manmade Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Har fullført bachelorgraden i ledelse, innovasjon og marked litt over 1 år siden, har søkt over hundrevis stillinger over hele landet. Fikk endelig 1 intervju ved en lokal bedrift 3 uker siden, men null svar etter 3 ukers ventetid. Eg skjønner at det er tøff med jobbmarkedet, spesielt i feltet som eg har valgt men fy søren eg hater jobbsøking...det er så demotiverende å få nei hele tiden, så jævlig deprimert! 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Har du spurt om konkret feedback på deg selv? Dine søknader, din cv, alt. Anonymkode: 401c3...161
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Har du erfaring innenfor de stillingene du søker? Altså har du noen erfaring innen felt du vil lede? Anonymkode: 4ffdd...e97
manmade Skrevet 2 timer siden Forfatter #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du erfaring innenfor de stillingene du søker? Altså har du noen erfaring innen felt du vil lede? Anonymkode: 4ffdd...e97 takk for svar, dessverre ikke nok, eg har bare jobbet med skole prosjekter, mine erfaringer fra deltidsjobbene er ikke så relevante. Stillingen som eg har søkt på 3 uker siden var noe eg hadde jobbet med i praksis i skolen, så var ganske sikker at eg skulle få stillingen..men tja
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden manmade skrev (Akkurat nå): takk for svar, dessverre ikke nok, eg har bare jobbet med skole prosjekter, mine erfaringer fra deltidsjobbene er ikke så relevante. Stillingen som eg har søkt på 3 uker siden var noe eg hadde jobbet med i praksis i skolen, så var ganske sikker at eg skulle få stillingen..men tja Men kanskje du burde jobbe litt lengre i praksis på en måte? Altså der du ønsker å lede. De fleste som ser etter en leder ser etter noen med erfaring til å lede innefor et felt de har jobbet i. Og gjerne en stund. Feks vil du lede innenfor helse, da bør du ha noe erfaring innenfor det feltet. Vil du lede en butikk da bør du ha jobbet i butikk osv. Å ha litt praksis på skolen er som regel ikke nok. Anonymkode: 4ffdd...e97
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Den gangen jeg var ferdigutdannet med min master, og slet noe voldsomt med å få jobb, ble løsningen å melde seg for vikarbyråer og jobbe med totalt irrelevante ting slik at jeg iallefall kunne skrive noe på CV`n. Etterhvert fikk jeg litt mer relevante vikariater og litt bedre CV. 2,5 år etter at jeg var ferdigutdannet fikk jeg et årsvikariat. Da begynte det å løsne. Har du vurdert master? Bachelor er jo en ganske kort utdanning. Anonymkode: b5d21...982 2
manmade Skrevet 2 timer siden Forfatter #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du spurt om konkret feedback på deg selv? Dine søknader, din cv, alt. Anonymkode: 401c3...161 Ja det er lurt, eg har ikke spurt dem som eg hadde intervjuet med, men eg hadde fått god hjelp til å forbedre cv-en, både fra arbeidskurser som NAV tilbyr og fra bekjenter, så føler eg ganske trygg med cv-en. Synes det er vanskelig bare pga eg mangler erfaring
manmade Skrevet 2 timer siden Forfatter #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men kanskje du burde jobbe litt lengre i praksis på en måte? Altså der du ønsker å lede. De fleste som ser etter en leder ser etter noen med erfaring til å lede innefor et felt de har jobbet i. Og gjerne en stund. Feks vil du lede innenfor helse, da bør du ha noe erfaring innenfor det feltet. Vil du lede en butikk da bør du ha jobbet i butikk osv. Å ha litt praksis på skolen er som regel ikke nok. Anonymkode: 4ffdd...e97 Glemte å si litt om studiet, det heter ledelse innovasjon og marked, men det handlet ikke akkurat om å lede 🥲. Vi hadde mange forskjellige emner, fra HRM, markedsføring, regnskap til innovasjon og prosjektledelse. Eg søker nå på stillinger som passer til nyutdannede
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden manmade skrev (4 minutter siden): Ja det er lurt, eg har ikke spurt dem som eg hadde intervjuet med, men eg hadde fått god hjelp til å forbedre cv-en, både fra arbeidskurser som NAV tilbyr og fra bekjenter, så føler eg ganske trygg med cv-en. Synes det er vanskelig bare pga eg mangler erfaring Men kanskje løsningen er å prøve å få litt mer erfaring innen hva enn du søker ledelse innenfor? Evt prøve å søke apprenticeships eller lignende? Anonymkode: 4ffdd...e97
manmade Skrevet 2 timer siden Forfatter #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den gangen jeg var ferdigutdannet med min master, og slet noe voldsomt med å få jobb, ble løsningen å melde seg for vikarbyråer og jobbe med totalt irrelevante ting slik at jeg iallefall kunne skrive noe på CV`n. Etterhvert fikk jeg litt mer relevante vikariater og litt bedre CV. 2,5 år etter at jeg var ferdigutdannet fikk jeg et årsvikariat. Da begynte det å løsne. Har du vurdert master? Bachelor er jo en ganske kort utdanning. Anonymkode: b5d21...982 Takk for svar, det er vanskelig med vikarstillinger siden det trengs erfaring og...men eg skal fortsette med å se etter vikarstillingene. Ja eg har egentlig vurdert å studere master, eller studere en annen studie
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden manmade skrev (19 minutter siden): Glemte å si litt om studiet, det heter ledelse innovasjon og marked, men det handlet ikke akkurat om å lede 🥲. Vi hadde mange forskjellige emner, fra HRM, markedsføring, regnskap til innovasjon og prosjektledelse. Eg søker nå på stillinger som passer til nyutdannede Står jo på studietiden (i alle fall på UiT) at studiet kvalifiserer til ledelse da. Så er det jeg eller du som ikke skjønner studiet? Ledelse vil jo og veldig ofte innebære regnskap/økonomi og prosjektledelse. Hvor konkret har du søkt jobber og hva slags stilling kunne du tenkt deg? Anonymkode: 4ffdd...e97
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Står jo på studietiden (i alle fall på UiT) at studiet kvalifiserer til ledelse da. Så er det jeg eller du som ikke skjønner studiet? Ledelse vil jo og veldig ofte innebære regnskap/økonomi og prosjektledelse. Hvor konkret har du søkt jobber og hva slags stilling kunne du tenkt deg? Anonymkode: 4ffdd...e97 Studiesiden* Anonymkode: 4ffdd...e97
manmade Skrevet 2 timer siden Forfatter #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men kanskje løsningen er å prøve å få litt mer erfaring innen hva enn du søker ledelse innenfor? Evt prøve å søke apprenticeships eller lignende? Anonymkode: 4ffdd...e97 Ja, helt enig, og det er akkurat det som er utfordringen. Å få en slik apprenticeship eller praksisplass er dessverre like vanskelig som å søke vanlige stillinger, for det er mange søkere. Eg søker på stillinger for nyutdannede, praksis, alt som kan gi meg den første foten inn. Eg venter nå på svar fra NAV veilederen min om nettopp hvordan de kan hjelpe meg å skaffe den første erfaringen, så håper eg få svar snart
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Den gangen jeg var ferdigutdannet med min master, og slet noe voldsomt med å få jobb, ble løsningen å melde seg for vikarbyråer og jobbe med totalt irrelevante ting slik at jeg iallefall kunne skrive noe på CV`n. Etterhvert fikk jeg litt mer relevante vikariater og litt bedre CV. 2,5 år etter at jeg var ferdigutdannet fikk jeg et årsvikariat. Da begynte det å løsne. Har du vurdert master? Bachelor er jo en ganske kort utdanning. Anonymkode: b5d21...982 Master studenter sliter også etter endt studie når vi er nyutdannet, ferdig på vgs i 2020 og jeg og flere venner i flere ulike fagfelt får ikke jobb fordi arbeidsgivere velger de med mer arbeidserfaring. Det er rett og slett det at arbeidsgivere ønsker noen som egentlig har hatt samme rolle i mange år og bare kan gli rett inn. Anonymkode: a7fd2...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden manmade skrev (11 minutter siden): Ja, helt enig, og det er akkurat det som er utfordringen. Å få en slik apprenticeship eller praksisplass er dessverre like vanskelig som å søke vanlige stillinger, for det er mange søkere. Eg søker på stillinger for nyutdannede, praksis, alt som kan gi meg den første foten inn. Eg venter nå på svar fra NAV veilederen min om nettopp hvordan de kan hjelpe meg å skaffe den første erfaringen, så håper eg få svar snart Kan anbefale deg arbeid med støtte tiltaket fra NAV hvor man får en jobbspesialist som kan hjelpe akkurat deg og som har et litt bredere nettverk, vet hvordan de skal komme i kontakt med arbeidsgivere osv. Jeg skriver ekstremt gode søknader (fått de vurdert, ikke bare egen skryt) så jeg vet at søknadene ikke er problemet mitt, det er arbeidserfaringen. Men hvis du sliter med med søknader og å skrive en god søknad har NAV slike kurs også hvor man lærer seg å skrive søknader, og trener på intervju situasjoner osv. Anonymkode: a7fd2...1cd
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Realiteten er at mange tar utdannelser som ikke kvalifiserer for noe egentlig, den utdannelsen din høres ut som en av dem. Mange svadautdannelser med vidløftige titler som ikke gir reell kompetanse, og dermed ikke jobb. Ingen ansett er en 23 åring til å styre hr eller ledelse i en bedrift, de mangler jo helt basiserfaring fra arbeidslivet. Anonymkode: dd701...dd6
manmade Skrevet 1 time siden Forfatter #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kan anbefale deg arbeid med støtte tiltaket fra NAV hvor man får en jobbspesialist som kan hjelpe akkurat deg og som har et litt bredere nettverk, vet hvordan de skal komme i kontakt med arbeidsgivere osv. Jeg skriver ekstremt gode søknader (fått de vurdert, ikke bare egen skryt) så jeg vet at søknadene ikke er problemet mitt, det er arbeidserfaringen. Men hvis du sliter med med søknader og å skrive en god søknad har NAV slike kurs også hvor man lærer seg å skrive søknader, og trener på intervju situasjoner osv. Anonymkode: a7fd2...1cd Takk for rådet, det var kjempe hjelpsom, det skal eg ta kontakt med Nav om dette.
manmade Skrevet 1 time siden Forfatter #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Realiteten er at mange tar utdannelser som ikke kvalifiserer for noe egentlig, den utdannelsen din høres ut som en av dem. Mange svadautdannelser med vidløftige titler som ikke gir reell kompetanse, og dermed ikke jobb. Ingen ansett er en 23 åring til å styre hr eller ledelse i en bedrift, de mangler jo helt basiserfaring fra arbeidslivet. Anonymkode: dd701...dd6 det var det egentlig...hadde ikke peiling på hva eg ville studere så det er dum..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå