en tjeneste du gjorde dem? 

Anonymkode: df1c0...c88

Skrevet

Dette er en ikke-sak, ts. Forsikringseselskapet ser på bildene av skadene på bilen. Det er FYSISK umulig at du har forårsaket de skadene slik den gamle dama hevder. 

Bare send gode bilder til forsikringsselskapet så går det bra! 

Anonymkode: 1650e...aeb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 7.02):

å er kjempeurolig for å måtte betale egenandel!

Det er ikke egenandel på ansvarsskade, men får du skylden kan du få bonustap..
Og med knust frontfanger og bulket panser på din bil og skade bak på den andre vil du få skylden, spesielt om motparten har et annet forsikringsselskap.
Beste du kan håpe på er at ingen får ansvar, begge dekker sine skader og du slipper bonustap.

Anonymkode: 2ec45...257

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 10.00):

Helt enig, hun råkjører og ser seg ikke for. Hun er like vill på sykkel, for et par år siden så syklet hun inn I en rullatorbil og prøvde å gi føreren skylden. Og mannen hennes er alchoholiker og bor i kjelleren og drikker. Han kjørte bilen hennes når de skulle "rekonstruere" hva som skjedde, har god nok grunn til å anmelde han også, men vil se først om de kommer til fornuft angående forsikringssaken, men anmelder dem nok begge 2 i rette timing, er barnehager som går tur gjennom nabolaget, når ikke hun klarer å få øye på min høye SUV så hvordan skal hun se om det står et barn i veien så fort som hun kjører? 

-TS

Liv kan jo gå tapt pga. disse menneskene. Du er nødt til å sende bekymringsmelding til legen hennes på et vis. Og tips politiet! Vi alle har ansvar når vi observerer slikt, og du har tydeligvis sett mye. Redd et liv :hjerte:

Anonymkode: 959d0...2f5

• Liker 2
Skrevet

Du MÅ tipse politi om denne damen. Hun kan drepe barn 😢😢 

Anonymkode: ed0d6...c10

• Liker 4
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: 

Fikk endelig medhold fra forsikringselskapet mitt, motparten meldte aldri ifra om hendelsen og ville ikke svare forsikringa når de tok kontakt heller, forsikringselskapet ga dem en frist til å svare- som tydeligvis måtte ventes på at tikket ut, så da fikk jeg medhold i saken min. Alt dette skjedde for 6 uker siden, så irriterende å kjøre rundt med en stygg bil i mellomtiden pga folk som går under jorda...

- TS

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oppdatering: 

Fikk endelig medhold fra forsikringselskapet mitt, motparten meldte aldri ifra om hendelsen og ville ikke svare forsikringa når de tok kontakt heller, forsikringselskapet ga dem en frist til å svare- som tydeligvis måtte ventes på at tikket ut, så da fikk jeg medhold i saken min. Alt dette skjedde for 6 uker siden, så irriterende å kjøre rundt med en stygg bil i mellomtiden pga folk som går under jorda...

- TS

Ganske fascinerende at de bare prøver å ri det ut med strategien til en treåring: Late som man ikke eksisterer. Wow. Så da betaler motparten sin forsikring for alt nå?

Anonymkode: a5be3...9d2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...