AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Barnebarnet mitt feiret bursdagen sin i går. Samme dag var det også julefremvisning med balletten hennes, og vi ble invitert til å komme og se på før bursdagsfeiringen. Min datter (barnets tante) og jeg valgte å ikke dra på forestillingen, men være hjemme hos oss før selskapet. Vi ga ikke beskjed om vi kom eller ikke, selv om det var et betalt arrangement. I selskapet opplevde jeg at svigerdatter virket fornærmet og ikke snakket til meg. Spørsmålet mitt er om hun har grunn til å føle seg fornærmet. Anonymkode: d947c...d8a
Brunello Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Ja, både fordi dere ikke kom og fordi dere ikke sa fra at dere ikke kom. 24 23
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Tante får fripass, men med mindre bestemor har veldig dårlig råd er hun kjip Anonymkode: 0dd3a...2fa 7 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Ja det har ho. Dere er invitert på opptreden og så er dere dritt sekker å ikke vil se barnebarn har oppvisning. Ikke rart enkelte besteforeldre og tanter ikke blir invitert. Neste gang ikke regn med å bli inkludert. Vi sluttet til slutt å invitere min familie siden de aldri kom når de ble invitert ,da tenkte jeg like gjerne at de ikke var interessert i vårt eller barnas liv Anonymkode: df98a...95e 12 1 4
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Tja... i utgangspunktet ja. Men for å være ærlig... for ett år siden da barna var litt mindre, hadde jeg reagert på det, men ikke nå. Alle har sine grunner og det blir flere fremvisning. Jeg synes dere burde sagt ifra Anonymkode: c15f1...5ce 5 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Brunello skrev (1 minutt siden): Ja, både fordi dere ikke kom og fordi dere ikke sa fra at dere ikke kom. Man skulle betale i døren, så de var ikke økonomisk forpliktet ved at de hadde betalt plasser for oss. Anonymkode: d947c...d8a
Kålrota Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Dere burde sagt fra, synes jeg, men jeg synes på ingen måte man må dra på fremvisning. 12 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Hvis man er invitert på noe gir man beskjed om man kommer eller ikke. Anonymkode: b6571...0e5 26 10
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man skulle betale i døren, så de var ikke økonomisk forpliktet ved at de hadde betalt plasser for oss. Anonymkode: d947c...d8a Det har ingen med økonomisk forpliktelse å gjøre, men av ren høflighet så gir man beskjed. Koster så lite, bare en melding. Anonymkode: 09498...048 14 12
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Dere valgte å ikke gå, hun valgte å bli sur. Helt ok. Anonymkode: ce996...91e 1 1
Lilique Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Veldig greit å ikke dra, veldig ugreit å ikke gi beskjed. 13 9
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden Det er normal høflighet og gi beskjed at man ikke kommer. Antar at du egentlig forstår såpass. Det er en ærlig sak at du ikke gidder og at du ikke ønsker å være deltagende i alle barnas aktiviteter, men da må du si det. Anonymkode: 675d4...b8b 8 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden Dere kunne jo ha gitt beskjed om at dere ikke kom. Bortsett fra det, har da ikke svigerdatter noen grunn til å være sur. Anonymkode: 08990...0b3 5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden Jeg tenker at det var at dere ikke ga beskjed som var det største problemet her. Det er dårlig å ikke gi beskjed om slikt. Om man ikke gir beskjed fordi man ikke vil skuffe noen, så er det jo enda verre når man ikke dukker opp. Spesielt bestemor. Barnebarnet hadde kanskje en forventning om at bestemor skulle se på, så dukket hun ikke opp. Der hadde det vært greit med en forventningsavklaring i forkant Anonymkode: 9d431...1a2 9 5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden Det handler om at barnet blir skuffet. Når dere ikke sier ifra at dere ikke kommer så trur jo barnet at dere kommer. Anonymkode: f200b...9db 14 6
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden Man må ikke på fremvisning men det er vanlig høflighet å gi en beskjed når man er invitert. Min svigermor er også sånn at hun aldri gir beskjed, alt blir "kanskje", eller de avlyser i siste liten, dette gjør ungene usikre på om farmor "gidder" (barnas ord) å dukke opp på besøk, bursdager eller fremvisninger, og jeg har i flere år jobbet mye med å prøve å få et svar når de er invitert et sted. Har nå gått over til å alltid tenke "de kommer kanskje", og så ta det derfra. Tenker det i det lange løp er kjipest for dem, som ikke bygger en tillit hos barna om at de stiller når de sier de skal. Anonymkode: d4b4d...4f0 4 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden Umulig å svare på. Hvis det er det eneste julearrangementet for barnet dere var invitert på, synes jeg det er litt sløvt at i alle fall bestemor ikke drar. Men hvis det er mange oppvisninger/konserter før jul etc og kanskke mange barnebarn er det litt mer forståelig. Vi har hele desember tapetsert av diverse juleting og forventer på ingen måte at besteforeldre stiller på alt. Men noen ting er hyggelig at de får med seg, ikke minst for barnas skyld- de synes det er gøy å vise fram hva de har lært. Uansett alltid greit å si fra om man kommer eller ikke. Men fornærmet? Bedre å si rett ut at man er litt skuffet, og så legge saken vekk. Anonymkode: e592c...ab4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Barnebarnet mitt feiret bursdagen sin i går. Samme dag var det også julefremvisning med balletten hennes, og vi ble invitert til å komme og se på før bursdagsfeiringen. Min datter (barnets tante) og jeg valgte å ikke dra på forestillingen, men være hjemme hos oss før selskapet. Vi ga ikke beskjed om vi kom eller ikke, selv om det var et betalt arrangement. I selskapet opplevde jeg at svigerdatter virket fornærmet og ikke snakket til meg. Spørsmålet mitt er om hun har grunn til å føle seg fornærmet. Anonymkode: d947c...d8a Jeg tenker du er ganske åndssvak hvis du ikke ser at dette ble feil på alle måter, 1. å ikke gi beskjed om at dere ikke kom, eller 2. at dere ikke kom i hele tatt.. Anonymkode: c65dc...f5a 6 4
Carrot Skrevet 21 timer siden #19 Skrevet 21 timer siden som bestemor drar jeg på ALT barnebarna inviterer til om jeg kan, å sitte hjemme uten en gang å si "nei takk, men vi kommer i selskap" skjønner jeg ikke og ja jeg syns det er respektløst. 11 3 5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden Kostet det dere så mye at ÉN av dere sendte en mld på enten messenger, snap, sms eller ringte og sa i fra? Det hadde muligens tatt fra 10sek til 2 min av deres tid. Antagelig mindre enn tiden de sikkert brukte på å vente på dere. Anonymkode: fcc7a...856 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå