Gå til innhold

Skal kjøpe gave til fremmede (julehjelp) og trenger tips!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har "adoptert" en familie via en julehjelp-organisasjon. Vi har funnet gaver til barnet i familien siden de hadde skrevet hva hen ønsket seg, så akkurat den delen var lett å få til. Men vi ønsker å gi en gave til far og bestefar i tillegg (de er altså tre som feirer jul sammen), men siden vi ikke vet noen ting som helst om dem lurer jeg på om noen har tips til hva menn "alltid" vil sette pris på å få i gave. Vi vet dessverre heller ikke kles-størrelsen deres, eller noen ting om interesser, og hvis vi skal gjette er det snakk om en mann mellom 40-60 og en mann på 60-100+. Hva gir man til menn i den alderen?😅 Budsjettet vårt er opp til 1000kr til hver av dem🙂

Anonymkode: eed75...e8f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spekemat som ena skriver här, gaveeske med dusjsåpe och deo, gaveeske med ätbara saker, trådlösa hodetelefoner, köksknivar, bra stekpanna, 

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær klar over at hvis det kan omsettes til kontanter, så blir det nok det. 

Anonymkode: 8ba8d...d02

• Nyttig 1
Skrevet

Varme, forede skinnhansker. Gavekort fra klesforretning - ettersom dette er en familie som trenger julehjelp, kan det sikkert komme til nytte? Julekurv med godsaker til romjul og nyttårsfeiring?

AnonymBruker
Skrevet

Gavekort på matbutikk 💗

Anonymkode: c7bd4...b24

AnonymBruker
Skrevet

Matkurv ja, med spekemat og godis og kanskje ett par fancy øl. Eller selvfølgelig gavekort på matbutikk el hvis de er generelt trengende, men det er jo noe med en pen julegave når man sjelden får det :)

Anonymkode: 9ea01...5dd

AnonymBruker
Skrevet

Gavekort på matbutikk tror jeg alle voksne med dårlig råd, hadde satt utrolig pris på i disse tider.

Gavekort på sportsbutikk, klesbutikk, elkjøp o.l

Anonymkode: a6f26...e28

Skrevet

Tusen takk for alle svar, da tror jeg vi har laget oss en plan her!🤩🤩🤩

AnonymBruker
Skrevet

En kurv med litt snacks og gavekort på mat ville jeg gitt. 

Ville ikke gitt øl til ukjente da man ikke vet noe om bakgrunnen, og kanskje heller ikke spekeskinke hvis det kan være mennesker med kultur/religion som ikke spiser det. 

Men litt "trygg snacks" så de får noe de kanskje ikke unner seg selv, pluss gavekort tror jeg blir bra 😊

Anonymkode: d869c...03d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gavekort på matbutikk tror jeg alle voksne med dårlig råd, hadde satt utrolig pris på i disse tider.

Gavekort på sportsbutikk, klesbutikk, elkjøp o.l

Anonymkode: a6f26...e28

Så blir det brukt på alkohol eller tobakk…

Anonymkode: 01a7e...fa9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så blir det brukt på alkohol eller tobakk…

Hvorfor så moralistisk? Det er jul for faen. Og du vet ikke engang om disse menneskene røyker eller drikker. 🙄

Anonymkode: e656f...43d

AnonymBruker
Skrevet

Matkurv. Edamer, skunke, litt godteri, pålegg, osv. 

Anonymkode: c7bd4...b24

AnonymBruker
Skrevet

Peanøttsmør? Mye kalorier

Anonymkode: 7ab50...0b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor så moralistisk? Det er jul for faen. Og du vet ikke engang om disse menneskene røyker eller drikker. 🙄

Anonymkode: e656f...43d

Det er poenget, man vet ikke om det er alkoholikere eller noen som ikke bør røyke. Bedre å gi mat enn gavekort på matbutikk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...