Gå til innhold

Hvem har makt over sexen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem i forholdet er det som bestemmer når dere har sex?

Har dere sex på morgenen, ettermiddagen eller kvelden?

Er dere fornøyd/misfornøyd?

Om dere er misfornøyde. Hva er det som gjør at dere ikke prøver å få til en endring?

Anonymkode: f11b4...2ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg, kvinnen.

Som oftest morgen eller kveld pga små barn.

Fornøyd.

Anonymkode: dbacc...fdb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge, når begge vil. Vi er fornøyde :) 

Anonymkode: 82f98...e9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Begge/Ingen av oss. Den som har lyst tar initiativ. Ingen har avvist den andre noen gang, så i så måte er det begge/ingen som bestemmer det. Begge har utpreget responsiv lyst, så det kan gå veldig lang tid uten at noen tar initiativ, men når en gjør det, så tenner den andre med en gang.

Utelukkende sex på kvelden.

Er fornøyd

Anonymkode: 99812...495

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge, siden begge må ha lyst for at det blir sex. Eller begge må iallefall ha lyst til å få lyst før det blir sex, og vi har ikke sex før begge to er skikkelig kåte. 

Det har variert opp gjennom langt samliv hvem som har vært for sliten til sex. Det blir akseptert med selvfølge begge veier. 

Når vi har overnevnte på plass, og anledning. 

Fornøyde. Veldig fornøyd med at vi har opprettholdt gnist og lyst, men det har ikke kommet gratis. Vi har vært bevisst begge to på at sex bestandig skal være til glede og nytelse for begge, og at vi ikke skal kjøre sexliv inn i rutiner som blir kjedelig og dreper gnisten. 

Anonymkode: d7ae0...17e

Skrevet

Er veldig kveldstrøtt, så morning er best, men ikke senere enn 19 hvis vi skal kose oss

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, har alltid hatt mest sex lyst i alle forholdene jeg har vært i. I ekteskapet mitt, så var det elendig de siste årene, jeg ble avvist 90% av gangene jeg prøvde meg. Og jeg prøvde med sexy undertøy, naken, romantisk middag, med hans favoritt middag, og dessert. Men jeg ble avvist hele tiden. Men ellers, så har jeg bare blitt avvist rundt 10%, av gangene, og det går veldig bra.

Anonymkode: f728b...416

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av oss har "makt over sexen", forstår ikke et slikt verdensbilde en gang. Vi prater om det og blir enige.

Anonymkode: 0cb12...cde

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om dere er misfornøyde. Hva er det som gjør at dere ikke prøver å få til en endring?

Hun.

Så vi har sex når hun har lyst. Jeg ser ikke ett mønster, men så har vi ikke nok sex til at det kan tre fram.

Gjennomgående misfornøyd med sex, vi har lite sex og dårlig kvalitet på sexen vi har. Men i nøden spiser fanden fluer.

Vi har prøvd å få til endringer, men det har ikke gitt resultat. 

Men jeg er for avhengig av henne av andre, og viktigere grunner, og gresset utenfor gjerdet ser enda værre ut : det jeg kaller fravær av sex, er det mange som faktisk er fornøyd med!

Anonymkode: b6bbb...e95

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen av oss har "makt over sexen", forstår ikke et slikt verdensbilde en gang. Vi prater om det og blir enige.

Anonymkode: 0cb12...cde

Vi prater aldri om det, selv om jeg er enig med deg om at det bare er rart å tenke at noen har makta. 

Den som ikke har lyst har selvfølgelig vetorett på at det ikke blir sex, siden ingen skal ha sex man ikke ønsker. Det er imidlertid ikke at man har makta over sex, men at man har rett til å ikke ha sex når man ikke ønsker sex. En rett vi begge to anser som selvfølgelig. 

Kommunikasjonen rundt sex går mest nonverbalt. Vi er et gammelt ektepar som leser hverandre så godt at vi ikke engang tar initiativ dersom vi merker at den andre er veldig sliten. Bare små berøringer og bevegelser er tilstrekkelig for å vise lyst eller at man ikke har lyst. Vi misforstår hverandre aldri angående slikt. 

Mulig vi satte mer ord på slikt i starten av forholdet. Mest sannsynlig. Det er så lenge siden at det husker jeg ikke. 😂

Anonymkode: d7ae0...17e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Den med fitte 

Anonymkode: c2d9f...3ac

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Den med fitte 

Anonymkode: c2d9f...3ac

Sånn?

Screenshot_20240818-135910.png

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun.

Så vi har sex når hun har lyst. Jeg ser ikke ett mønster, men så har vi ikke nok sex til at det kan tre fram.

Gjennomgående misfornøyd med sex, vi har lite sex og dårlig kvalitet på sexen vi har. Men i nøden spiser fanden fluer.

Vi har prøvd å få til endringer, men det har ikke gitt resultat. 

Men jeg er for avhengig av henne av andre, og viktigere grunner, og gresset utenfor gjerdet ser enda værre ut : det jeg kaller fravær av sex, er det mange som faktisk er fornøyd med!

Anonymkode: b6bbb...e95

Yep, høres kjent ut. Særlig det om gresset utafor gjerdet.

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar begge initiativ til sex, og det kan være morgen, midt på dagen eller kveld. Jeg er veldig fornøyd.

Anonymkode: dd4c3...b12

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun bestemmer - at vi ikke skal ha sex.

Det begynte med at vi bare skulle ha sex etter kl 10, fordi hun er B menneske, men ikke etter kl 22, for da fikk hun ikke sove. De  få gangene vi kunne hatt sex på dagtid var det bestandig noe annet som var viktigere, så mens vi hadde barn i barnehage eller skole ble det sex et par tre ganger i året.

Etter hvert gikk det år i mellom før det døde helt.

Hun har vært hjemmeværende de siste 25 årene, så hun burde ha overskudd hvis hun ville.

Anonymkode: 583db...6f5

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er helt likegyldig til sex. Men når det skjer er det som regel på kveld. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (kvinnen). Han har mest sexlyst, jeg kunne nok fint levd uten sex. Så da blir det når han spør, ca 2-3 ganger i uken. Jeg har aldri fått noe ut av å ha sex, i beste fall synes jeg det kan være litt godt, men jeg har aldri fått en orgasme sammen med en mann. 

Anonymkode: 0367d...da1

Skrevet

Han for det meste, men det kommer helt an på helsen til oss begge. 

Nårsomhelst, så lenge begge har lyst/orker

Veldig fornøyd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg (kvinnen). Han har mest sexlyst, jeg kunne nok fint levd uten sex. Så da blir det når han spør, ca 2-3 ganger i uken. Jeg har aldri fått noe ut av å ha sex, i beste fall synes jeg det kan være litt godt, men jeg har aldri fått en orgasme sammen med en mann. 

Anonymkode: 0367d...da1

Vet mannen at du "har aldri fått noe ut av å ha sex" ? Og er han fornøyd med en såpass stusselig tilværelse?

Skrevet
Abra skrev (3 timer siden):

Jeg er helt likegyldig til sex. Men når det skjer er det som regel på kveld. 

Så hvorfor har du sex da? Og vet partner/ partnere om at du har det sånn? 

Jeg slutter visst aldri å forundre meg over hvordan folk lever, når de vet at de lever bare en gang,  og alderdom, sykdom og død er det som venter til slutt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...