AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Noen som vet om det finnes noe lovverk som tilsier at arbeidsgiver skal tilrettelegge dersom man har en partner som jobber offshore 2/4? Jeg jobber 100% tredelt turnus som sykepleier og forstår det kke hvordan jeg skal få kabalen til å gå opp når han er avsted. Har jeg rett på ulønnet permisjon krevende vakter da han er avsted? Anonymkode: 63f45...213
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Du har rett på redusert prosent med små barn. Deretter kan du takke ja til de ekstravakter som passer. Da får du færre vakter som krasjer. Anonymkode: 2ee66...2f9 5 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Det finnes ikke. Ikke for de som er alene alltid heller. Du har en sterk rett til redusert stilling hvis du har barn under ti, men ikke til å slippe en vakt her og der. Anonymkode: 5b5a7...196 4 6
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Kanskje det er faren som bør få tilrettelagt arbeidstid? Hva tenker han om situasjonen han etterlater deg i når han er borte? Anonymkode: 6436d...dec 15 12
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Hva du har rett på kan du finne ut i tariffavtalen din. Men det er langt fra noen selvfølge at du har rett på tilrettelegging pga ektefelles arbeidstid. Snakk med fagforening og lederen din, innimellom er det mulig å finne akseptable løsninger uten å klaske krav og rettigheter i bordet. Anonymkode: 7b554...869 5 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Går fint om man jobber en plass med ønsketurnus. Anonymkode: 40fa0...e71
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Niks. Dere kan ikke begge jobbe turnus/borte når dere får barn. Sånn er det for alle. Anonymkode: 214f7...8aa 15 7
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Å jobbe offshore er uforenlig med å ha foreldreansvar for små barn. Mannen din må ta konsekvensen av det og finne seg ny jobb Anonymkode: 4ebb6...a49 3 9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noen som vet om det finnes noe lovverk som tilsier at arbeidsgiver skal tilrettelegge dersom man har en partner som jobber offshore 2/4? Jeg jobber 100% tredelt turnus som sykepleier og forstår det kke hvordan jeg skal få kabalen til å gå opp når han er avsted. Har jeg rett på ulønnet permisjon krevende vakter da han er avsted? Anonymkode: 63f45...213 Snakk med din leder om tilpassing. Antar de ikke vil miste folk Anonymkode: 5fe95...9e5 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Hei! Tror ikke det er noen lovfestet permisjon du har krav på. Og så er det ulike permisjonsreglement i kommuner, sykehus og i det private, så litt ulikt avhengig av hvor du jobber. Du kan kanskje søke om ulønnet velferdspermisjon for «pass av barn»? Det er nok lurt å starte med å gå i dialog med arbeidsgiver og forespørre om muligheten for tilrettelagt turnus basert på hjemmesituasjon. Alternativt, må du finne en annen stilling Anonymkode: 4a23c...810 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kanskje det er faren som bør få tilrettelagt arbeidstid? Hva tenker han om situasjonen han etterlater deg i når han er borte? Anonymkode: 6436d...dec Jeg kan umulig være den eneste moren i Norge med en barnefar som har reisejobb, så jeg ønsker å undersøke hvordan andre får det til. Anonymkode: 63f45...213
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Å jobbe offshore er uforenlig med å ha foreldreansvar for små barn. Mannen din må ta konsekvensen av det og finne seg ny jobb Anonymkode: 4ebb6...a49 Høres ut som at du tror at jobber vokser på trær. Anonymkode: 63f45...213 1 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan umulig være den eneste moren i Norge med en barnefar som har reisejobb, så jeg ønsker å undersøke hvordan andre får det til. Anonymkode: 63f45...213 Jeg har barn med en som jobber offshore-turnus. Jeg har heldigvis dagjobb med stor fleksibilitet (fleksitid og mulighet for hjemmekontor). Vi har ingen familie i nærheten, men har et par pålitelige barnepassere som kjenner barnet godt. Jeg vet også om større kommuner som prøver ut barnehage på kveldstid for de som jobber turnus. Dersom dere begge ønsker å jobbe som dere gjør må dere få mye hjelp av familie eller betale for barnepass. Anonymkode: 7774b...404 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kan umulig være den eneste moren i Norge med en barnefar som har reisejobb, så jeg ønsker å undersøke hvordan andre får det til. Anonymkode: 63f45...213 Blod, svette, tårer, besteforeldre! Anonymkode: 8e6d5...b31 7 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden Hva med å skaffe fast barnevakt gjennom en bedrift. Tjener vel såpass godt offshore at det bør la seg gjennomføre. Blir vel ikke så mange vakter ila den perioden han er ute. Anonymkode: 40fa0...e71 2 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden 2 uker på, 4 uker fri? Er han kokk får han enkelt jobb på land, ellers har han jo ikke akkurat den verste turnusen. Sånn er det med offshore-livet, så du må nok satse på hjelp fra venner og familie slik vi andre har gjort. Anonymkode: a331e...e34 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden Du har naturligvis ikke rett på noe som helst bare fordi dere har barn mens dere er arbeidstakere. Det er frivillig hvor man jobber, og hvis dere ikke får familielivet til å gå opp med de jobbene dere selv har valgt, så må en av dere bytte jobb. Sett bort fra redusering av stilling som nevnt over. Anonymkode: e9b63...d04 3 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg kan umulig være den eneste moren i Norge med en barnefar som har reisejobb, så jeg ønsker å undersøke hvordan andre får det til. Anonymkode: 63f45...213 Man gjør det man må, og som aleneforeldre må gjøre: Bytte jobb til noe som er forenelig med å ha barn. Så enten du eller far må bytte jobb Anonymkode: e3f23...8de 3 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Skrevet 7 timer siden Jeg har ikke selv, men har ei venninne som har hatt. Jobba tredelt turnus (bioingeniør). Fikk tilrettelagt med kun dagvakter når han var ute. Helgejobbing måtte gå iht ordinær turnus, sÅ da var hun helt avhengig av besteforeldre eller søstera si. Tror ikke det var lovfestet, men hun hadde grei arbeidsgiver. De hadde flere barn spredt i alder, og ved to anledninger når barna var små, bytta mannen jobb og jobba midlertidig på land. Anonymkode: 6154a...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden Jobbene deres er et valg dere har tatt, og da må dere ta konsekvensene av dette. Selv måtte jeg ha barnevakt flere ganger i uka, fordi jeg jobbet kveldstid, og jeg var alenemor. Kjipt, men sånn er det. Du kan evt. gå ned i stilling og heller ta ekstravakter, slik noen her foreslår. Anonymkode: 3409a...7c4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå