AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg hadde tilbakesett av blastocyst med fryseforsøk 28. november, med en femdagers. Jeg har da da regnet med fremmede til at søndag 30. gikk jeg inn i uke 3 og nå på søndag gikk jeg inn i uke 4. Er dette feil? Jeg trodde man regnet svangerskapsuke slik at jeg da ville sagt ar jeg var 4+2, men nå har jeg endelig fått til en sånn kalkulator som beregner hvor langt du er på vei med IVF, og den sier Uke 5 (Libero sin). Jeg blir så forvirret, er jeg 4+2 og svangerskapsuke 5, eller 5+2? Anonymkode: 05d7e...d79
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden 4+2 er svangerskapsuke 4 Anonymkode: ed177...305 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 4+2 er svangerskapsuke 4 Anonymkode: ed177...305 Her sa jordmor omvendt. Om man er 4+2 så jobber kroppen med den 5. uka, derav uke 5. Anonymkode: a327e...ed5 4 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Det er litt ulike meninger rundt dette. Noen sier at man 4+2 er i uke 5, men er 4 fullgåtte uker. Andre vil kalle det uke 4 frem til man er 5+0. Jeg orker ikke forholde meg til det og sier heller hvor mange uker jeg er på vei 😛 altså fullgåtte uker. Anonymkode: fad9d...892 1 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden 🤷♀️🤷♀️ Nå fant jeg en annen kalkulator som sa 4+2. Og da ee jeg i svangerskapsuke 5, 4+2? Men hvis man leser om folk som sier at de er i uke fem, eller for eksempel på nettsider som NHI sitt graviditetsorakel, skal jeg da lese om uke fire eller uke fem? Jeg føler det blir ikke presisert tydelig nok om det er svangerskapsuken eller uken "man er i". Anonymkode: 05d7e...d79
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 🤷♀️🤷♀️ Nå fant jeg en annen kalkulator som sa 4+2. Og da ee jeg i svangerskapsuke 5, 4+2? Men hvis man leser om folk som sier at de er i uke fem, eller for eksempel på nettsider som NHI sitt graviditetsorakel, skal jeg da lese om uke fire eller uke fem? Jeg føler det blir ikke presisert tydelig nok om det er svangerskapsuken eller uken "man er i". Anonymkode: 05d7e...d79 Om du ser på appen her står det tydelig. De fleste plasser gjør det det. Ikke stress med det. Det har ingenting å si. Anonymkode: fad9d...892
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Var inne på graviditestsorakelet nå og det står det tilsvarende fullgåtte uker ut fra hva som står på de ulike ukene. Anonymkode: fad9d...892
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om du ser på appen her står det tydelig. De fleste plasser gjør det det. Ikke stress med det. Det har ingenting å si. Anonymkode: fad9d...892 Hvilken app er dette? Er det betaling? Anonymkode: a327e...ed5
Blåttvann Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Når man har fylt 1 år går man inn i sitt andre leveår. Når man fyller 2 år går man inn i sitt tredje leveår. Sånn er det med graviditet også. 4+2 betyr at du har fullgått 4 uker og er 2 dager inn i din femte svangerskapsuke. 3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er litt ulike meninger rundt dette. Noen sier at man 4+2 er i uke 5, men er 4 fullgåtte uker. Andre vil kalle det uke 4 frem til man er 5+0. Jeg orker ikke forholde meg til det og sier heller hvor mange uker jeg er på vei 😛 altså fullgåtte uker. Anonymkode: fad9d...892 4+2 er i uke 5. Det er dette helsevesenet bruker og det eneste man egentlig trenger å forholde seg til. Anonymkode: 53d50...ade 1 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden I helsevesenet bruker vi fullgåtte uker. 4+2 er uke 4. Anonymkode: ed177...305 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvilken app er dette? Er det betaling? Anonymkode: a327e...ed5 Preglife. Den har gratisversjon. Anonymkode: b1406...690
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): 4+2 er i uke 5. Det er dette helsevesenet bruker og det eneste man egentlig trenger å forholde seg til. Anonymkode: 53d50...ade Nei. Helsevesenet bruker fullgåtte uker Anonymkode: fad9d...892
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden 4+2 er uke 4, det bruker norsk helsevesen. Termin er i uke 40, 40+3. Hvis du har lyst til å si at 4+2 er uke 5, så må du legge på en uke på termin og også si at termin er i uke 41. Uansett så spiller det ingen rolle hva du kaller det, tidlig ultralyd er i uke 11-14 som vil si 11+0 til 14+6, ordinær ultralyd er i 17-19 som vil si 17+0 til 19+6, kontrollen i uke 24 er 24+0 til 24+6. https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/ Anonymkode: fdd98...765 1
Blåttvann Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei. Helsevesenet bruker fullgåtte uker Anonymkode: fad9d...892 Helsevesenet har brukt begge måtene å si det på overfor meg. Ulike leger på samme avdeling til og med. Så det er ikke bare én måte som brukes nei. Men man burde få på plass bruken av én måte synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden Dere surrer alle sammen. Uke 4 er den 5. uken. Anonymkode: cd69b...092
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden Barnets første leveår er før man fyller ett år. Og 1900-tallet var det 20. århundre. På samme måte er man i den femte uka når man er 4+2. Man har altså tilbakelagt fulle fire uker og har begynt på den femte. Så du kan enten si at du er i uke fem eller har fire fullgåtte uker bak deg, begge deler er like riktig. Anonymkode: 5c902...049 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden Blåttvann skrev (10 minutter siden): Helsevesenet har brukt begge måtene å si det på overfor meg. Ulike leger på samme avdeling til og med. Så det er ikke bare én måte som brukes nei. Men man burde få på plass bruken av én måte synes jeg. Det høres veldig rart ut. Det er kun én måte å telle uker i helsevesenet. Anonymkode: ed177...305
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er litt ulike meninger rundt dette. Noen sier at man 4+2 er i uke 5, men er 4 fullgåtte uker. Andre vil kalle det uke 4 frem til man er 5+0. Jeg orker ikke forholde meg til det og sier heller hvor mange uker jeg er på vei 😛 altså fullgåtte uker. Anonymkode: fad9d...892 Selv om det er ulike meninger, så finnes det også fasit. Som flere andre nevner er det kanskje lettere å forstå hvis du tenker år og alder. Anonymkode: faaf3...10c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden På 4+2 er du vel i svangeskapsuke 5, men er 4 uker på vei. Anonymkode: 40c98...d35
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå