Gå til innhold

Må du ha ei venninne å dele alt med? Om livet ditt, dating etc.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er en uting, at mange må ha det slik. At alt skal deles, ser på det som rødt flagg.

Tenker at det som skjer nært og intimt mellom to mennesker skal bare være mellom de. Hørt nok venninner snakker ditt om ekser, delt om sex etc.

Anonymkode: 73ce2...7bd

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det må jeg og det har jeg :)

"Rødt flagg" er så utvannet og betyr stort sett bare "noe jeg ikke liker eller ikke setter pris på". Ok. Deg om det ;)

Anonymkode: 2480b...16e

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en bestevenninne, som jeg har hatt i 40 år. Og deler mye med henne, men ikke intime detaljer om sex, osv. 

Jeg synes det er godt å ha en jeg kan dele alt med. Gjennom et liv, har vi jo begge gått igjennom mye, både gleder, og sorger. Og det er utrolig godt å ha en, man kan dele alt det med. 

Anonymkode: 21b36...7ac

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg er generelt ikke venninne-person på det nivået, det er også utleverende om det handler om en annen relasjon, særlig en romantisk en. Men deler jo absolutt alt med mannen - med mindre det er noe en venninne har fortalt i fortrolighet. 

Anonymkode: c4ae4...0f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg deler veldig lite, men har delt litt i forhold til sorger jeg har vært oppe i. Det hjelper å snakke om slikt med folk som forstår. Har også vært i sorggruppe med fremmede for å få hjelp til å komme igjennom det.

Anonymkode: 53fa5...e42

AnonymBruker
Skrevet

Rødt flagg betyr fare. Hvilken fare er det at venner deler slike ting? Nå er jeg spent ts. Hvem er i fare? Kan du svare meg på det, please🙏 

Å komme drassende med "rødt flagg" hver gang du ser noe du ikke liker blir så utrolig useriøst. Alt er jo et rødt flagg i dag fra at noen har ti tær og til fingrer til at noen er manipulerende, driver med gaslighting og ting som faktisk er et rødt flagg innenfor relasjoner.

Kutt ut med sånn useriøst svada utrykk i alle mulige sammenhenger. 

Til spm. Jeg har gode nære venner som jeg deler ting med som jeg anser som private ting. Å bare ha "overfladisk" pjatt i et venneforhold da er det ikke venner. Nør det er sagt utleverer jeg aldri mannen min til venninner, men vi kan fint dnskke om sex og andre intime ting uten at jeg utleverer mannen min.

Anonymkode: c4900...c77

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Har ei bestevenninde jeg forteller alt til og den venninden er viktig for meg❤️ Har faktisk flere veldig nære venninder og takket være de kommer jeg meg igjennom livets mange tøffe faser. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var singel kunne jeg snakke om dater jeg hadde vært på med venninner.

Snakker ikke i detalj on sex. Jeg tror menns forestillinger om dette er overdrevet, og litt drevet av «Sex og singelliv». De fleste jeg kjenner sitter ikke rundt brunsjbordet på den måten.

Anonymkode: d17cc...266

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I datingprosessen fant jeg ut på den harde måten at det ikke var bra å fortelle for lite. Jeg ble blendet av en fyr som klarte å få meg rundt lillefingeren - hadde jeg fortalt mer til venninnene, hadde de stusset raskere enn hva jeg klarte, og de ville hjulpet åpne øyene mine. 

Etter det fortalte jeg langt mer, og SÅ mye enklere det ble å luke bort useriøse menn på den måten! 

I forhold forandrer det seg, da går det ikke i detaljnivå om sexlivet f.eks, men noen ting blir jo delt ja. 

Anonymkode: 1cdbc...877

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det røde flagget her er vel heller personer som TS som ønsker å begrense og diktere hva en deler med vennene sine. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler heller alt med samboeren min..

Anonymkode: 5723e...258

Skrevet

Jeg har aldri hatt en sånn venninne, og har heller ikke noe behov eller ønske om det. Men det er da ikke noe "rødt flagg" om noen har det. Nå må folk slutte å kalle alt de ikke liker for "rødt flagg".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange gode venninner som jeg deler det meste med, men ingen av dem vet noe om sexlivet mitt eller intime detaljer om mannen. 

At TS kaller det rødt flagg er meg totalt likegyldig. Ville ikke vært uten nære venninneforhold for noen som helst pris.

Anonymkode: c27e9...858

AnonymBruker
Skrevet

En rødt flagg er at du ikke vet hva en rødt flagg betyr.

Hvor andre liker å snakker om er opp til dem, hvis det ikke føles riktig for deg å dele alt trenger du ikke å gjøre det.

Anonymkode: f5c54...743

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke en spesiell bestevenninne, men jeg har forskjellige venner som jeg deler ulike tanker og interesser med. Jeg har også noen mannlige venner som betyr mye for meg. For meg er det vanskelig å finne en person som kan møte meg på alle områder i livet. Liker variasjon. 😊

Anonymkode: 0a865...58e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg var singel kunne jeg snakke om dater jeg hadde vært på med venninner.

Snakker ikke i detalj on sex. Jeg tror menns forestillinger om dette er overdrevet, og litt drevet av «Sex og singelliv». De fleste jeg kjenner sitter ikke rundt brunsjbordet på den måten.

Anonymkode: d17cc...266

Et godt poeng.

Jeg utleverer ikke partner ned på detaljnivå og jeg deler aldri hemmeligheter jeg har blitt fortalt. 

Anonymkode: 255e0...d13

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er en uting, at mange må ha det slik. At alt skal deles, ser på det som rødt flagg.

Tenker at det som skjer nært og intimt mellom to mennesker skal bare være mellom de. Hørt nok venninner snakker ditt om ekser, delt om sex etc.

Nei har ingen venninner jeg deler sånne ting med i såfall bare online folk jeg aldri har møtt. chatgpt funker bedre. Den dømmer ikke på noen måte. 

Anonymkode: ad0f4...3a1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et sånt forhold med flere av mine venninner. Jeg har behov for å dele og få deres perspektiv på ting og tang. 

Jeg er også glad for å være støtte og hjelp for mine venninner. 

Anonymkode: d27a3...630

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det har jeg absolutt ikke noe behov for. I hvert fall ikke å snakke utleverende om partner. Det er en motbydelig ting å gjøre.

Jeg ville selvfølgelig aldri delt intime detaljer. For meg er det mer en nok grunn til å avslutte et forhold, om partner hadde gjort det.

Anonymkode: bd7a7...248

AnonymBruker
Skrevet
frøkna skrev (1 time siden):

Det røde flagget her er vel heller personer som TS som ønsker å begrense og diktere hva en deler med vennene sine. 

Tror poenget er at det involveres en tredjepart inn i et forhold - som får høre alt hun heller burde prate med ham om. Og ikke minst snakker om ting som han har vært fortrolig med henne om. Synes det er rart at så mange her ikke ser dette. Hva hadde dere tenkt om mannen delte intime detaljer og utfordringer i forholdet med andre enn deg?

Anonymkode: 388f8...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...