AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Vi var på IKEA i helgen, og der hadde de ferdigkjøpte pepperkaker som barna kunne pynte. De hadde glasur på tube i forskjellige farger og litt strøssel. Barna syntes det var gøy og vil gjerne gjøre det samme hjemme med vennene sine. Jeg lurer på hva som er best: å kjøpe pepperkakedeig og bake pepperkaker før pynting, eller bare kjøpe ferdige pepperkaker og la dem pynte dem? Anonymkode: d6967...b80
Anjatapinjata Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Har i flere år bare kjøpt ferdige kaker som ungene pynter, de elsker det😁 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Halve moroa er jo å kjevle og lage pepperkakene med former Anonymkode: 28adf...018 2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Har du link til disse produktene? Anonymkode: 7e8c8...807
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Kjøper ferdige pepperkaker, LETT. Ungene syns det morsomste er å pynte uansett. Men de tubene med glasur er håpløse, veldig vanskelig å klemme ut for barn. Anonymkode: c66c3...a77
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Du har vel bakt med dem før og vet om de liker baking eller pynting best? Anonymkode: c8774...f46
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har vel bakt med dem før og vet om de liker baking eller pynting best? Anonymkode: c8774...f46 Nei det er første gangen Anonymkode: d6967...b80
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjøper ferdige pepperkaker, LETT. Ungene syns det morsomste er å pynte uansett. Men de tubene med glasur er håpløse, veldig vanskelig å klemme ut for barn. Anonymkode: c66c3...a77 Kjøpte fra rema. Står at de skal settes 5 min i glovarmt vann Anonymkode: d6967...b80
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøpte fra rema. Står at de skal settes 5 min i glovarmt vann Anonymkode: d6967...b80 Det er vanskelig likevel. Anonymkode: c66c3...a77
AprilLudgate Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Jeg har kjøpt dinosaurformer i år - for min egen del 😆🎅🏻 Deigen er ferdigkjøpt. Ellers spiller det jo niks rolle. Jeg er bare vokst opp med at den utstikkingen er halve poenget.
Karnanna Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Kjøper det antallet vi vil ha, og pynter dem. Hvert år har det blitt altfor mange pepperkaker å pynte, alle går lei før vi er halvveis. Jojo, vi kan lage mindre deig, men det blir ikke til det.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Hva som er BEST? Å lage deigen selv. Det er mye sukker men uten tilsetningsstoffer og pepperkakekrydderene nellik, ingefær, kanel og kardemomme har mange gode egenskaper for immunforsvaret. Fin læring også, å gjøre ting fra bunnen. Glasur lager du med melis og vann, og tilsetter farge hvis du vil. Anonymkode: f5f8e...b9b 1 1
Einus Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Lage limet selv av sukker som varmes i stekepannen (knekk) Husker godt da mamma laget pepperkakehus og vi fikk pynte. Det var stas.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi var på IKEA i helgen, og der hadde de ferdigkjøpte pepperkaker som barna kunne pynte. De hadde glasur på tube i forskjellige farger og litt strøssel. Barna syntes det var gøy og vil gjerne gjøre det samme hjemme med vennene sine. Jeg lurer på hva som er best: å kjøpe pepperkakedeig og bake pepperkaker før pynting, eller bare kjøpe ferdige pepperkaker og la dem pynte dem? Anonymkode: d6967...b80 Dersom jeg ikke kan kjøpe «hjemmebakte» pepperkaker så baker jeg dem. De man kjøper på butikken eller bakeri som er laget på en fabrikk smaker ikke pepperkaker. De smaker som papp med krydder og mel i. Men om du har tilgang på ordentlige pepperkaker til salgs (jeg kjøpte en pose av fremragende kvalitet fra en lokal bedrift sist jul) og/eller liker de fra butikkene? Kjør på. Papperkakehus baker man også selv. Hele poenget er jo konstruksjonen i forkant av utrullingen? All moroa for barn (og voksne!) ligger i å finne et hus/bygg man ønsker lage, tegne opp maler for å kutte ut vegger etc, sette sammen malene for å teste at teori stemmer med praksis, ta høyde for at pepperkaker hever og så se «byggverket» forme seg. Å sette sammen huset etterpå er mer … langtekkelig. Anonymkode: 51a57...58f
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Det er sunnere å lage selv. Og barna får lære å lage og lage sine egne figurer. Bra det og og lukten av nystekte kaker Virker litt poengløst å bare pynte skal moroa vare bare 30 min Anonymkode: 9696f...fa8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå