Gå til innhold

hva trengs i skolen i dag?

MAcy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spør hvor høyt opp i skoleverket du skal da men med fysikk og kjemi på videregående nivå er er du omtrent sikret jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar allmen læarerutdanning med sikte på 1-10 klasse. Ikke så glad i språk ellers det meste. Tar tredje året mitt nå, samfunnsfag. Litt usikker på fjerde året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jo stases mye på fysisk fostring i skolen, så kroppsøving er jo et tips (selv om veldig mange har det...). Ellers søker veldig mange etter musikklærere (som har mer enn 5 vt). Engelsk er et bra fag å ta, det er i alle fall lett å få jobb her jeg bor dersom du har språkfag. Men det "beste" du kan ta er kanskje matematikk. Stor satsing på realfag i skolen, og matematikklærere. Det trengs matematikklærere som virkelig vil undervise i faget, som brenner for det, og som er flinke til å lære fra seg.

Endret av Marililja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hyler og skriker etter matematikk og naturfag lærere. Kommer til å bli mange pensjonerte lærere om 1- 2 år.

Går selv tredje året ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velg fag som spansk,tysk, fransk, musikk og realfag.....i alle fall ikke samfunnsfag som alle andre også har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Du bør velje det du sjølv er sterkast i, og har mest engasjement for! Då vil du bli den beste læraren, og gode lærarar får jobb uansett, i alle fall om nokre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør velje det du sjølv er sterkast i, og har mest engasjement for! Då vil du bli den beste læraren, og gode lærarar får jobb uansett, i alle fall om nokre år.

Helt enig det finnes ikke noe så umotiverende som en lærer som ikke liker og brenner for faget sitt. Kommer aldri til å velge noe jeg ikke vil trives med å undervise i. Det har alltid vært mitt stå sted. Men er litt i tvil om hva jeg lettest får jobb med.

Heimkunnskap er det et fag som kan være aktuelt ikke noen som har sagt noe om det????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

:Nikke: Helt riktig. Dessuten er det umulig å si noe om hva det vil være behov for i framtida. nå har visstnok matte blirr veldig populært på lærerhøyskolen og vil sikkert bli enda mer populært nå som det er karakterkrav for å komme inn på lærerhøyskolen. I artikkelen i aftenposten jeg leste for en stund siden sto det at de trodde det ville bli for mange realfagslærere i Oslo de nærmeste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Helt riktig. Dessuten er det umulig å si noe om hva det vil være behov for i framtida. nå har visstnok matte blirr veldig populært på lærerhøyskolen og vil sikkert bli enda mer populært nå som det er karakterkrav for å komme inn på lærerhøyskolen. I artikkelen i aftenposten jeg leste for en stund siden sto det at de trodde det ville bli for mange realfagslærere i Oslo de nærmeste årene.

Ja det er jo ikke godt å si om dagens fagbehov er det samme som om 5 år til, veldig mange som tar realfag, men det er jo egentlig gode fag å ha da. men dagens og framtidensbehov er ikke likestilte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det var det jeg gjorde. Valgte "film, medier og kommunikasjon" 4. året, og fikk jobb rett etter lærerskolen til tross for at det ikke akkurat er et skrikende behov for medielærere i barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvis jeg kommer inn skal jeg ta engelsk og samfunnsfag.

Vet ikke om det er det lureste, men det er det jeg er best i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...