Leo Skrevet 14 timer siden #101 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva er det folk kjøper fra temu egentlig? Spesielt hvis det ikke er elektronikk, ikke kan brukes ved matlaging, eller skal i nærheten av huden.. Anonymkode: fe169...c0e Tja... Jeg har golfparaply fra Temu. Og hårspenner. Utmerket kvalitet på begge deler
Gunstein123 Skrevet 13 timer siden #102 Skrevet 13 timer siden Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Bilene mine er alle Europeiske, med deleproduksjon i Europa Tv, Mobil, Laptop, PC er ikke Kina En kan faktisk, om en gidder, i stor grad unngå kina Hvilke merker er dette da?
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #103 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Store fans av avgifter? Er ikke det, men de som kjøper en vare som har et veldig stort miljøavtrykk (forurensing) bør få betale en avgift som "straff" for å likevel kjøpe denne varen. Akkurat som du og jeg (hvis du har eller har hatt fossil-bil) betaler avgift på bensin/diesel. Verre en det er det ikke. Anonymkode: 113c3...34f Ja, for det å betale avgifter til statskassen fører automatisk til at verden blir grønnere. Hjelpe meg for en logikk. Og det såkalte "miljøavtrykket" blir vel også mindre når en norsk butikk via flere ledd importerer en kinesisk vare og selger den for kr. 299 i butikken enn når en privatperson kjøper nøyaktig samme vare på Temu til kr. 19 og får den tilsendt direkte i posten? Anonymkode: b7f8d...70e 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #104 Skrevet 13 timer siden Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Bilene mine er alle Europeiske, med deleproduksjon i Europa Tv, Mobil, Laptop, PC er ikke Kina En kan faktisk, om en gidder, i stor grad unngå kina Men mesteparten av innmaten inde tingene er kinesiske Anonymkode: b4239...904 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #105 Skrevet 13 timer siden Har aldri handlet på Temu eller lignende steder før da jeg ikke liker å handle rælnig drit, men nå er jeg så lei alt miljømaset at jeg skal bestille derfra! Anonymkode: b4239...904 1
Fru Uperfekt Skrevet 11 timer siden #106 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men mesteparten av innmaten inde tingene er kinesiske Anonymkode: b4239...904 Nopes, noen av delene har t.o.m vært made in Norway. En kan ta bevisste valg og i stor grad unngå Kina
Fru Uperfekt Skrevet 11 timer siden #107 Skrevet 11 timer siden Gunstein123 skrev (2 timer siden): Hvilke merker er dette da? På hva? Tenker du Acer laptop feks Mobil Fairphone bla
Gunstein123 Skrevet 10 timer siden #108 Skrevet 10 timer siden Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Tenker du Acer laptop feks Kinesiske deler ja.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #109 Skrevet 9 timer siden Fru Uperfekt skrev (1 time siden): På hva? Tenker du Acer laptop feks Mobil Fairphone bla Fairphone produseres i Kina. Acer produseres i hovedsak i Kina. Anonymkode: a5954...c85
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #110 Skrevet 9 timer siden 4 hours ago, AnonymBruker said: Har aldri handlet på Temu eller lignende steder før da jeg ikke liker å handle rælnig drit, men nå er jeg så lei alt miljømaset at jeg skal bestille derfra! Anonymkode: b4239...904 Bare å bestille:) Venter på 15 pakker selv jeg bestilte for gøy. Anonymkode: 97da3...d86 3
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #111 Skrevet 9 timer siden 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvis alle handler på steder som Temu, så forsvinner til slutt alle fysiske butikker (og arbeidsplasser) i Norge, og man kan aldri gå og se på en vare eller prøve et klesplagg uten å måtte bestille det på nett først. Er det virkelig sånn dere vil ha det?? Anonymkode: c94b2...539 Ja. Love it. Anonymkode: 97da3...d86 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #112 Skrevet 7 timer siden Denne koster f.eks. 899 med frakt. Jeg sparer 416kr hvis jeg kjøper samme vare fra Aliexpress. Den produseres ikke i Norge. Hvor kjøper jeg da mon tro? https://retrospillkongen.no/collections/bestselgere/products/r36s-64?variant=47240776155378 Norske priser er ville. Anonymkode: 97da3...d86
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #113 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Slik som dere snakker, virker det som om gavene inneholder plutonium. Det er rett og slett latterlig. Anonymkode: 5c70c...ea7 De inneholder deler som produseres i Kina. Anonymkode: 5c70c...ea7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #114 Skrevet 1 time siden Fru Uperfekt skrev (16 timer siden): Bilene mine er alle Europeiske, med deleproduksjon i Europa Tv, Mobil, Laptop, PC er ikke Kina En kan faktisk, om en gidder, i stor grad unngå kina Kjører du Volvo? Anonymkode: 5c70c...ea7
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden #115 Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kjører du Volvo? Anonymkode: 5c70c...ea7 De fleste japanske biler produseres i Europa og er fulle av europeiske deler, det folk kaller originaldeler kommer fra tredjepartsleverandører som produserer det vi kaller OE, Original Equipment, svårt mange av disse produsentene eies av amerikanske Tennaco, jeg vet det etter over 20 år i bilbransjen. Anonymkode: 442d6...bc3
AnonymBruker Skrevet 12 minutter siden #116 Skrevet 12 minutter siden Jeg kjører en 1991 Golf. Tror ikke det er mye Kina-ræl i den, nei. Har også en Mercedes SL fra 1991. Tysk kvalitet. Anonymkode: 113c3...34f
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden #117 Skrevet 3 minutter siden Det jeg synes er mest skummelt med Temu er at varene kommer rett inn i Norge uten å ha blitt godkjent av EU når det gjelder innhold av giftige kjemikalier. Der har Kina funnet et smutthull. Babyleker fulle av kjemiske stoffer, som gis i gave og blir puttet i munnen. Til og med klær med langt over lovlig innhold av kunstige stoffer. Og sist men ikke minst den økte frakten over hele verden. Hva skjedde med klimaungdommen? Gikk de seg vill på Temu...? Anonymkode: 32142...465
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå