AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Jeg er nå over 30 og har brukt tjueårene på reising både i forbindelse med utdanning og av egen interesse. Har reist til Midtøsten og Vest Asia. En ting jeg tenker over nå er hvor frakobla jeg var til mitt eget hode. Jeg tenkte ikke på vaksiner, det glemte jeg. Ordnet visum da, og reiste. Var flere måneder av gangen. Tenkte ikke på hva man burde holde seg unna mtp matforgiftning og har drukket springvann og spist gatemat uten å merke en pøkk shitt i magen. Jeg har kun bodd på bøgda i de forskjellige landene, der hvor strømmen kommer og går, gjennomsnittlig 4 timer i døgnet med strøm, åpent avløp, firisler og padder krabbene frem mens jeg dusjer i det kalde vannet. Kunne skru på en sånn bråkete heater og få varmt vann, men da måtte jeg vente et kvarter og det gadd jeg aldri.. Jeg har sett så utrolig mye fattigdom, mennesker uten bein som har dratt seg bortover en støvete gate med slitte klær fordi de ikke har noe annet. Jeg husker alt det, men jeg følte jeg var i en tåke. Følte meg totalt upåvirket og bare levde og godtok tingenes tilstand. Min manns kamerat hadde lurt på hvordan det var å ta med "en norsk" til hjemlandet, og han hadde vurdert å ta med sin kone, men hun ville ikke pga levestandard. Jeg vet ikke hvorfor men jeg stilte ikke spørsmål med noen ting, hvorfor ting var som det var og helt ærlig hadde jeg ingenting å klage på. Alt var topp . Jeg vet ikke helt grunnen til at jeg skriver dette, men når jeg ser på tv feks amerikanere som reiser til andre land så blir de helt sjokkert over ting som er annerledes enn det de selv er vant til, eller at de ikke klarer å finne seg til rette. Men det er kanskje en amerikansk greie ? (I fare for å generalisere ). Jeg vil gjerne høre andres lignende erfaringer ved å reise til utlandet, gjerne land ikke alle andre reiser til? India, Afghanistan, Syria, Jordan, Irak, Pakistan.. Anonymkode: aead4...fff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå