AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hei har laget meg profil for å spørre om hjelp. Fikk nylig vite at jeg har blitt anmeldt til barnevernet. Jeg vet jo selv at det er grunnløst. Noen som har erfaring med å bli anmeldt til barnevernet som hevn eller for å være ekkel? Vi vet innmeldingen er anonym. Vi skal i møte denne uke med barnevernet. Hva venter oss? Vi har ikke noen fiender som vi vet om, vi har liten omgangskrets, vi tror ikke slekt eller venner ville gjort noe slikt. Får vi vite om det er skole eller barnehage som har meldt i fra? Selv tenker vi at vedkommende som har meldt i fra kan ha misforstått barnefarens sykdomsbilde. For det å misbruke bekymringsmelding er jo uansvarlig, potensielt farlig. Tar vekk resurser fra barn som virkelig trenger hjelp. Anonymkode: f8cea...fb6 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Når meldingen er anonym er det ikke barnehage eller skole som har meldt dere! De kan ikke melde anonymt. De kan heller ikke ta vekk ressurser de selv ikke har satt inn. Anonymkode: 3704d...a22 18 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Det er kun privatpersoner som kan melde anonym. Ikke skole eller barnehage. Du må bare høre hva de sier, og de vil lese opp det som står i bekymringen. Enten oppretter de undersøkelse som kan vare i 3 mnd eller så åpner de ikke sak. Om de åpner sak vil de innhente informasjon fra skole, barnehage osv. Ta med dere en advokat i møtet, og be advokaten lese gjennom referatet før de lagrer det. Ring en advokat i morgen og be advokaten delta. Om det er så på skjerm. Når dere tar med advokat blir de mer forsiktige. Det er mange saker som kan ende stygt, og det er verdt pengene. Anonymkode: 6ba0b...5bb 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Takk for svar. Vi har tillit til barnevernet, og vurderer advokat som unødvendig. Vi har tenkt at barnevernet for gjøre rutinene og jobben sin så går dette helt fint. Det som plager oss er det å ikke vite hvem, og hvorfor de vil utsette oss for slikt? Kan ikke komme på noen som vil oss vondt.. Anonymkode: f8cea...fb6 7 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Har erfaring ja. Det var far som hadde litt uhensiktsmessig barneoppdragelse. Hjalp ikke hva jeg sa, han var sikker på at alle andre i familien var problemet og ikke han. Skolen meldte inn etter av sønnen vår fortalte helsesykepleier at han var redd for reaksjonene til far. Det endte med at far fikk veiledning av barnevernet. Alt ble bedre for oss andre i familien etterpå. Startet med et møte der bh fortalte om varselet. Deretter intervjuer med meg, far og barn og et hjemmebesøk. Ingen observasjoner av familien ettersom det kom klart fram at det far far sin oppdragerstil som var problemet. Anonymkode: 85bad...530 2 6
Miss91 Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden Har opplevd at far ble meldt, helt grunnløst. Bv gjorde jobben sin, kom frem til at dette ikke var noe, og alt i orden. Opplevde de som hyggelige og profesjonelle, barnet var derimot livredd, sint og frustrert. Skjønte ikke hvorfor det måtte på samtale osv. det gikk fint, og var heldigvis en kort prosess. 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei har laget meg profil for å spørre om hjelp. Fikk nylig vite at jeg har blitt anmeldt til barnevernet. Jeg vet jo selv at det er grunnløst. Noen som har erfaring med å bli anmeldt til barnevernet som hevn eller for å være ekkel? Vi vet innmeldingen er anonym. Vi skal i møte denne uke med barnevernet. Hva venter oss? Vi har ikke noen fiender som vi vet om, vi har liten omgangskrets, vi tror ikke slekt eller venner ville gjort noe slikt. Får vi vite om det er skole eller barnehage som har meldt i fra? Selv tenker vi at vedkommende som har meldt i fra kan ha misforstått barnefarens sykdomsbilde. For det å misbruke bekymringsmelding er jo uansvarlig, potensielt farlig. Tar vekk resurser fra barn som virkelig trenger hjelp. Anonymkode: f8cea...fb6 Ja, mange ganger. Hevnmeldinger i anmarsj med de rareste og sykeste a klager. Barneverntjenesten har nå sluttet å ta stilling til disse meldingene og lar oss være i fred. Møtet med barneverntjenesten er nettopp for å avklare disse tingene. På møtet i dag kan du forvente deg en hel del spørsmål, og et ønske om å signere papirer for innhenting av dokumentasjon. Hva som skjer derfra er det ingen som vet. Saken kan henlegges, de kan starte undersøkelse eller de kan allerede ha startet undersøkelser hvis meldingen er veldig alvorlig. Du får ikke vite hvem som har sendt hvis det er anonymt. Det sier seg selv. Det offentlige sender ikke anonymt som noen skriver her. Mitt råd til deg er å svare ærlig og samarbeidsvillig på alle spørsmål. På den måten sparer du deg selv for mye frustrasjon og barneverntjenesten får gjort jobben sin som er å finne ut om det er noe de kan hjelpe barna og deg med. No stress så lenge du ikke er av typen som skal krangle med det offentlige på hver minste ting 😊 Anonymkode: 67b32...bad 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei har laget meg profil for å spørre om hjelp. Fikk nylig vite at jeg har blitt anmeldt til barnevernet. Jeg vet jo selv at det er grunnløst. Noen som har erfaring med å bli anmeldt til barnevernet som hevn eller for å være ekkel? Vi vet innmeldingen er anonym. Vi skal i møte denne uke med barnevernet. Hva venter oss? Vi har ikke noen fiender som vi vet om, vi har liten omgangskrets, vi tror ikke slekt eller venner ville gjort noe slikt. Får vi vite om det er skole eller barnehage som har meldt i fra? Selv tenker vi at vedkommende som har meldt i fra kan ha misforstått barnefarens sykdomsbilde. For det å misbruke bekymringsmelding er jo uansvarlig, potensielt farlig. Tar vekk resurser fra barn som virkelig trenger hjelp. Anonymkode: f8cea...fb6 Barnevernet snakker med dere og stiller spørsmål. Det er de pålagt til om meldingen ikke er vurdert til å være åpenbart grunnløs. Når de har snakket med dere vil de vurdere om det er grunn til å tro at det er behov for tiltak fra barnevernstjenesten. Om de vurderer at det er behov vil de starte en undersøkelse. Om ikke, så vil de henlegge saken, enten permanent eller med bekymring. Om de henlegger med bekymring vil de ta den opp til ny vurdering etter 6 mnd. Det beste du kan gjøre er å svare ærlig og utfyllende på de spørsmålene du får. Da kan du bidra til at de bruker ressursene på riktig måte ut fra situasjonen. Du trenger ikke advokat om du har et minimum av selvinnsikt og omsorgskompetanse. Anonymkode: dbabd...652 1 3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Vi har tillit til barnevernet, og vurderer advokat som unødvendig. Vi har tenkt at barnevernet for gjøre rutinene og jobben sin så går dette helt fint. Det som plager oss er det å ikke vite hvem, og hvorfor de vil utsette oss for slikt? Kan ikke komme på noen som vil oss vondt.. Anonymkode: f8cea...fb6 Det er bra at dere har tillit til at bv gjør jobben på en ordentlig måte, det er en god start. Prøv også å tenke at hvis noen har misforstått fars helseproblemer, så kan de ha en reell bekymring og ikke være ute etter å «ta» dere, men faktisk hjelpe selv om dere vet at hjelpen ikke er nødvendig. Lykke til ❤️ Anonymkode: 6540b...718 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei har laget meg profil for å spørre om hjelp. Fikk nylig vite at jeg har blitt anmeldt til barnevernet. Jeg vet jo selv at det er grunnløst. Noen som har erfaring med å bli anmeldt til barnevernet som hevn eller for å være ekkel? Vi vet innmeldingen er anonym. Vi skal i møte denne uke med barnevernet. Hva venter oss? Vi har ikke noen fiender som vi vet om, vi har liten omgangskrets, vi tror ikke slekt eller venner ville gjort noe slikt. Får vi vite om det er skole eller barnehage som har meldt i fra? Selv tenker vi at vedkommende som har meldt i fra kan ha misforstått barnefarens sykdomsbilde. For det å misbruke bekymringsmelding er jo uansvarlig, potensielt farlig. Tar vekk resurser fra barn som virkelig trenger hjelp. Anonymkode: f8cea...fb6 Ja svigermor meldte oss på hevn (narsissist),med masse løgner, så plutselig hadde de avhørt barna på skolen uten at vi visste noe og så ringt oss og ba oss på møte samme dag, hver for oss så sammen. Vi skjønte jo absolutt ingenting! Men vi skjønte fort hvem det var. Har ikke kontakt med hun idag! Hun meldte oss flere ganger men bv skjønte at hun ikke var helt god. Bv behandlet oss bra og sa selv at vi var gode foreldre og så at barna hadde det bra. De merker det fort om ikke sa de! Var hjemme hos oss en gang og oppserverte og snakket med oss før det ble avsluttet! Det gjør så klart noe med deg. Det er vondt og sårt. Og man merker jo at mam blir mer redd for å bli meldt igjen. Man føler seg som en dårlig mor/far. Og bhg og skole ble jo informert og spurt ut. Så følte oss uglesett og vond følelse. Heldigvis skjønte jo lærerne at dette måtte være tull, snakket med de. De så jo at barna hadde det bra og vi stilte alltid opp! Du får lese meldingen så mulig du vil kjenne igjen måten det er skrevet på. Sitter desverre noen å melder for alt og ingenting ,på de som har det bra så de som vokser opp i helvete ikke får hjelp! Vær ærlig og åpen så ordner det seg! Er dere uheldig med bv, så ta med advokat. Vi gjorde ikke det men vet noen gjør det! Anonymkode: 4b520...93c 1 2
DesmondMiles Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei har laget meg profil for å spørre om hjelp. Fikk nylig vite at jeg har blitt anmeldt til barnevernet. Jeg vet jo selv at det er grunnløst. Noen som har erfaring med å bli anmeldt til barnevernet som hevn eller for å være ekkel? Vi vet innmeldingen er anonym. Vi skal i møte denne uke med barnevernet. Hva venter oss? Vi har ikke noen fiender som vi vet om, vi har liten omgangskrets, vi tror ikke slekt eller venner ville gjort noe slikt. Får vi vite om det er skole eller barnehage som har meldt i fra? Selv tenker vi at vedkommende som har meldt i fra kan ha misforstått barnefarens sykdomsbilde. For det å misbruke bekymringsmelding er jo uansvarlig, potensielt farlig. Tar vekk resurser fra barn som virkelig trenger hjelp. Anonymkode: f8cea...fb6 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar. Vi har tillit til barnevernet, og vurderer advokat som unødvendig. Vi har tenkt at barnevernet for gjøre rutinene og jobben sin så går dette helt fint. Det som plager oss er det å ikke vite hvem, og hvorfor de vil utsette oss for slikt? Kan ikke komme på noen som vil oss vondt.. Anonymkode: f8cea...fb6 Bare for å være pedantisk, så blir man ikke "anmeldt" til barnevernet, det blir sendt bekymringsmelding. Så vet du det 🙂 Når det gjelder selve saken, så tenker jeg at det ikke er så viktig å henge seg opp i hvem som kan ha sendt bekymringsmeldingen dersom den viser seg å være fullstendig anonym. Det har ingen hensikt å ha fokus på dette i møte med barnevernet, om så resultatet er henleggelse av meldingen, eller det åpnes undersøkelse. Av ren nysgjerrighet, fikk dere ikke vite på forhånd om det var åpnet undersøkelse eller ei? 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Ikke for å gjøre deg paranoid men anonym melding kan være noen som står deg så nær at de ikke våger å stå i det. Familie og venner gjør ofte det. Anonymkode: 2e343...e66 5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke for å gjøre deg paranoid men anonym melding kan være noen som står deg så nær at de ikke våger å stå i det. Familie og venner gjør ofte det. Anonymkode: 2e343...e66 Feiginger! Anonymkode: d2f2f...de1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden Først og fremst, dere er ikke anmeldt. Noen har sendt en bekymringsmelding til barneverntjenesten. Er den anonym, er det ikke offentlige instanser. Barneverntjenesten gjennomgår bekymringsmeldingen med dere, og dere får anledning til å uttale dere. Også får dere vite hvordan barneverntjenesten har tenkt at undersøkelsen skal foregå, hvem som skal snakkes med og hvordan, eventuelle hjemmebesøk og hvem de ønsker å innhente opplysninger fra (og hvem dere tenker er viktig av offentlige instanser, feks. fars lege/behandler og barnas skole/barnehage sitter vel på gode opplysninger her). Anonymkode: 8423d...991 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar. Vi har tillit til barnevernet, og vurderer advokat som unødvendig. Vi har tenkt at barnevernet for gjøre rutinene og jobben sin så går dette helt fint. Det som plager oss er det å ikke vite hvem, og hvorfor de vil utsette oss for slikt? Kan ikke komme på noen som vil oss vondt.. Anonymkode: f8cea...fb6 Litt rart at din eneste tolkning er at noen vil dere vondt... Det kan jo være at noen er bekymret, også når det ikke er noe reelt å bekymre seg for. Anonymkode: cf1fd...e96 5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden Hvordan tenker du at de har misforstått fars sykdomsbilde? Kan det være du/dere som ikke ser det andre ser? Anonymkode: ced24...99e 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #17 Skrevet 10 timer siden Barnevernet har knappe ressurser og må kun prioritere de barna som virkelig trenger hjelp…(vold og mangel på mat/omsorg over lang tid) ... om du ikke aner på hvilket grunnlag dette er for, så er det sikkert en med større psykiske problemer som har meldt dere.. Null problem ♥️ vær ærlig og imøtekommende Anonymkode: 1a295...39c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden Min erfaring er at barnevernet sjelden åpner sak av anonyme bekymringsmeldinger. De har nok erfaring med å luke ut meldinger som åpenbart er tull. Vil derfor tro at når de faktisk har bedt om møte, vurderer de bekymringen som reell. Jeg synes det er rart å tro at noen vil dere vondt - det er vel mer sannsynlig at noen faktisk er bekymra. Det kan folk bli også når det ikke er noe å være bekymra for. De kan ha sett/hørt/opplevd noe og misforstått, for eksempel. Jeg har kontakta barnevernet selv (under fullt navn) med bekymring om et barn jeg kjenner. Ganske alvorlige ting. Likevel ble ingenting gjort. Jeg vil derfor tro at siden de faktisk vil ha et møte med TS, så ligger det noe mer der enn bare folk som er gale eller prøver å være slemme. Anonymkode: 875f9...28f 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden Jeg, som tante har flere ganger opp gjennom årene tenkt gjennom om jeg burde sende bekymringsmelding i forhold til et tantebarn. Det ble for vanskelig å gjøre det i nær relasjon. Det er vanskelig å vite hvor grensene går. Det er mange måter foreldre kan være ressurssvake på og ha behov for veiledning. Av og til, når man «holder ting i gang» kan det være vanskelig å se seg selv. Så du får ta det som veiledning🤍 Anonymkode: ece18...dfa 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Skrevet 8 timer siden Om du ikke vil melde til barnevernet for de nye stebarna, somdu absolutt bør, så ring i det minste faren deres og informer om at barna hans bor med en som er dømt for overgrepsmateriale. Anonymkode: 1a987...abd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå