Tannstol Skrevet 7. desember 2025 #1 Skrevet 7. desember 2025 Skulle ønske det var en holde i hånden tjeneste Av jenter 18+/28 år som kan holde i hånden hos tannlege/legen. Det finnes ingen sånn tjeneste i per i dag 1
tvertimot Skrevet 15. desember 2025 #2 Skrevet 15. desember 2025 Tjenesten for deg er åpenbart psykriatrien, mulig de kan hjelpe deg så du ikke føler behov for å bli holdt i hånden av en jente når du er hos legen eller tannlegen etc., at du føler at du trenger det er i seg selv et tegn på at du trenger noe hjelp. 2 1
Tannstol Skrevet 15. desember 2025 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2025 tvertimot skrev (1 time siden): Tjenesten for deg er åpenbart psykriatrien, mulig de kan hjelpe deg så du ikke føler behov for å bli holdt i hånden av en jente når du er hos legen eller tannlegen etc., at du føler at du trenger det er i seg selv et tegn på at du trenger noe hjelp. Psykisk hjelp ga opp meg
Tannstol Skrevet 15. desember 2025 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2025 tvertimot skrev (1 time siden): Tjenesten for deg er åpenbart psykriatrien, mulig de kan hjelpe deg så du ikke føler behov for å bli holdt i hånden av en jente når du er hos legen eller tannlegen etc., at du føler at du trenger det er i seg selv et tegn på at du trenger noe hjelp. Dessuten er alt frivillig glem ikke det 1
Tannstol Skrevet 15. desember 2025 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2025 tvertimot skrev (4 timer siden): Tjenesten for deg er åpenbart psykriatrien, mulig de kan hjelpe deg så du ikke føler behov for å bli holdt i hånden av en jente når du er hos legen eller tannlegen etc., at du føler at du trenger det er i seg selv et tegn på at du trenger noe hjelp. Er funksjonshemmet da veit du og da ser en verden på annen måte 1
kallerobert Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars gud forby at menn kan åpne seg opp å dele følelser, nei vet du hva, eg ville kanskje h aspøkt litt forsikti med det til tannlege assistenten, enten det er mann eller dame. håp på et ja. 1
Tannstol Skrevet 18. april Forfatter #7 Skrevet 18. april (endret) Jeg har opplevd det som vanskelig og spørre noen om og ha noen og holde i hånden hos tannlege. Og skjønner at det kan tolkes som noe farlig eller ekkelt. Eller. misforstår hensikten. Men føler jo at alle bare ignorerer meg og later som dem ikke er interessert det gjør😢vondt. Jeg savner en sånn tjeneste som kunne vært der for og hjelpe Endret 18. april av Tannstol 1
Hydrium Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai Tannstol skrev (På 18.4.2026 den 14.55): Jeg har opplevd det som vanskelig og spørre noen om og ha noen og holde i hånden hos tannlege. Og skjønner at det kan tolkes som noe farlig eller ekkelt. Eller. misforstår hensikten. Men føler jo at alle bare ignorerer meg og later som dem ikke er interessert det gjør😢vondt. Jeg savner en sånn tjeneste som kunne vært der for og hjelpe Som @kallerobert sier, kanskje du skulle spørre tannhelsesekretær /assistenten? Jeg har jobbet som det selv, og jeg har holdt mange pasienter i hånda, jeg 😊 Det er også veldig vanlig å ta en liten dose beroligende, om du ikke har prøvd det så er det lett å være skeptisk men du har kontroll, og du ser ikke "dopa ut på en moderat dose. Noen pasienter likte at jeg snakket for dem og ba tannlegen om pauser eller at jeg sa ifra om ting som trigget dem. Jeg lover, det er ikke uvanlig i det heletatt. Jeg vet at det ikke var helt det du mente, men det er masse folk som trenger litt støtte og det er ikke noe å skamme seg over. Det er veldig travelt på kontoret så om man ikke spør direkte eller sier ifra på forhånd, så blir det lett å overse at personen hadde trengt støtten. Det er dessverre sånn det ofte blir. Skriv en mail og forklar saken til tannlegekontoret, det er heller ikke uvanlig. Så blir timen planlagt. Ikke noe overraskende som vil skje. Eller ta en tlf, noen ganger booker pasienter som gruer seg ekstra heller en time hos tannpleier, eller en ekstra kort time hos tannlege der man bare snakker og ev. går igjennom det som skal skje. Beroligende får man helst hos fastlegen, fordi fastlegen kjenner syke historikken din, og tannlegen har ikke lege journalen din. Jeg vet at i Japan kan man "leie/låne" alt fra en bestefar til en person å gå tur med. Jeg liker ideen din. Tror mange kunne trenge en hjelpende hånd i blant. Kontakt meg på PM om det er noe du vil snakke om 😃 1 1
Tannstol Skrevet 20. juni Forfatter #9 Skrevet 20. juni Hydrium skrev (På 23.5.2026 den 20.43): Som @kallerobert sier, kanskje du skulle spørre tannhelsesekretær /assistenten? Jeg har jobbet som det selv, og jeg har holdt mange pasienter i hånda, jeg 😊 Det er også veldig vanlig å ta en liten dose beroligende, om du ikke har prøvd det så er det lett å være skeptisk men du har kontroll, og du ser ikke "dopa ut på en moderat dose. Noen pasienter likte at jeg snakket for dem og ba tannlegen om pauser eller at jeg sa ifra om ting som trigget dem. Jeg lover, det er ikke uvanlig i det heletatt. Jeg vet at det ikke var helt det du mente, men det er masse folk som trenger litt støtte og det er ikke noe å skamme seg over. Det er veldig travelt på kontoret så om man ikke spør direkte eller sier ifra på forhånd, så blir det lett å overse at personen hadde trengt støtten. Det er dessverre sånn det ofte blir. Skriv en mail og forklar saken til tannlegekontoret, det er heller ikke uvanlig. Så blir timen planlagt. Ikke noe overraskende som vil skje. Eller ta en tlf, noen ganger booker pasienter som gruer seg ekstra heller en time hos tannpleier, eller en ekstra kort time hos tannlege der man bare snakker og ev. går igjennom det som skal skje. Beroligende får man helst hos fastlegen, fordi fastlegen kjenner syke historikken din, og tannlegen har ikke lege journalen din. Jeg vet at i Japan kan man "leie/låne" alt fra en bestefar til en person å gå tur med. Jeg liker ideen din. Tror mange kunne trenge en hjelpende hånd i blant. Kontakt meg på PM om det er noe du vil snakke om 😃 Jo men skulle ønske jeg hadde mer venninner
Hydrium Skrevet 20. juni #10 Skrevet 20. juni Tannstol skrev (3 timer siden): Jo men skulle ønske jeg hadde mer venninner Høres ut som to separate behov. 1
Tannstol Skrevet 21. juni Forfatter #11 Skrevet 21. juni Hydrium skrev (På 20.6.2026 den 11.41): Høres ut som to separate behov. Så det har blitt rart med og ta med seg venninne til lege/ tannlege i dag ?🤔
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå