Gå til innhold

Har jeg blitt ødelagt? Kjenner ikke lysten på menn lengre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke damer heller, er 100% hetro. Men jeg bare kjenner ikke den lysten som jeg hadde i sommer. Skal på julebord og orker ikke tanken på noen i det hele tatt, ingen kriblinger som jeg hadde før bare jeg gikk ut døra. Er 36 og datet endel men vært veldig uheldig, dog tatt dumme valg. Vil jeg kjenne på forelskelsen igjen? 😏🧡aldri hatt denne "tomme" følelsen før. 

Anonymkode: fefa4...cd8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enda litt eldre og må si jeg føler meg ferdig. Håper ikke jeg blir forelska igjen tenker jeg da. Har barn så ønsker fokus på dem og ikke menn. Kanskje det endrer seg etter overgangsalder? Må si det ikke gjør meg noe hvis det blir sånn for alltid. 

Anonymkode: 8ea7a...07b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er du ikke ødelagt.

Selv er det litt over 7 år siden jeg gikk i fra mannen i mitt liv gjorde meg selv singel. Har ikke kjent på noe lyst eller nysgjerrighet til å møte noen siden.

Livet som singel er rett og slett så deilig at det er ikke plass til noen kjæreste. 

Å ikke ville date eller være sammen med noen, betyr jo ikke at man er ødelagt. Det er mest av alt et symptom på at man har det veldig bra😊

Anonymkode: 28189...ea8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Absolutt ikke damer heller, er 100% hetro. Men jeg bare kjenner ikke den lysten som jeg hadde i sommer. Skal på julebord og orker ikke tanken på noen i det hele tatt, ingen kriblinger som jeg hadde før bare jeg gikk ut døra. Er 36 og datet endel men vært veldig uheldig, dog tatt dumme valg. Vil jeg kjenne på forelskelsen igjen? 😏🧡aldri hatt denne "tomme" følelsen før. 

Ødelagt er du nok ikke. Du er fortsatt relativt ung, så det kan godt være at du kommer til å bli forelsket igjen. 

Jeg er 10 år eldre enn deg og kjenner fortsatt på forelskelse og god lyst på sex. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er det som skjer når du ligger med «en del». Du blir tom innvendig. Du trenger ikke ligge med noen hver eneste gang du får muligheten. 

Anonymkode: 2fa68...5da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres helt normalt ut. Jeg har aldri gått på julebord med generell kribling. Det må i så fall ha vært en flørt på gang allerede.

Anonymkode: 6d0d7...05f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kanskje du har hatt så mange dårlige erfaringer med menn at det overstyrer lysten. Har du ikke sexlyst heller kanskje, de to lystene henger jo sammen, sexlysten er den styrende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er sånn det blir i dette samfunnet her.

AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut ☺️ Husk at det er en sosial konstruksjon og tillært adferd at den største drømmen og meningen med livet for oss kvinner er å finne Mannen, gifte oss med han og leve lykkelig resten av livet.

Realiteten for veldig mange av oss er at vi klarer oss bedre på egen hånd. Så er det ingenting galt i å ønske en livspartner, sex, jevnlige dater og begjær av en annen. Det er like riktig som å ønske en pause fra det. 

Hilsen 38 år gammel singel kvinne, som sist rørte en mann i juni og har veldig avsmak på menn akkurat nå

Anonymkode: a1287...112

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres helt normalt ut ☺️ Husk at det er en sosial konstruksjon og tillært adferd at den største drømmen og meningen med livet for oss kvinner er å finne Mannen, gifte oss med han og leve lykkelig resten av livet.

Realiteten for veldig mange av oss er at vi klarer oss bedre på egen hånd. Så er det ingenting galt i å ønske en livspartner, sex, jevnlige dater og begjær av en annen. Det er like riktig som å ønske en pause fra det. 

Hilsen 38 år gammel singel kvinne, som sist rørte en mann i juni og har veldig avsmak på menn akkurat nå

Anonymkode: a1287...112

Her tar du helt feil! Det er ikke en sosial konstruksjon, det er et genetisk trekk hos alt levende å formere seg. Hos mennesker styres dette av hormoner og er et primærbehov som må tilfredsstilles for at du skal leve lykkelig. Naturen er ikke absolutt, det finnes variasjoner og behov kan undertrykkes. Selv sult kan undertrykkes til du dør. Vi er ikke alle født med samme behov, heller ikke sexbehov som det her er snakk om. Menn og kvinner som mister lysten på det andre kjønn, er nok født med lav sexlyst som gjør seg gjeldende etter en viss tid, gjerne trigget av dårlige erfaringer. Hormonforskjellen hos menn og kvinner gjør at kvinner er mest utsatt for denne mangelen på lyst. En bivirkning er at mange kvinner sliter med å få nytelse og orgasme når de har sex. De føler mest spenning, lite nytelse. Etter en tid kommer reaksjonen, hvorfor skal jeg ha bryderiet med et forhold, når jeg lever godt uten. Det er ikke bare en pause, det er egentlig finito.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 13.12):

Tenker det bare er bra at du ikke hooker opp med noen hver gang du går ut på byen 😅

Anonymkode: 0809f...266

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du er så normal som noen. Lyst kan komme og gå gjennom livet, særlig når man har begynt å bli ordentlig voksen. Den kommer nok tilbake, jeg ville ikke bekymret meg. 

Anonymkode: 98ab8...564

AnonymBruker
Skrevet

Må du ligge med noen på julebordet? Nei

Anonymkode: b4bf3...604

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er det som skjer når du ligger med «en del». Du blir tom innvendig. Du trenger ikke ligge med noen hver eneste gang du får muligheten. 

Anonymkode: 2fa68...5da

Du vet at det trengs bare en mann for å ødelegge den lysten? 

Skal si du hopper raskt til konklusjoner uten å vite hva ts har opplevd. Jeg opplevde det selv. Han jeg var gift med...Skulle aldri se på en eneste mann igjen. Den mannen tok fra meg så mye...

Heldigvis så har jeg jobbet meg gjennom det. Føler meg bedre enn noensinne.

Så hvem vet? 

En vakker dag kanskje...

Ikke mist håpet og motet ts. Det skjer når det skjer. Ikke stress med det. Det er ofte når man stresser det kan gå galt, for da kan man se seg litt blind, og utsette seg for noe som ikke er bra. 

Pass godt på deg selv er mitt råd. 

Menn som ikke bryr seg om deg velger å stresse livet av deg, for de tror det er en god løsning...Slike menn vil deg ikke noe godt. Hold avstand til dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du på annen glede? Tomhetsfølelsen KAN være et tegn på nedstemthet, noe som igjen gjør deg avstumpet.

Anonymkode: 3de43...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...