AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #1 Skrevet i går, 12:30 Hei! Jeg håper noen her kan hjelpe meg å forstå hva som skjer, for jeg er helt i villrede og kjenner jeg blir veldig stresset. Jeg prøver å bli gravid. Jeg fikk det jeg trodde var mensen 27. november, og blødde da i 3–4 dager som en vanlig mens (kraftig). Derfor regnet jeg med syklusstart da. Jeg testet for eggløsning 3., 4. og 5. desember, og fikk tydelig positiv EL-test alle dagene. På fredag 5. desember kl. 15 tok jeg en graviditetstest “for sikkerhets skyld” – og den var positiv. Lørdag tok jeg Clearblue digital med ukeindikator, og den viste 2–3 uker. Jeg har siden testet med HCG-strips daglig, men jeg opplever at strekene ikke blir hverken særlig sterkere eller svakere. De er ganske stabile, men jeg klarer ikke tolke det. I tillegg har jeg hatt brun spotting hver gang jeg er på do siden lørdag 6. desember. Det er kun brunt, ikke rødt. Fastlegen vil bare “vente og se”, og tilbyr ikke HCG-blodprøver. Jeg har hatt en missed abortion tidligere (6+4), og er derfor veldig bekymret for at dette er i ferd med å gå galt igjen. Lenke til bilde av testene: IMG 6184 hosted at ImgBB — ImgBB Noen som har opplevd lignende, eller som kan hjelpe meg å forstå testene og spottingen? Tusen takk ❤️ Anonymkode: 5cf2c...a59
AnonymBruker Skrevet i går, 13:24 #2 Skrevet i går, 13:24 Hvilke dager er stripsene fra? Man bør helst bare sammenligne stigning fra annenhver dag. ❤️ Skjønner godt at du tester masse fordi man vil så gjerne ha svar. Men det lureste er å ta én test på morgenurin annenhver dag og sammenligne med den forrige. Det er fortsatt veldig kort tid siden fredag og det kan hende du er blant de med treig HCG-stigning i starten. 🤞🏻 Anonymkode: d3e1c...7a2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:31 #3 Skrevet i går, 13:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke dager er stripsene fra? Man bør helst bare sammenligne stigning fra annenhver dag. ❤️ Skjønner godt at du tester masse fordi man vil så gjerne ha svar. Men det lureste er å ta én test på morgenurin annenhver dag og sammenligne med den forrige. Det er fortsatt veldig kort tid siden fredag og det kan hende du er blant de med treig HCG-stigning i starten. 🤞🏻 Anonymkode: d3e1c...7a2 Takk for svar! Har testet på morgenurin lørdag, søndag og i dag. Også noen på kvelden. Men syns ikke testene blir noe sterkere, eller gir meg noe særlig utslag uavhengig om det er morgen eller kveld. Er nok mest bekymra fordi jeg også har brun spotting, men har jo hørt at det også er vanlig, men man blir jo gal 🙄Prøver å trøste meg litt med at CB viste 2-3 uker på lørdag.. Anonymkode: 5cf2c...a59
AnonymBruker Skrevet i går, 13:42 #4 Skrevet i går, 13:42 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar! Har testet på morgenurin lørdag, søndag og i dag. Også noen på kvelden. Men syns ikke testene blir noe sterkere, eller gir meg noe særlig utslag uavhengig om det er morgen eller kveld. Er nok mest bekymra fordi jeg også har brun spotting, men har jo hørt at det også er vanlig, men man blir jo gal 🙄Prøver å trøste meg litt med at CB viste 2-3 uker på lørdag.. Anonymkode: 5cf2c...a59 Ja, jeg skjønner! ❤️ Hvor mange dager over eggløsning tror du at du er? Spotting er kjempevanlig. Det er positivt at det ikke er friskt blod! Men forstår godt bekymringen din i kombinasjon med testene. Krysser alt jeg har for at dette går veien. ❤️🤞🏻 Anonymkode: d3e1c...7a2
Sniff76 Skrevet i går, 13:43 #5 Skrevet i går, 13:43 Er du ca 5+4 uker i dag? Hva med å bestille ultralyd tidlig til neste uke? 😊 Jeg har aldri testet over lang tid med strips, men antar at det kan være forskjell på dem og de ikke nødvendigvis blir kjempesterke. Har hatt blødninger i svangerskapene og vet hvor stressende det er... I det første svangerskapet så gyn en blodansamling helt nederst i livmora da jeg var ca 5 uker. Ansamlingen lå "langt" unna fosteret. Da fikk jeg en forklaring på hvorfor jeg blødde, og at han ikke var bekymret for at jeg skulle miste. Det gjorde at jeg ikke var veldig redd, selv om jeg småblødde til og fra i flere uker til. 1
chat_ttc Skrevet i går, 13:46 #6 Skrevet i går, 13:46 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg skjønner! ❤️ Hvor mange dager over eggløsning tror du at du er? Spotting er kjempevanlig. Det er positivt at det ikke er friskt blod! Men forstår godt bekymringen din i kombinasjon med testene. Krysser alt jeg har for at dette går veien. ❤️🤞🏻 Anonymkode: d3e1c...7a2 Forrige syklus tracka jeg ikke LH .. 😞 Jeg hadde vanlig mens 2. november, og fikk neste "mens" 27 november. Har 22-24 dagers sykluser. Men da jeg plutselig fikk så tidlig LH topp så skjønte jeg at noe ikke stemte, og fikk da positiv (øverste testen på bildet) på fredag 5. des.. Snakket med legen i dag, men de ville ikke måle HCG, de ba meg se an en uke. Endret i går, 13:46 av chat_ttc
AnonymBruker Skrevet i går, 13:47 #7 Skrevet i går, 13:47 Sniff76 skrev (4 minutter siden): Er du ca 5+4 uker i dag? Hva med å bestille ultralyd tidlig til neste uke? 😊 Jeg har aldri testet over lang tid med strips, men antar at det kan være forskjell på dem og de ikke nødvendigvis blir kjempesterke. Har hatt blødninger i svangerskapene og vet hvor stressende det er... I det første svangerskapet så gyn en blodansamling helt nederst i livmora da jeg var ca 5 uker. Ansamlingen lå "langt" unna fosteret. Da fikk jeg en forklaring på hvorfor jeg blødde, og at han ikke var bekymret for at jeg skulle miste. Det gjorde at jeg ikke var veldig redd, selv om jeg småblødde til og fra i flere uker til. Jeg aner ikke, trodde jeg fikk mensen 27 november. Blødde en del og det varte i ca. 4 dager. Hadde negative tester frem til den blødningen, da stoppet jeg testing, også fikk jeg positiv 5. des. Anonymkode: 5cf2c...a59
AnonymBruker Skrevet i går, 14:03 #8 Skrevet i går, 14:03 Jeg har hatt tre svangerskap, hvor det første var en exu. Har hatt brun spotting i alle svangerskapene. Pga første svangerskap var jeg selvsagt redd for at det var det samme igjen andre gangen, men jeg hadde blødninger frem til uke 14. Noen dager mer enn andre, og noen ganger lyst rosa. Frisk og fin baby likevel. Samme med nummer tre, men det var kun en ukes tid etter positiv test. Pga historikk fikk jeg ultralyd i uke 6/7 tror jeg for å sjekke at det ikke satt i egglederen igjen. Skjønner godt at du er bekymret, og ekstra kjipt at man bare må vente og se, men det er ikke stort annet å gjøre. Anonymkode: eac89...5c7
AnonymBruker Skrevet i går, 14:09 #9 Skrevet i går, 14:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt tre svangerskap, hvor det første var en exu. Har hatt brun spotting i alle svangerskapene. Pga første svangerskap var jeg selvsagt redd for at det var det samme igjen andre gangen, men jeg hadde blødninger frem til uke 14. Noen dager mer enn andre, og noen ganger lyst rosa. Frisk og fin baby likevel. Samme med nummer tre, men det var kun en ukes tid etter positiv test. Pga historikk fikk jeg ultralyd i uke 6/7 tror jeg for å sjekke at det ikke satt i egglederen igjen. Skjønner godt at du er bekymret, og ekstra kjipt at man bare må vente og se, men det er ikke stort annet å gjøre. Anonymkode: eac89...5c7 Trist å høre om exu 💔 Krysser fingra for at alt er bra denne gangen. Vurderer å ta ny CB til helgen om disse testene fortsetter. Også får jeg bare vente og prøve å ikke gruble meg i hjel så lenge. Hadde ingen spotting i mitt forrige svangerskap endte i MA, men ingen svangerskap er jo like. Anonymkode: 5cf2c...a59
AnonymBruker Skrevet i går, 14:13 #10 Skrevet i går, 14:13 Min erfaring med blod og tester som ikke blir sterkere er at det er en SA. Anonymkode: 5e679...c48
chat_ttc Skrevet i går, 14:19 #11 Skrevet i går, 14:19 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min erfaring med blod og tester som ikke blir sterkere er at det er en SA. Anonymkode: 5e679...c48 Ja er det jeg både tror og frykter dessverre.
AnonymBruker Skrevet i går, 14:25 #12 Skrevet i går, 14:25 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Trist å høre om exu 💔 Krysser fingra for at alt er bra denne gangen. Vurderer å ta ny CB til helgen om disse testene fortsetter. Også får jeg bare vente og prøve å ikke gruble meg i hjel så lenge. Hadde ingen spotting i mitt forrige svangerskap endte i MA, men ingen svangerskap er jo like. Anonymkode: 5cf2c...a59 Krysser fingrene for at det går bra med deg❤️ Anonymkode: eac89...5c7
AnonymBruker Skrevet i går, 14:27 #13 Skrevet i går, 14:27 Når testene ikke blir sterkere så tenker jeg det ser litt mørkt ut desverre. Anonymkode: b502f...e57
AnonymBruker Skrevet i går, 14:39 #14 Skrevet i går, 14:39 Men burde de ikke da snart bli svakere i hvert fall? Anonymkode: 5cf2c...a59
AnonymBruker Skrevet i går, 15:42 #15 Skrevet i går, 15:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men burde de ikke da snart bli svakere i hvert fall? Anonymkode: 5cf2c...a59 Jeg hadde svake tester som ikke ble verken svakere eller sterkere i to uker før det endte i spontanabort. Det er dessverre bare et waiting game, for å se om det går bra eller i. 💔 Anonymkode: d3e1c...7a2
chat_ttc Skrevet i går, 16:04 #16 Skrevet i går, 16:04 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg hadde svake tester som ikke ble verken svakere eller sterkere i to uker før det endte i spontanabort. Det er dessverre bare et waiting game, for å se om det går bra eller i. 💔 Anonymkode: d3e1c...7a2 I to uker 🥺🥺 det må ha vært tøft. Langt var du på vei? Og hadde du spotting?
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Skrevet 22 timer siden chat_ttc skrev (3 timer siden): I to uker 🥺🥺 det må ha vært tøft. Langt var du på vei? Og hadde du spotting? Ja, det var skikkelig krevende to uker! Man hadde så lyst til å være glad og så var den dårlige magefølelsen liksom i veien. Testet flere ganger om dagen og var helt nervevrak. Var 6+2 når jeg spontanaborterte, ingen spotting før den dagen det gikk galt. Anonymkode: d3e1c...7a2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden Jeg fikk ikke sterkere tester så tidlig denne gangen, men er veldig gravid fremdeles. Tror ikke man kan stole på mengden med fargestoff i testene Anonymkode: 3a89e...e59 1
chat_ttc Skrevet 21 timer siden #19 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, det var skikkelig krevende to uker! Man hadde så lyst til å være glad og så var den dårlige magefølelsen liksom i veien. Testet flere ganger om dagen og var helt nervevrak. Var 6+2 når jeg spontanaborterte, ingen spotting før den dagen det gikk galt. Anonymkode: d3e1c...7a2 Det skjønner jeg så godt! Vurderte du å sjekke hcg med blodprøve?
chat_ttc Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg fikk ikke sterkere tester så tidlig denne gangen, men er veldig gravid fremdeles. Tror ikke man kan stole på mengden med fargestoff i testene Anonymkode: 3a89e...e59 Nei, er det chatgpt forteller meg også. Men vanskelig å tro på at det skal gå bra nå, når jeg hadde "mensen" og har spotta siden lørdag, og testene ikke blir sterkere som man ser overalt på forum.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå