AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:16 #1 Skrevet søndag kl. 11:16 Det ville nok blitt store omveltninger hvis jeg var president for en dag, men hvis jeg skal holde meg til et svar, hvem jeg mener burde vært helt på lønnstoppen, så mener jeg at det burde vært beredskapstroppen, eller lignende. Hva mener du? Anonymkode: 8fbbb...41e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:19 #2 Skrevet søndag kl. 11:19 De tunge sliteyrkene, slik at de fort kan bygge opp kapital og gi seg i jobben før helsa blir for dårlig 🎉 Anonymkode: 70fbe...987 3 1 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:21 #3 Skrevet søndag kl. 11:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ville nok blitt store omveltninger hvis jeg var president for en dag, men hvis jeg skal holde meg til et svar, hvem jeg mener burde vært helt på lønnstoppen, så mener jeg at det burde vært beredskapstroppen, eller lignende. Hva mener du? Anonymkode: 8fbbb...41e Jeg tenker at markedet skal avgjøre. Om noen har stillinger som er svært viktig og samtidig vanskelig å erstatte med noen andre er det naturlig at de får svært høy lønn. Om noen produserer mye omsetning i et eget firma syns jeg de kan ha så høy lønn de ønsker innerfor det som er mulig. Ingen tak eller øvre grense. Markedet bestemmer. Og det er ingen president som bestemmer slikt. Det er markedskreftene og markedsøkonomien som avgjør. Samtidig ønsker jeg noen statlige reguleringer. Jeg ønsker at staten skal sørge for at absolutt alle får en god lønn de kan leve og alltid jobbe for å løfte folk opp. Anonymkode: ba398...526 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:22 #4 Skrevet søndag kl. 11:22 De som tar jobben med å jobbe på feks sykehjem. Det er en hard slitsomt jobb både mentalt og fysisk. Og i andre jobber som innebærer å ta vare på de svakeste. Behøver ikke være høyest betalt men myyye mer lønn, rundt million lønn. Og så kan isåfall lønna til de som allerede har millionlønn gå opp også. Alt har blitt dyrere så en såkalt vanlig lønn er ikke nok å leve av lenger. Anonymkode: 9b3fc...65c 7 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:23 #5 Skrevet søndag kl. 11:23 Lærer i barneskole. Lønna må opp sånn at det blir krangel om å få jobben. Mange som ville blitt ekstremt flinke lærere gidder ikke pga lønn/ansvar er feil. Og lærere må kunne få fyken, og ikke være beskyttet om i dag. Tok 4 år å få flyttet en lærer over i annen stilling her jeg bodde. Karakterene økte 2 hakk når hun endelig ble jaget ut av skolen. Anonymkode: 20a2a...5f2 5 2
SeBraHaHa Skrevet søndag kl. 11:27 #6 Skrevet søndag kl. 11:27 Alle yrker som tar av seg direkte av fremtidens voksne, altså barna. 2 2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:28 #7 Skrevet søndag kl. 11:28 SeBraHaHa skrev (1 minutt siden): Alle yrker som tar av seg direkte av fremtidens voksne, altså barna. Det er ganske mange yrkesgrupper. Anonymkode: a4448...9b5 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:28 #8 Skrevet søndag kl. 11:28 Jobb med sosialstønad på NAV. Lønna burde opp så mye at man får utbetalt mer enn de av sosialklientene som får mest utbetalt. Anonymkode: 0e16f...93a 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:37 #9 Skrevet søndag kl. 11:37 De som jobber med å stake opp rørene. Anonymkode: a03b1...5f6 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:38 #10 Skrevet søndag kl. 11:38 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ganske mange yrkesgrupper. Anonymkode: a4448...9b5 jeg er enig egentlig. man forsvarer jo feks lønnen til helsetopper med at man må "sikre seg de beste". Anonymkode: 6d892...846
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:44 #11 Skrevet søndag kl. 11:44 Alle som jobber i yrker med mennesker og tunge fysiske yrker - skole, sfo, sykehjem, sykehus, barnehage etc og veiarbeid, tungt maskineri etc. Alle som bør gå ned i lønn - IT, ingeniører, alt som innebærer hjemmekontor, alt som innebærer å sitte å trykke på en pc med noen koder, meglere av alle slag (børs, eiendom etc) etc. Anonymkode: c95a9...023 6 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:45 #12 Skrevet søndag kl. 11:45 Yrker innen helse og omsorg, lærere, barnehagelærere. Altså de som tar seg av de syke, gamle og barna. Anonymkode: 728fd...320 6 1
Sofiei Skrevet søndag kl. 11:53 #13 Skrevet søndag kl. 11:53 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): De tunge sliteyrkene, slik at de fort kan bygge opp kapital og gi seg i jobben før helsa blir for dårlig 🎉 Anonymkode: 70fbe...987 Forsåvidt enig i at de bør få langt høyere lønn. Men hva tror du skjer om alle innenfor disse fagene slutter i jobb lenge før de er 67 år? Sånn med tanke på eldrebølgen feks? Ting eg dessverre ikke så enkelt. Men som sagt. De burde fått er durabelig lønnshopp!
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:44 #14 Skrevet søndag kl. 12:44 Omsorgsyrker. Å ta vare på hverandre er det aller viktigste vi mennesker gjør. Anonymkode: 7000e...9f5 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:31 #15 Skrevet søndag kl. 13:31 Rørlegger/septik. Skulle hatt godt betalt for enkelte av de jobbene de har 🤢 Sikkert naturlig å si omsorgsyrker, men jeg tror ikke det er positivt at det er pengene som trekker til de yrkene. Anstendige arbeidsforhold, noe mer fri/kortere dager enn andre yrker og anstendig betalt, tror jeg er bedre løsning for å få de beste der. Sørge for at de er godt ivaretatt, for da har du mer å gi andre. Anonymkode: c7a6d...0a8 2
SeBraHaHa Skrevet søndag kl. 13:32 #16 Skrevet søndag kl. 13:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ganske mange yrkesgrupper. Anonymkode: a4448...9b5 Nettopp.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:37 #17 Skrevet søndag kl. 13:37 Politi, brannmann, lærere, lege, helsefolk. Generelt de viktigste yrkene vi faktisk har bruk for. Anonymkode: 08af0...339 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:14 #18 Skrevet søndag kl. 14:14 Sofiei skrev (2 timer siden): Forsåvidt enig i at de bør få langt høyere lønn. Men hva tror du skjer om alle innenfor disse fagene slutter i jobb lenge før de er 67 år? Sånn med tanke på eldrebølgen feks? Ting eg dessverre ikke så enkelt. Men som sagt. De burde fått er durabelig lønnshopp! De gjør allerede det. KI, Statistikk barnehagelærere: Gjennomsnittlig avgangsalder: Rundt 59,3 år, lenge før ordinær pensjonsalder. Uføre: I snitt blir de uføre når de er rundt 51-52 år. Få over 65: Kun 0,6 % av barnehagelærerne er i jobb etter 65 år. Anonymkode: b1377...e22 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:22 #19 Skrevet søndag kl. 14:22 Renholder! Anonymkode: cb5df...c33 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:28 #20 Skrevet søndag kl. 16:28 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De tunge sliteyrkene, slik at de fort kan bygge opp kapital og gi seg i jobben før helsa blir for dårlig 🎉 Anonymkode: 70fbe...987 Helsefagarbeider? Anonymkode: 6dace...178 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå