Gå til innhold

Hvorfor skanner ikke butikken pakkene før sent på kvelden?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstår at de ikke kan skanne i rushtid når det er fullt kaos i butikken, men ofte kommer ikke hentemeldingen før over 21 om kvelden. Og da har det vært rolig der en god stund (i hvert fall her jeg bor). Tenker ikke på bare nå i julerushet, forstår det er unntakstilstand. Men sånn generelt? 

Anonymkode: ea7ea...dbd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig dem har mange dem skal skanne. Så blir din sist. Er ikke verre enn det. Hvorfor tenke så mye over det? Spør butikken istedenfor da. 

Anonymkode: 538a3...14d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig varebilen med pakker ankom på den tiden?

Anonymkode: 9849c...c79

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring så gidder ikke dagskifte, fordi de vet at neste skifte må gjøre jobben 

Anonymkode: 2af14...58d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veit du pakken blir levert på dagtid ? Transport kan jo komme på ulike tidspunkter.

Anonymkode: db106...376

• Liker 1
Skrevet

Her vet jeg pakkene kommer 16 tiden, og blir scannet fortløpende. Men med den uhorvelige mengden pakker som var i butikken i går, så ble ikke min scanner før ved 19 tiden. Men det er forståelig, for de har tatt i bruk alle kriker og kroker i butikken for å oppbevare pakker. Og sånn til alle som er trege med å hente pakker, de får ikke scannet inn nye før det er ledig hylleplass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Butikkene får jo levering til forskjellige tider. Jeg ser at de som mottar mine pakker, enten om det er butikkene eller pakkeboks, så skjer det til omtrentlig samme tider uansett. Ingen som utsetter det lenger enn nødvendig. 

Det høres ut som din mottaker da får levering av pakkene sent om det er alltid er sånn. Postbilene har jo også en rute de kjører, det er jo som oftest en fast rute de kjøre, det være seg om det er postnord, posten, bring, helthjem eller hvem det måtte være. 

Anonymkode: 2001a...17b

AnonymBruker
Skrevet

Er det alltid rundt disse tidene? For normalt kan noen butikker få pakker rundt 17-18 tiden som ikke fikk plass i postkassen, og disse må scannes inn. 
Tidligere arbeidplass kom pakkeburene ca 9 om morgen, men er hyllene fulle måtte vi vente til senere med å scanne inn nye pakker.

Anonymkode: 6d13b...0ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja jeg er ganske sikker på at butikken får pakkene ganske tidlig på dagen. Om jeg har levert en pakke til sending får jeg gjerne beskjed om at denne er hentet rundt 12. 

Anonymkode: ea7ea...dbd

Skrevet (endret)

Det kan være mange ulike årsaker. I disse dager kommer det så enorme mengder med pakker at butikkene får mye mer enn vanlig, i tillegg til at de får overskuddet fra fulle pakkebokser på toppen. Hver pakke skal plasseres og scannes inn på en tildelt hylleplass før kunde får hentemelding. Hvis disse hyllene er fulle (eller NÅR disse hyllene er fylle, i disse dager), kan ikke resterende pakker scannes inn før folk henter pakker som er scannet inn.  Derfor kan pakker scannes inn når som helst i åpningstiden om dagen, når det etterfylles etterhvert som folk henter.

Endret av Thorn
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Post i butikk er jo drepen for butikkene. 

Det er masse ekstraarbeid og minimalt med penger for dem. Selv opplever jeg at post i butikk er NEDERST på prioriteringslista deres. Og det syns jeg er helt greit, for primært er jeg på matbutikken for å kjøpe mat. 

Anonymkode: 19655...f01

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Post i butikk er jo drepen for butikkene. 

Det er masse ekstraarbeid og minimalt med penger for dem. Selv opplever jeg at post i butikk er NEDERST på prioriteringslista deres. Og det syns jeg er helt greit, for primært er jeg på matbutikken for å kjøpe mat. 

Anonymkode: 19655...f01

Kunne ikke vært mer enig.

AnonymBruker
Skrevet

Postbilen og andre fraktselskaper leverer pakker veldig sent her, ofte i 21-tiden. Både til pakkeboks og andre hentesteder. Så pakkene ligger ikke og venter før de skannes på hentested, dette går kjapt og automatisk.

Anonymkode: 19879...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...