AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg har vært veldig fertil og fødte sist for 6 år siden. Livet skjer og jeg møtte drømmemannen og barn ble et tema men vi begge er inneforstått at det kanskje ikke vil gå bra å få et barn sammen. Jeg er takknemleig for at kroppen fortsatt kan få barn men frykten i meg sier det ikke vil gå bra. Samboer er mer postiv og tror jeg er veldig fertil enda pga historien min og prøveresultatet etter fertilitetsjekk. Hormonene mine virker som de jobber som de skal og jeg har fortsatt veldig stabil syklys, men det eneste er at alderen min er for høy på pairet. Samboer har noe lavere antall sædceller men fortsatt bra ellers prøveresultat. Han er en god del yngre enn meg. Jeg er ikke så bekymet ellers med tanke på hva som kan gå galt og stoler på kroppen min om jeg skulle blitt gravid og det går fint etter de mest kritiske ukene med tanke på tidlig abort. Er det flere som har det som oss? Noen som lever med håpet men frykter det er for sent? Jeg er 45 år, slank, trener jevnt og trutt òg utseendemessig tror de fleste jeg er i starten av 30 årene maks. Selv om det ikke spiller noen rolle, men jeg føler meg heller ikke gammel eller for gammel til å få et nytt barn. Anonymkode: f7212...ec7
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Vi har latt det stå til siden jeg var 41. Skjer det, så skjer det, men orker ikke IVF og det styret der. Ikke klaffet her, er 44 nå. Anonymkode: 1ce21...6aa 2 2
Soft mann Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Tror dere heller skal ta godt vare på de barna du har. Er sikkert ikke helt enkelt å få ny pappa når en er 6 år 6 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har vært veldig fertil og fødte sist for 6 år siden. Livet skjer og jeg møtte drømmemannen og barn ble et tema men vi begge er inneforstått at det kanskje ikke vil gå bra å få et barn sammen. Jeg er takknemleig for at kroppen fortsatt kan få barn men frykten i meg sier det ikke vil gå bra. Samboer er mer postiv og tror jeg er veldig fertil enda pga historien min og prøveresultatet etter fertilitetsjekk. Hormonene mine virker som de jobber som de skal og jeg har fortsatt veldig stabil syklys, men det eneste er at alderen min er for høy på pairet. Samboer har noe lavere antall sædceller men fortsatt bra ellers prøveresultat. Han er en god del yngre enn meg. Jeg er ikke så bekymet ellers med tanke på hva som kan gå galt og stoler på kroppen min om jeg skulle blitt gravid og det går fint etter de mest kritiske ukene med tanke på tidlig abort. Er det flere som har det som oss? Noen som lever med håpet men frykter det er for sent? Jeg er 45 år, slank, trener jevnt og trutt òg utseendemessig tror de fleste jeg er i starten av 30 årene maks. Selv om det ikke spiller noen rolle, men jeg føler meg heller ikke gammel eller for gammel til å få et nytt barn. Anonymkode: f7212...ec7 Hvor mange barn har du fra før da? Og hvor lett har de kommet? Min gynekolog sier fertilitet ikke er «rettferdig», og at noen av oss lett kan få barn opp i førtiårene. Men jeg har mange barn, og har blitt gravid på første forsøk eller på prevensjon hver gang, over en tyveårsperiode. Anonymkode: fcbb1...632
cafflatte Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Hvorfor satse på flere barn når du er i 40 åra og har barn fra før? Ta heller vare på de du har. 8
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Jeg trenger ikke meninger til dere som sier jeg ikke trenger flere barn etc, men vet dette er et tema som kan provosere enkelte. Anonymkode: f7212...ec7 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor mange barn har du fra før da? Og hvor lett har de kommet? Min gynekolog sier fertilitet ikke er «rettferdig», og at noen av oss lett kan få barn opp i førtiårene. Men jeg har mange barn, og har blitt gravid på første forsøk eller på prevensjon hver gang, over en tyveårsperiode. Anonymkode: fcbb1...632 Jeg har 4 barn fra før der jeg har blitt gravid i 1-3 pp. Første pp da jeg var 39 år. Når fikk du ditt siste barn? Jeg har mistet 2 ganger tidlig både i 20 årene og i 30 årene. Anonymkode: f7212...ec7
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Soft mann skrev (14 minutter siden): Tror dere heller skal ta godt vare på de barna du har. Er sikkert ikke helt enkelt å få ny pappa når en er 6 år Barna elsker bonuspappaen sin. Anonymkode: f7212...ec7
Soft mann Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barna elsker bonuspappaen sin. Anonymkode: f7212...ec7 Ja de er en god start😊
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har latt det stå til siden jeg var 41. Skjer det, så skjer det, men orker ikke IVF og det styret der. Ikke klaffet her, er 44 nå. Anonymkode: 1ce21...6aa Har du barn fra før? Har dere satt dere et tidspunkt dere stopper å prøve med tanke på alderen? Anonymkode: f7212...ec7
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Soft mann skrev (1 minutt siden): Jobber du ikke ts? Jobber? Jo jeg jobber 100% og tjener godt☺️ Anonymkode: f7212...ec7 1
Soft mann Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobber? Jo jeg jobber 100% og tjener godt☺️ Anonymkode: f7212...ec7 Ja så bra, men den inntekten vil selvfølgelig bli mindre med flere barn og de blir mer utgifter i hjemmet. Er jo veldig dyrt med mange unger, ferie, stor bil, idrett. Antagelig noe mer fravær på jobb. ja eg er sikkert negativ, men er de ikke bedre å ha de litt romslig økonomisk. Eventuelt adopterer en unge. Svært mange unger som trenger et nytt hjem 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har vært veldig fertil og fødte sist for 6 år siden. Livet skjer og jeg møtte drømmemannen og barn ble et tema men vi begge er inneforstått at det kanskje ikke vil gå bra å få et barn sammen. Jeg er takknemleig for at kroppen fortsatt kan få barn men frykten i meg sier det ikke vil gå bra. Samboer er mer postiv og tror jeg er veldig fertil enda pga historien min og prøveresultatet etter fertilitetsjekk. Hormonene mine virker som de jobber som de skal og jeg har fortsatt veldig stabil syklys, men det eneste er at alderen min er for høy på pairet. Samboer har noe lavere antall sædceller men fortsatt bra ellers prøveresultat. Han er en god del yngre enn meg. Jeg er ikke så bekymet ellers med tanke på hva som kan gå galt og stoler på kroppen min om jeg skulle blitt gravid og det går fint etter de mest kritiske ukene med tanke på tidlig abort. Er det flere som har det som oss? Noen som lever med håpet men frykter det er for sent? Jeg er 45 år, slank, trener jevnt og trutt òg utseendemessig tror de fleste jeg er i starten av 30 årene maks. Selv om det ikke spiller noen rolle, men jeg føler meg heller ikke gammel eller for gammel til å få et nytt barn. Anonymkode: f7212...ec7 Beklager men du er for gammel til å få barn, og spiller ingen rolle om du ser ut som du er 30, slang eller veltrent. Alderen er der og den får du ikke gjort noe med. Hva er det med folk som må få barn i først det ene forholdet, så det andre. Anonymkode: c224c...293 8
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beklager men du er for gammel til å få barn, og spiller ingen rolle om du ser ut som du er 30, slang eller veltrent. Alderen er der og den får du ikke gjort noe med. Hva er det med folk som må få barn i først det ene forholdet, så det andre. Anonymkode: c224c...293 Det stemmer ikke, man er ikke for gammel før man er i overgangsalderen! Anonymkode: f7212...ec7 4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Soft mann skrev (3 minutter siden): Ja så bra, men den inntekten vil selvfølgelig bli mindre med flere barn og de blir mer utgifter i hjemmet. Er jo veldig dyrt med mange unger, ferie, stor bil, idrett. Antagelig noe mer fravær på jobb. ja eg er sikkert negativ, men er de ikke bedre å ha de litt romslig økonomisk. Eventuelt adopterer en unge. Svært mange unger som trenger et nytt hjem Trenger ikke dine meninger/bekymringer. Jeg har plenty med peger til å få et barn til. Anonymkode: f7212...ec7 2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Hadde aldri orka å begynne prøving på nytt barn i 45-års alderen. Å være 56/57 når ungen er 10 år. Da skal man i bestemoralder følge opp en 10 åring, etterhert en tenåring og i 60-åra stå i alt som hører ungdomstiden til. Nei vettu hva. Man er for gammel til det. Anonymkode: 2b9fa...fb3 5 2
Soft mann Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Ja penger er en ting. Men hver unge trenger en hvis prosent av moren. Du jobber 100% så sover du, du trener sier du. Så må du selvsagt ha masse tid til barna, spesielt den nye. Nei har du tid( vikelig tid) Er bra for pensjonen min, at noen faktisk får mer en to barn👍 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Sannsynligheten for å få barn naturlig når man er 45 er vel under 1%. At du fødte sist for 6 år siden har lite å si, da det skjer svært mye fra 39 til 45 år. Selv om man menstruerer og prøvesvar ser fine ut, betyr ikke det at man kan bli gravid. Har du tenkt på muligheten for å være fosterhjem? Anonymkode: a2c85...a23 3 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Beklager men du er for gammel til å få barn, og spiller ingen rolle om du ser ut som du er 30, slang eller veltrent. Alderen er der og den får du ikke gjort noe med. Hva er det med folk som må få barn i først det ene forholdet, så det andre. Anonymkode: c224c...293 Det er ikke dette som er tema for tråden. TS ønsker tilbakemeldinger fra personer i samme situasjon som henne selv. Anonymkode: 1f310...e32 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå