AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #1 Skrevet 12. desember 2025 3 år gammel el-bil. Det er litt tungvint å åpne porten. Men nå er det skikkelig drittvær ute og lurer på om min latskap ikke er så smart på sikt. Anonymkode: 6a596...d65
TBL12 Skrevet 12. desember 2025 #2 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): 3 år gammel el-bil. Det er litt tungvint å åpne porten. Men nå er det skikkelig drittvær ute og lurer på om min latskap ikke er så smart på sikt. Anonymkode: 6a596...d65 Garasje vil spesielt gjøre bilen blir mindre utsatt for sol, som inneholder UV stråler. Bryter ned lakk og plast. Rust kan angripe mer i en oppvarmet garasje. I en kald garasje ikke nødvendigvis så stor forskjell om bilen brukes regelmessig. Det er mye å hente på komfort og trafikksikkerhet vinterstid å starte med en snøfri bil. Om porten er vanskelig å åpne ville jeg rettet dette. Kan ordnes med å justere fjærer posisjon, fjærer eller ny port, eller garasjeport åpner - alt etter hva som er årsaken. Selv benytter jeg alltid garasjen. Porten var over 40 år gammel når jeg byttet den i 2024. Før og etter kan ikke sammenlignes, mye lettere å åpne og stenge den nye porten. 1 1
Mardina Skrevet 13. desember 2025 #3 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 3 år gammel el-bil. Det er litt tungvint å åpne porten. Men nå er det skikkelig drittvær ute og lurer på om min latskap ikke er så smart på sikt. Anonymkode: 6a596...d65 Hadde jeg hatt tilgang på garasje, så hadde jeg brukt den hele året. Du gjør bilen din en tjeneste ved å oppbevare den i garasjen. Så får du heller vurdere om du skal gjøre noe med at porten er vanskelig å åpne og lukke.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #4 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 3 år gammel el-bil. Det er litt tungvint å åpne porten. Men nå er det skikkelig drittvær ute og lurer på om min latskap ikke er så smart på sikt. Anonymkode: 6a596...d65 Lakken vil slite. Anonymkode: 9c98f...448
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #5 Skrevet 13. desember 2025 Kan du ikke bare bruke garasjen som en carport? Er ikke sånn at man må lukke den porten selv om det er en port der. Jeg brukte min garasje sånn. Lukka den kun når det var snøstorm. Anonymkode: d19c4...237 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #6 Skrevet 13. desember 2025 Kan du ikke bare få installert ny port? Min åpner seg automatisk når jeg nærmer meg med telefonen. Anonymkode: 21795...af4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #7 Skrevet 13. desember 2025 Selvfølgelig blir det mer slitasje på bilen av snø, vind og regn. Og kosting og skraping hver gang det er snø og kaldt. Det dummeste jeg ser, er folk som har garasje og ikke bruker den. Ser det blir store hauger snø rundt bilene når de koster av dem, så da blir det jo jobb å måke bort den. Vi har bilene i garasje året rundt. Anonymkode: 32c78...cba
newman01 Skrevet 13. desember 2025 #8 Skrevet 13. desember 2025 Jeg ville spandert på meg en ny garasjeport om den er gammel og ødelagt. Eller bare tatt service på den om det har vært litt manglende vedlikehold. Kanskje det går an å montere motorisert garasjeportåpner? Dugg- og snøfri bil i vinterhalvåret er kjekt. Og mindre sol som gjør bilens farge blass på sommeren. Og mindre pollen og fuglebæsj. Sistnevnte etser istykker lakken
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #9 Skrevet 13. desember 2025 Her så har vi garasje og ingen bil står der. Ene står atv og andre har vi ved, fryser, sykler osv Anonymkode: 0673a...1fa
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #10 Skrevet 13. desember 2025 Min garasje er laget for en boblebil på 60-tallet og jeg får ikke plass til en moderne bil nå. Går jo helt fint. Men som andre sier - kjekt å ha tørr og snøfri bil om morgenen hvis muligheten for det bare er noen meter unna? Anonymkode: 1d439...878
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #11 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): 3 år gammel el-bil. Det er litt tungvint å åpne porten. Men nå er det skikkelig drittvær ute og lurer på om min latskap ikke er så smart på sikt. Anonymkode: 6a596...d65 Det er da bare å fikse porten. Å ordne med feks automatisk åpner er irriterende en gang, og så slipper du noensinne mer å bli overrasket over uventet snøfall feks og stå der 07.30 og skrape snø ved siden av garasjen. Anonymkode: d98c1...532
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #12 Skrevet 13. desember 2025 Nesten ingen jeg kjenner, med garasje, bruker den…… Anonymkode: 1cada...d70
TBL12 Skrevet 13. desember 2025 #13 Skrevet 13. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min garasje er laget for en boblebil på 60-tallet og jeg får ikke plass til en moderne bil nå. Går jo helt fint. Men som andre sier - kjekt å ha tørr og snøfri bil om morgenen hvis muligheten for det bare er noen meter unna? Anonymkode: 1d439...878 Det er et kjent problem. Når jeg byttet porten ble lysåpningen samtidig utvidet. Ca 8 cm mer ved innkjøringen var til stor hjelp. Hvor komplisert det er å utvide vil variere hvordan garasjen er bygget.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #14 Skrevet 13. desember 2025 Å jeg elsker at jeg har garasje. Gammel port med det funker. Trenger ikke å tenke på noe. Ikke er det is eller snø på den. Ikke er den glovarm på sommeren. Digger det. Anonymkode: e02ab...1cd
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2025 #15 Skrevet 13. desember 2025 Vi har også garasje, men sjeldent bilene står der. Jeg synes det blir så trangt der, både å kjøre inn og ut, men også når man skal ha ting inn og ut av bilen. Hadde blitt litt romsligere om vi ikke hadde trengt å ha verktøy osv der, men hadde nok foretrukket å stå ute uansett😅 Anonymkode: d3505...11a
DesmondMiles Skrevet 16. desember 2025 #16 Skrevet 16. desember 2025 (endret) Ser utrolig mange som har garasje, men som likevel parkerer utenfor. Det er en fyr i nærheten her som har to dobbeltgarasjer, men likevel parkerer sin par år gamle Porsche Cayenne som hadde nypris på over 2.5M ute hele året. Jeg elsker å parkere i garasje. Trenger aldri å tenke på å fjerne snø og is på vinteren, og på sommeren er den ikke glovarm av å ha stått i solen. Nå har jeg elektrisk port, men selv med manuell port kjørte jeg alltid inn. Endret 16. desember 2025 av DesmondMiles
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #17 Skrevet 16. desember 2025 Mardina skrev (På 13.12.2025 den 3.56): Du gjør bilen din en tjeneste ved å oppbevare den i garasjen. Så får du heller vurdere om du skal gjøre noe med at porten er vanskelig å åpne og lukke. Feil, ofte fuktigere/varmere i garasje enn ute. Bedre miljø for rustdannelse.. Anonymkode: 2d113...35d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2025 #18 Skrevet 16. desember 2025 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Feil, ofte fuktigere/varmere i garasje enn ute. Bedre miljø for rustdannelse.. Anonymkode: 2d113...35d Akkurat den økte rustfaren kan man enkelt eliminere med å bruke garasjen som en carport. Så lenge man ikke trenger å oppbevare annet kostbart utstyr i garasjen, har jeg aldri sett hensikten med å åpne/lukke porten konstant. Anonymkode: d19c4...237
Mardina Skrevet 16. desember 2025 #19 Skrevet 16. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Feil, ofte fuktigere/varmere i garasje enn ute. Bedre miljø for rustdannelse.. Anonymkode: 2d113...35d Det er vel uansett bedre for bilen å stå i garasje, enn å stå ute i vær og vind. Det sier seg selv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå