AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:45 #21 Skrevet søndag kl. 21:45 Jeg er helt lik. Tror ikke det er ADHD, men mer den uroen man har i seg og som må trenes. Noen nevnte mindfullness og jeg er ikke uenig i det. For min del er det per nå strikking kun jeg tillater meg når jeg skal se på film. Telefon er fy fy. Anonymkode: 52639...edf 2
princeofithilien Skrevet søndag kl. 21:47 #22 Skrevet søndag kl. 21:47 Jeg er akkurat som deg, tror det er veldig vanlig. Jeg bor heldigvis aleine, så det er ikke noe problem. Men enig i at filmer blir veldig lange, spesielt når man kanskje ikke er så veldig interessert i den i utgangspunktet. Når jeg ser på TV her hjemme har jeg alltid laptopen åpen på fanget samtidig, og holder på med ting på den.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:49 #23 Skrevet søndag kl. 21:49 Tror aldri jeg har fått med meg en hel film. Hva med å finne på noe mere spennende sammen? Anonymkode: a1bd9...e7e 3 1
Vibelator Skrevet søndag kl. 21:53 #24 Skrevet søndag kl. 21:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må også gjøre noe, men scrolling på telefon er ikke greit (man klarer ikke følge med). Fikling med noe, strikking, klesbretting el er fint, eller sitte på ballen så jeg beveger meg samtidig. Anonymkode: e27a7...a16 Mange spenningsfilmer er laget slik,at mister man en bestemt setning så forstår man jo ikke slutten Indre uro er årsaken til at flere og flere må fikle med andre ting samtidig Trist utvikling der mobilen ødelegger mye mer enn man tenker over 1 3
Mezzosoprena Skrevet søndag kl. 22:06 #25 Skrevet søndag kl. 22:06 Kan ikke skjønne at det skal plage ham! Du trenger vel ikke å danse foran TV-skjermen? Jeg er akkurat lik, hvis jeg ikke holder på med noe annet mister jeg faktisk mer fokus på filmen enn hvis jeg driver med noe ved siden av. 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:10 #26 Skrevet søndag kl. 22:10 Hvorfor surfer du på telefonen når du ser film med mannen din? Da er strikking bedre, da får man i hvert fall fulgt med på filmen og vært mentalt tilstede. Anonymkode: ed6bf...8b7 3 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:13 #27 Skrevet søndag kl. 22:13 Lite intellektuelt stimulerende å se på dårlig TV i timesvis da. At alle som er så enkle roper "ADHD" er i det minste bedre enn komediene på Netflix for tiden. Anonymkode: 12ed2...65c 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:15 #28 Skrevet søndag kl. 22:15 Hvem velger filmer, er det mannen din? 😅 Jeg kan heller ikke se filmer sammen med min mann, filmer han velger og vil se - dødskjedelige, ensidige actionfilmer, med idiotiske dialoger, primitive manus og bare død og action og super effekter hele filmen. Trodde det var noe galt med meg. Men klarer helt fint å sitte og se på en hel klassisk konsert på TV, ikke engang det er like kjedelig for meg. Det er bare at lite intelligent underholdning gir meg absolutt ingenting. Anonymkode: 0692a...f37 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:18 #29 Skrevet søndag kl. 22:18 Hjemme lar jeg meg lett avlede, så strikking til film gjør at jeg følger bedre med, men på kino klarer jeg fint å konsentrere meg om filmen. Anonymkode: 235a0...654 4 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:18 #30 Skrevet søndag kl. 22:18 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her jeg har vært innom tanken på ADHD selv. Men siden jeg står i jobb, har tatt utdannelse og «masse er på stell» avslo DPS søknaden på utredning. For fungerende. Så om man har det får man aldri vite Anonymkode: 33cac...b21 Du kan likevel helt fint velge å selv ta utgangspunkt i at du mest sannsnynlig har ADHD/ADHD uoppmerksom type etc, og lære deg alt du kan om det. Søk opp mentale verktøy og life hacks som kan forbedre livet ditt. Diagnosen er jo bare viktig dersom man skal medisineres, men verktøyene kan alle lære seg helt gratis. Jeg er som deg, og livet er blitt mye bedre etter at jeg implementerte en haug av ADHD-triks og tankeprossesser. Anonymkode: ad892...d31 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:21 #31 Skrevet søndag kl. 22:21 Jeg er lik, har adhd. Jeg strikker, eller fikler med noe annet. Hater å se film, men kan godt se mange episoder av en serie rett etter hverandre. Tror det har noe med at episoder har mer definert start/slutt og holder oppmerksomheten min bedre enn en film. Uansett, når vi ser film er det for å slappe av og kose oss. Jeg hverken slapper av eller koser meg om jeg må sitte å se på en skjerm uten å fikle med noe, for å tilfredsstille noen andre. Da får han enten se film i fred, eller godta at jeg er som jeg er. Jeg blir understimulert av å kun se på en film uten noe annet, og vandrer til å planlegge neste års sommerferie eller årets julegaver inni hodet mitt. Anonymkode: 37460...45d 3 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:32 #32 Skrevet søndag kl. 22:32 Adhd var min første tanke, har det selv og dette var gjenkjennelig. Når jeg ser hvor mange andre som skriver det samme her, er det pekepinn Anonymkode: 2b648...2de 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:35 #33 Skrevet søndag kl. 22:35 Jeg retter tekster og prøver mens vi ser på film, eller strikker. Føles så «hjernedødt» å bare sitte der, unyttig. Anonymkode: 88804...4a9 3 2
Natttåke Skrevet søndag kl. 22:40 #34 Skrevet søndag kl. 22:40 (endret) Mannen min er slik, og jeg tenker at det får han da bare være Ville aldri tenkt ADHD, i hans tilfelle hater han å kaste bort tiden. Endret søndag kl. 22:41 av Natttåke 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:46 #35 Skrevet søndag kl. 22:46 Men hvorfor bryr mannen din seg om dette? Og hvorfor må dere se så mye på film? Jeg ville droppet å scrolle på mobilen, da kan man likegjerne droppe å se film. Men du må jo få brette klær eller strikke om du vil det. Jeg er lik som deg og jeg gidder ikke se film. Ser heller serier. Og om jeg vil multitaske så gjør jeg det uavhengig av at mannen klarer å sitte evig lenge stille. Vi ser generelt lite på TV og film sammen da for vi vil se forskjellige ting og jeg er avhengig av pauser og orker ikke binge eller som sagt se film. Han vil gjerne sitte lenge i strekk og se. Anonymkode: 53420...b95 2
Maia70 Skrevet søndag kl. 22:46 #36 Skrevet søndag kl. 22:46 Kan ikke se at strikking er et problem om dere skal se en film sammen? 2
Natttåke Skrevet søndag kl. 22:50 #37 Skrevet søndag kl. 22:50 Og folk strikker da overalt fra kino til kommunestyre til foreldremøter. 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:52 #38 Skrevet søndag kl. 22:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her jeg har vært innom tanken på ADHD selv. Men siden jeg står i jobb, har tatt utdannelse og «masse er på stell» avslo DPS søknaden på utredning. For fungerende. Så om man har det får man aldri vite Anonymkode: 33cac...b21 Man kan få utredet diagnose hvis man betaler for terapeut timene selv. Anonymkode: 29217...737
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:53 #39 Skrevet søndag kl. 22:53 Jeg er også sånn, og har vært sånn siden jeg var liten. Men jeg fikler ikke med mobil da, den vet jeg stort sett ikke hvor er😅 men jeg løser kryssord, bretter klær, sorterer sokker,smårydder osv. Klarer ikke sitte i ro lenge foran TV, men jeg kan gjerne lese konsentrert i timevis. Jeg er ikke diagnostisert med adhd, men hvis jeg vokste opp i dag, og ikke på 80/90 tallet, hadde jeg definitivt fått diagnosen. Anonymkode: bdcd1...761 1
Kygos Skrevet søndag kl. 22:53 #40 Skrevet søndag kl. 22:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror aldri jeg har fått med meg en hel film. Hva med å finne på noe mere spennende sammen? Anonymkode: a1bd9...e7e 9/10 liker å se film. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå