Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger solskinnshistorier helst 😅 jeg er gravid igjen, ca 1 år etter jeg fikk førstemann. Med henne var jeg så ufattelig kvalm og sliten og er så redd for at det samme skal skje igjen. Noen som har vært bedre i andre svangerskap ? Har så lyst å være en av de som føler seg bra når de er gravid hah. Og hvertfall med en ettåring i hus ! Takker for svar ! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle svangerskap er forskjellige! Samtidig kan det være krevende på en helt annen måte å gå gravid når man også har små barn fra før. Mindre tid til å slappe av på ettermiddagene, våkenetter og annet. Så for min del var dette ting som gjorde andre svangerskap mer slitsomt. Fysisk sett var jeg i grei form begge svangerskap, men ble veldig mye tyngre i kroppen første svangerskap og fikk ekstremt mye vann i kroppen. Det slapp jeg andre gang.

Anonymkode: 2b456...401

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Graviditet nr 1: 

Ekstrem kvalme
Bekkenplager, men kunne reguleres med å øke eller minke aktivitet
Svangerskapsforgiftning
Ekstrem ødem (som til dels også kom av forgiftning)

Graviditet nr 2:

Kvalm, men ikke like langvarig
Ekstreme bekkenplager, måtte bruke rullestol
Svangerskapsdiabetes
Moderat ødem

Graviditet nr 3:

Ingen kvalme
Bekkenplager, men sent i svangerskapet og lett å regulere
Moderat ødem
Ingen forgiftning eller diabetes 

Anonymkode: 32173...da0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Graviditet nr 1: 

Ekstrem kvalme
Bekkenplager, men kunne reguleres med å øke eller minke aktivitet
Svangerskapsforgiftning
Ekstrem ødem (som til dels også kom av forgiftning)

Graviditet nr 2:

Kvalm, men ikke like langvarig
Ekstreme bekkenplager, måtte bruke rullestol
Svangerskapsdiabetes
Moderat ødem

Graviditet nr 3:

Ingen kvalme
Bekkenplager, men sent i svangerskapet og lett å regulere
Moderat ødem
Ingen forgiftning eller diabetes 

Forresten - 21 mnd mellom 1 og 2, og 17 mnd mellom 2 og 3. Var også mest trøtt/utmattelse i svangerskap nr 3

AnonymBruker
Skrevet

Var mye mer kvalm i første graviditet enn andre, og var mindre kvalm i tredje enn andre også :)

Anonymkode: e9704...b72

AnonymBruker
Skrevet

Men begynn på kvalmestillende med en gang. Det er bevist at man blir mindre kvalm om man begynner tidlig. 

Anonymkode: e9704...b72

AnonymBruker
Skrevet

Mine var ganske lik. Svangerskapsforgiftning på begge to. Nr to tidligere enn nr en. Men ellers i fin form før det. Litt slapp med nr en enn jeg var med nr to. 

Anonymkode: 0b041...613

Skrevet

Jeg har hatt forskjellige svangerskap. Nr 1 og nr 3 var ganske enkle og jeg var i god form hele veien (på tross av kvalme med nr 3) mens med nr 2 var helt forferdelig. Jeg var forkjølet hele veien, utslitt, hadde masse kynnere og orket generelt ingenting. Så du kan absolutt få et bra svangerskap nå selv om det forrige ikke var noe særlig.

AnonymBruker
Skrevet

mine 3 første graviditeter var jeg kvalm 2 dager føre positive test, tungpusten og svimmel

denne gangen har jeg ikke hatt noe kvalme eller andre plager så jeg håper det fortsetter 

Anonymkode: ffc7c...8b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tre ganske så like svangerskap, gutter alle tre. Ingen kvalme eller ubehag, bortsett fra at jeg var konstant tissatrengt i ni mnd😅 Plagsomt nok, det altså, men ikke kvalm, sliten, ødem, bekkenplager eller oppstøt. Jeg er ikke spesielt tynn i utgangspunktet, men helt vanlig egentlig. La på meg 12-13 kg, og har aldri følt meg så flott som da jeg var gravid😍 

Anonymkode: 80968...c8e

AnonymBruker
Skrevet

Litt kvalm med førstemann, men ikke nr. 2. Egentlig i fin form med begge to. Førstemann la seg sånn at han trykte på isjasnerven så det ble en sykemelding og fysioterapi. Nr. 2 vokste ikke helt som han skulle så det ble mange besøk på sykehuset. Med førstemann varte fødselen nesten 2 døgn. Nr. 2 på tatt med akutt keisersnitt. 

Anonymkode: 093f0...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...