Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle bare bruke dette korte programmet, vil det fungere greit på tøy som er merket for ikke bruk i vanlig tørketrommel? T-shirt i bomull og ulloverdel fra devold.

Skal være lur å få det bittelitt tørt før jeg henger det opp.

Anonymkode: 07edb...5fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ps...aldri brukt tørketrommel i mitt liv.

Skrevet

Hvis dette er helt ukjent for deg og tørketrommelen ikke har et eget skåneprogram og/eller ullprogram så ville jeg latt det være og i stedet sentrifugert det en gang til. Uansett ville jeg ikke ha puttet de to i tørketrommelen samtidig fordi du risikerer at fibre fra ullen (Såkalt lo) filtrer seg inn i bomullen og det blir du aldri kvitt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke brukt det på ull, men bomull går greit.

Anonymkode: 9a89f...1bd

AnonymBruker
Skrevet

ALDRI tørketrommel på ull. Ull kan ha varme eller bevegelse, ved begge deler så krymper ulla. 

Anonymkode: 3266e...d80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får jeg stå over...synes det er rart et en vanlig bomulls t-shirt er merket for ikke-tørketrommel. 40g vask skal den tåle.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

ALDRI tørketrommel på ull. Ull kan ha varme eller bevegelse, ved begge deler så krymper ulla. 

Anonymkode: 3266e...d80

Hvis tørketrommelen har ullprogram så går det helt fint fordi programmet da er tilpasset akkurat det du nevner. Men nå vet vi ikke om tørketrommelen TS har tilgjengelig har det, så da er det bedre å stå over. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da får jeg stå over...synes det er rart et en vanlig bomulls t-shirt er merket for ikke-tørketrommel. 40g vask skal den tåle.

Bomull kan ha en tendens til å krympe i tørketrommel og det er nok derfor den er merket med at den ikke tåler det. Hvis det ikke gjør noe at den krymper noen få %, så er det jo bare å prøve. 

Skrevet
Leo skrev (22 minutter siden):

Bomull kan ha en tendens til å krympe i tørketrommel og det er nok derfor den er merket med at den ikke tåler det. Hvis det ikke gjør noe at den krymper noen få %, så er det jo bare å prøve. 

Står jo Bomull som et eget program, hva skal de brukes til egentlig? Håndkler, sengetøy?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Står jo Bomull som et eget program, hva skal de brukes til egentlig? Håndkler, sengetøy?

Ja. Sengetøy er f.eks. nesten alltid sydd en tanke for stort slik at det ikke gjør noe om det krymper litt. Mannen min kjøper alltid t-skjorter som er litt for store slik at de blir passe etter noen runder i tørketrommelen. I det hele tatt det meste av bomull hvor en cm. eller to hit eller dit ikke spiller så stor rolle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...