Gå til innhold

Må du ha ei venninne å dele alt med? Om livet ditt, dating etc.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er godt å ha en venninne å dele det meste med. Men ikke sånne intime ting som jeg har med kjæresten. Det er jo å utlevere noe privat mellom ham og meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror poenget er at det involveres en tredjepart inn i et forhold - som får høre alt hun heller burde prate med ham om. Og ikke minst snakker om ting som han har vært fortrolig med henne om. Synes det er rart at så mange her ikke ser dette. Hva hadde dere tenkt om mannen delte intime detaljer og utfordringer i forholdet med andre enn deg?

Anonymkode: 388f8...5c4

Så lenge det gjøres med respekt, så kan det være et gunstig verktøy som flere menn burde ta i bruk. Generelt snakker menn altfor lite om relasjonelle dynamikker, og om følelser. 

Men som sagt, det er jo kun hjelpsomt så lenge det brukes for å finne løsninger og for å komme nærmere - ikke for skittkasting, mao. respektløs oppførsel. 

Anonymkode: 1cdbc...877

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
exictence skrev (33 minutter siden):

Det er godt å ha en venninne å dele det meste med. Men ikke sånne intime ting som jeg har med kjæresten. Det er jo å utlevere noe privat mellom ham og meg

Ja, men noen deler jo alt.

Anonymkode: 73ce2...7bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Så lenge det gjøres med respekt, så kan det være et gunstig verktøy som flere menn burde ta i bruk. Generelt snakker menn altfor lite om relasjonelle dynamikker, og om følelser. 

Men som sagt, det er jo kun hjelpsomt så lenge det brukes for å finne løsninger og for å komme nærmere - ikke for skittkasting, mao. respektløs oppførsel. 

Det kan hende, men så er vi alle ulike. Selv foretrekker jeg å kunne snakke med min partner fremfor en tredjepart. Så tilhører jeg nok en minoritet som er for «radikal» ærlighet og åpenhet. For meg ville det føltes som å gå bak ryggen min

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan hende, men så er vi alle ulike. Selv foretrekker jeg å kunne snakke med min partner fremfor en tredjepart. Så tilhører jeg nok en minoritet som er for «radikal» ærlighet og åpenhet. For meg ville det føltes som å gå bak ryggen min

Nei, det er en selvfølge i forholdet. 

Det jeg beskriver, er i tillegg til dette. 

• Nyttig 2
Skrevet

Har en nær venn jeg deler det meste med skulle man tro, men sannheten er at jeg deler svært lite, især om jeg har kommet i problemer eller har tatt skade av noe. Jeg holder egentlig alle alvorlige problemer skjult. Jeg vil visst ikke at noen skal se på meg som svak eller mishandlet på noe som helst måte. Dette har ført til alvorlige problemer for meg tidligere. 

Anonymkode: d0d0f...d31

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror poenget er at det involveres en tredjepart inn i et forhold - som får høre alt hun heller burde prate med ham om. Og ikke minst snakker om ting som han har vært fortrolig med henne om. Synes det er rart at så mange her ikke ser dette. Hva hadde dere tenkt om mannen delte intime detaljer og utfordringer i forholdet med andre enn deg?

Det er forskjell på å dele intime fortrolige detaljer, og prate åpent om sex for at man feks har et ønske om å lære.

Det er slik vi lærer av hverandre. Gjennom våres erfaringer. Jeg kan ikke gjøre alle disse erfaringene på egenhånd, så da er jeg takknemlig for at jeg har venninner rundt meg som forstår det.

Er nok mange menn som tror at jeg har mye erfaring med ulike menn. Jeg har jo ikke det. Har lært av å snakke med mine venninner, lytte til dem, og få litt tips innimellom om jeg opplever at jeg står fast.

Synes det er superfint jeg.

Vi sitter ikke og prater nedverdigende om menn. Prater om opplevelser, og om menn som har gjort inntrykk på oss.

Endret av Strigiformes
  • Nyttig 3
Skrevet

Deler mye med venner, inkludert om forhold, men sitter jo ikke og utleverer sexen med en kjæreste. 

Anonymkode: 30465...7a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva hadde dere tenkt om mannen delte intime detaljer og utfordringer i forholdet med andre enn deg?

Håper virkelig han prater om forholdet med andre enn meg. 

Anonymkode: 30465...7a3

• Nyttig 6
Skrevet

Ja jeg trenger minst en venninne som står meg så nær at vi kan støtte, hjelpe og oppmuntre hverandre i dårlige tider, og ha det godt sammen i gode tider. 

Nei jeg trenger ikke å fortelle absolutt alt i livet mitt til enhver tid. 

• Nyttig 1
Skrevet

Mjæ, vi deler ikke AAAAALT om intime detaljer. 

Heller ikke om forhold eller ekser. 

Skrevet

Jeg må ha minst ei venninne heg KAN dele alt med, og det har jeg også. Men jeg har da selvsagt skamvett nok til å ikke dele personlige ting om andre, om det er romantisk partner eller andre venner. Kan diskutere hvis det er problemer i forholdet og sånt, ja, men ikke intime detaljer og sånt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg deler alt med mannen min :) 

Anonymkode: d4d7f...503

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen nære venninner. Men har et par kompiser på snap som vet mer om meg enn de fleste. 

De vet ikke alt, men de vet mer om forholdet mitt og utfordringene jeg sliter med enn de fleste.

Det er godt å dele med noen når ting er vanskelig. 

Anonymkode: 6bbaf...227

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg måtte, men har det egentlig bedre med å være litt selektiv med hva jeg deler. Jeg liker ikke å få råd jeg ikke har bedt om, eller at ting brukes mot meg senere. Har dessverre noen slike erfaringer.

Anonymkode: 8b9f5...21a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg trodde jeg måtte, men har det egentlig bedre med å være litt selektiv med hva jeg deler. Jeg liker ikke å få råd jeg ikke har bedt om, eller at ting brukes mot meg senere. Har dessverre noen slike erfaringer.

Anonymkode: 8b9f5...21a

Godt skrevet, de fleste bruker ting mot deg om de kan. De fleste skal også gi andre råd og tips om livet uten at man ber om det....

Så lurer jeg også veldig på de som har behov for å snakke drit om ekser. Møter jeg en mann som driver med dette avslutter jeg med en gang, fordi da blir jo jeg neste han snakker drit om.

Anonymkode: 73ce2...7bd

• Nyttig 1
Skrevet

Har en venninne jeg forteller mye til. Om jeg og mannen har en konflikt, og jeg og han snakker godt om det og jeg føler meg hørt, så har jeg ikke behov for å fortelle om denne konflikten til henne. Og private ting som kun angår mannen min, som er sårbart, deler jeg ikke med noen med mindre det er snakk om helsepersonell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har ingen nære venninner. Men har et par kompiser på snap som vet mer om meg enn de fleste. 

De vet ikke alt, men de vet mer om forholdet mitt og utfordringene jeg sliter med enn de fleste.

Det er godt å dele med noen når ting er vanskelig. 

Anonymkode: 6bbaf...227

Vet partneren din at du diskuterer det med kompisene? 

AnonymBruker
Skrevet

Tråden ligger på dating/singelliv, så alle som betror seg til en fast partner er vel offtopic.

Jeg føler vel at menn spiller seg selv ut på sidelinjen her, grunnet lav emosjonell kompetanse. Har ei bestevenne som jeg deler det meste med, og vi har lyttet og støttet hverandre i 10+ år, og da blir det unaturlig å avslutte dette med en gang vi møter en lovende fyr. De fleste menn viser seg også å komme til kort når det gjelder praktisk og emosjonell støtte, og da får de aldri plass på pallen som nær fortrolig, og når forholdet tar slutt er venninna fortsatt der. 

Anonymkode: 8bba5...aa9

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...