Gå til innhold

Hvilken alder sende barn på besøk for første gang?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har barn på 3,5 år som går i barnehage. Dette er første barnet vårt. Barnet har nå et sterkt ønske om å invitere et annet barn hjem på besøk, så jeg sendte melding til foreldrene for å høre. (Skrev at barnet ønsker besøk, hørte hva de tenkte og om det kunne være aktuelt).

Fikk til svar at de synes det var for tidlig, men at vi (jeg og barnet) heller kunne komme hjem til dem en dag.

Har møtt foreldrene mange ganger og prater ofte med dem ved henting og levering. Hyggelige og greie folk.

Noen med erfaring og dele? Følte kanskje dette ble litt rart 😂 Skal sies at jeg har flere ganger sendt vårt barn på besøk til andre og heller tenkt at de får ringe om det er noe. 

Anonymkode: 9e374...a68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Våre startet også da de var 3 år :) Ble med hverandre hjem. Kjempestas og veldig gøy :) 
MEN - ikke alle barn er klare for det. Man kjenner sine barn. Har feks ei jeg vet ikke er det minste klar til å overnatte hos venner enda. Hun vil ikke en gang sovne hos besteforeldre, så glem venner liksom. Mens andre overnatter fra de er 4 år hos venner. Så ville lyttet til foreldrene om de mener det er for tidlig. De har sikkert en grunn og kjenner sitt barn best. Ingen hast heller, plutselig skal de ha med barn hjem hver dag, så det blir tidsnok fullthus altså ;)  Ellers kan dere jo spørre noen andre?

Anonymkode: 37fbd...e75

Skrevet

Jeg tenker at det er litt tidlig om barnet ikke har etablert en god relasjon med vennens foreldre før besøket. Men dere kan jo være med på besøk, det kan bygge nettverk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...