Gå til innhold

Trenger å få ut litt frustrasjon....


vonnie

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg må bare få ut litt gruff.....

For 5 år siden fikk jeg beskjed om at jeg hadde livmor som en 60 åring ( den var inntørket , grunnet feil p-piller) og jeg er i en alder av 25.

Så jeg vet at det kan ta laaaannng tid før jeg eventuellt blir gravid. Og det er ikke mer enn 3 mnd siden vi begynnte å prøve aktivt. Jeg har ikke gått på p-piller på veldig lang tid. Over ett halvt år siden. Men mannen har brukt besyttelse.

Men nå når jeg skal prøve å finne ut syklus og eggløsning så skjønner jeg ingenting. Kan man ha 32 dagers syklus?

Og på jobben popper det opp gravide damer og alle kommer løpende med ultralyd bilder...... jeg blir små sprø.

Også sier de jo at du ikke skal tenke så mye på å bli gravid. Men hvem kan la være å tenke på det. Det går ikke. Jeg klarer ikke å la være å tenke på om det klaffer nå.

Jeg er så utrolig redd for at jeg rett og slett ikke kan blir gravid og alt pga den legen jeg hadde en gang som ga meg feil p-piller.

Den gangen for 5 år siden så fikk jeg ikke noe beskjed om at jeg ikke kunne få. Han sa vell egentlig ikke noe fra eller til. bare at han trodde at bytte av p-piller med ett høyere nivå av en eller annen type hormon skulle bedre det. Men alikevell klarer jeg ikke å slippe taket i den tanken. Jeg sluttet på p-piller fordi jeg vare redd for at det skulle forverre det enda mer. selv om jeg byttet type piller. Prøver å snakke med mannen om detta ,men han klarer ikke å skjønne hva jeg mener.

Sorry at jeg pøser alt ut her. Men jeg må bare få det ut. :grine: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ville gått og fått en skikkelig undersøkelse - så vet du hva du har å forholde deg til og slipper å gå å lure. Syns det hører underlig ut det den legen sa og ville fått sjekket om det stemmer.

Man har EL ca 14 dager FØR mens sies det. Man kan ha alle mulige lengder på syklus. Men såvidt jeg har forstått er det ingen fasit eller formel på det hele man kan ha EL før 14 dager, eller etter, eller ikke i det hele tatt. Begynn å merke av på kalenderen når du har mensen, få en GU og nyt å ha sex med mannen din!

Vet det hele kan være frustrerende og blir det riktig ille kan du kjøpe sånne EL-tester - da får du svar i alle fall. Men begynn med en GU!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 dagers syklus er ikke unormalt på noen måte! Det hadde nok vært en fordel for deg å finne ut når og om du har EL. Dette kan gjøres på tre måter, temping, altså ta temperaturen hver morgen og se utviklingen, EL-tester, eller blodprøver hos lege.

Hvis du allerede har fått vite at det kan være problemer med deg som gjør at dette kan være vanskeligere for dere, ville jeg søkt medisinsk hjelp med en gang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med gjest over. Syns du skal få sjekket dette ordentlig. Hva med å gå til gynekolog. Utrolig lei beskjed å få :klem:

Det er fullt mulig å ha ganske så lange sykluser. 32 dager er IKKE uvanlig.

Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjenta79

Min syklus er stort sett 30 dager, men kjenner flere som har lengre, så 32 dager er nok helt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare ønske deg lykke til med prøving. skjønner veldig godt hva du går igjennom.. eller... ikke så langt som til å få feil p-piller, men den tanken hvor alle rundt kommer med barn og bilder osv... alle rundt meg oxo får barn bare ikke meg... og overalt hvor man ser er det små barn, barnevogner osv....

ønsker deg igjen lykke til, og håper du får gått til en gynekolog, og evt ta en fertilitetstest... og heller kanskje prøve å ikke tenke så mye på å bli gravid.. ta det heller som det kommer.. har hørt at om man fokuserer mye på det, pleier det ikke å komme noen barn, men... om det er tillfelle vet jeg ikke...

___AngelFairy___

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 dagers syklus høres veldig greit ut. Vanlig. Jeg har 32-34 dager, har funnet ut at jeg alltid har eggløsning ved å måle tempen hver morgen før jeg står opp.

Anbefaler deg å få henvisning til gynekolog av legen din, hos gynekologen kan du få sjekket ut om alt ser normalt ut nå. Det kan nok være en stor fordel siden det har blitt påvist noe feil for en tid siden. Har vært hos gynekolog en gang tidligere, det var veldig flott med ultralydsjekk av livmor og eggstokker. Gynekologen kunne da slå fast en hel masse, følte meg mye tryggere da.

Synes forresten ikke du hadde fått noen grei beskjed: Livmor som en 60-åring ??? Hva skulle det bety liksom ? Teit uttalelse syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha prøvd å bli gravid med nr 2 i 2 år så har jeg noen tips å gi bort. Finn føst ut om du ar El, eggløsning. Den enkleste måten å gjøre dette på er å beynne å teste deg 12 dager etter siste mens startet. Sanynligvis får du da utslag på testen på dag 14-16. Da er det å krype til køys samme dag og de påfølgende dagene. Da er sjansen størst.

Fortvil ikke med det legen sa, jeg vet om jenter som har kommet i overgansalderen som 30 åringer brukt pergotime og fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortvil ikke med det legen sa, jeg vet om jenter som har kommet i overgansalderen som 30 åringer brukt pergotime og fått barn.

Dette er feil. Pergotime har ikke noen saerlig effekt paa de som ikke har egg igjen, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg med mine cyste-eggstokker har 35 dagers syklus... men d er visst vanligst med 28-32 dager;) Ikke så lett å vite etter p-pillebruk... men jeg sliter iværtfall... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...