Stina234 Skrevet 7. desember 2025 #1 Skrevet 7. desember 2025 Satt på med en veninne som kjørte en slik, ble litt hekta. Skal skifte bil neste år og er veldig i tvil. Vil ikke ha Kinesisk eller Tesla
Grønnsaksvaffel Skrevet 7. desember 2025 #2 Skrevet 7. desember 2025 Kjøp den bilen du har lyst på. 7 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #3 Skrevet 7. desember 2025 Enig med over, ikke bry deg om hva andre måtte mene. Betyr ingenting. Anonymkode: 43404...dcb 2 1
TBL12 Skrevet 7. desember 2025 #4 Skrevet 7. desember 2025 (endret) Porsche kan være dyre biler å eie. Gjør en god vurdering før kjøp. Fant ikke artikkel som omhandler Porsche Taycan. Artikkel som omhandler Porsche generelt: https://www.tv2.no/broom/du-bor-kanskje-ikke-kjope-den-selv-om-du-har-rad/15394100/ Endret 7. desember 2025 av TBL12 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #5 Skrevet 7. desember 2025 Som tbl sier bare å kjøpe men de er svindyre i drift. Det er biler som er laget for de som ikke ser på prislappen eller trenger å ta stilling til hva en service koster. Bare minimums service koster over 30k i året og så kommer evt reparasjoner og større service i tillegg. Men kjøreopplevelsen og kvalitetsfølelsen er på topp, pluss at det er en lekker bil. Hadde jeg hatt råd ville jeg kjørt Taycan. Anonymkode: 62d76...bda 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #6 Skrevet 7. desember 2025 Porsche er IKKE snobbete, men harry. Men har du lyst og du har råd er det bare å kjøpe Anonymkode: 74042...512 1 1
Stina234 Skrevet 7. desember 2025 Forfatter #7 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Som tbl sier bare å kjøpe men de er svindyre i drift. Det er biler som er laget for de som ikke ser på prislappen eller trenger å ta stilling til hva en service koster. Bare minimums service koster over 30k i året og så kommer evt reparasjoner og større service i tillegg. Men kjøreopplevelsen og kvalitetsfølelsen er på topp, pluss at det er en lekker bil. Hadde jeg hatt råd ville jeg kjørt Taycan. Anonymkode: 62d76...bda Ja, du har sikkert rett i at kostnadene kan bli høye. Satt på i en Taycan, lett å bli giret på å ha en slik bil, Ser på Finn at de rimeligste går for ca 450 tusen
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #8 Skrevet 7. desember 2025 Porsche all the way. Anonymkode: 1382c...0e1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #9 Skrevet 7. desember 2025 Porsche er ikke så dyrt å kjøpe, men dyrt å eie. Litt som å ha en hund med andre ord. Anonymkode: ed1bf...ea6
tdm900 Skrevet 7. desember 2025 #10 Skrevet 7. desember 2025 Stina234 skrev (8 minutter siden): Ja, du har sikkert rett i at kostnadene kan bli høye. Satt på i en Taycan, lett å bli giret på å ha en slik bil, Ser på Finn at de rimeligste går for ca 450 tusen Snakka med en i jobbsammenheng som har en slik, de har visst en ladehastighet som overgår alt annet av personbiler med el fremdrift, bare det er jo et pluss.
Fant80 Skrevet 7. desember 2025 #11 Skrevet 7. desember 2025 Pengesluk uten like. Vedlikeholdet på en Porsche er svært dyrt. Driter i hva noen sier - Jeg har førstehånds erfaring. Nekter du for det,så prøver du bare vise at du har for mye penger,evt har 0 snøring. Men for all del. Det er jo leketøy med hjul. Vet jo at også kvinner kan ha glede av det. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #12 Skrevet 7. desember 2025 Fant80 skrev (2 minutter siden): Pengesluk uten like. Vedlikeholdet på en Porsche er svært dyrt. Hvorfor? Har sett at ettermarkedsdeler er dyrere enn f.eks. til Mercedes, men så er vel kvaliteten på Porsche tilsvarende bedre? Lite behov for reparasjoner. Anonymkode: d3a3f...c25 1
Fant80 Skrevet 7. desember 2025 #13 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Har sett at ettermarkedsdeler er dyrere enn f.eks. til Mercedes, men så er vel kvaliteten på Porsche tilsvarende bedre? Lite behov for reparasjoner. Anonymkode: d3a3f...c25 Mer spesialiserte (og færre verksted) dyrere deler generelt. Porsche er i hvertfall ikke noe dårligere kvalitet en Mercedes. Vil tippe kvaliteten er bedre på de råeste modellene i hvertfall. Det er jo et kvalitetsmerke. Jo sprekere bil du har,jo hyppigere vedlikehold kreves. Såpass enkelt er det jo. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #14 Skrevet 7. desember 2025 Litt snobbete meeen har man penger nok så hvorfor ikke🌟🌟 Anonymkode: b4ca5...47a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #15 Skrevet 7. desember 2025 Stina234 skrev (6 timer siden): Satt på med en veninne som kjørte en slik, ble litt hekta. Skal skifte bil neste år og er veldig i tvil. Vil ikke ha Kinesisk eller Tesla synes ikke det, men. jeg bor i et området med mange porscher, og har vel blitt litt immun nå. det kan jo være litt gøy å se hvem som kjører Porschen, om det er en eye candy man som sitter i den. kjedelig hvis det er dame. Anonymkode: 4e581...47b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #16 Skrevet 8. desember 2025 Klart Porsche er dyrt å eie, du skifter bremser selv på en vanlig bil for 6000, keramikkbremser på Porsche kan du legge til en ekstra null for. Men vi snakker jo ikke om pris her, men sosiale signaler. Anonymkode: 43404...dcb 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #17 Skrevet 8. desember 2025 Fant80 skrev (19 timer siden): Mer spesialiserte (og færre verksted) dyrere deler generelt. Porsche er i hvertfall ikke noe dårligere kvalitet en Mercedes. Vil tippe kvaliteten er bedre på de råeste modellene i hvertfall. Det er jo et kvalitetsmerke. Jo sprekere bil du har,jo hyppigere vedlikehold kreves. Såpass enkelt er det jo. Nja..jeg har en Range Rover Velar, snart 9 år. Da jeg skulle kjøpe den sa alle til meg at RR er en pengesluk, vedlikehold er dyrt osv, men jeg kjøpte og angrer ikke et sekund. Ikke er den pengesluk ei heller mye vedlikehold, service når det trengs men det må alle biler så.. Så Ts, har du råd så kjøp da vel, ikke bry deg om hva andre sier.👍 Anonymkode: 55964...037
Snok1 Skrevet 8. desember 2025 #18 Skrevet 8. desember 2025 Stina234 skrev (22 timer siden): Satt på med en veninne som kjørte en slik, ble litt hekta. Skal skifte bil neste år og er veldig i tvil. Vil ikke ha Kinesisk eller Tesla Bil med høy kvalitet og estetikk som avgiftssystemet gjør ekstra gunstig. Go for it!
Snok1 Skrevet 8. desember 2025 #19 Skrevet 8. desember 2025 Stina234 skrev (20 timer siden): Ja, du har sikkert rett i at kostnadene kan bli høye. Satt på i en Taycan, lett å bli giret på å ha en slik bil, Ser på Finn at de rimeligste går for ca 450 tusen Mye, mye rimeligere vedlikeholdsutgifter på en elbil enn en fossilbil. Kan ikke sammenlignes.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #20 Skrevet 8. desember 2025 Snok1 skrev (1 time siden): Mye, mye rimeligere vedlikeholdsutgifter Hva slags vedlikehold er det som koster så mye mer på fossil? Anonymkode: d3a3f...c25 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå