AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #141 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er ingen selvfølge men absolutt et pluss. Men så er jeg sikkert urealistisk fordi jeg har skapt et bilde av den perfekt ideelle familien for meg i mitt eget hode. Så beklager for at det ikke falt i god jord hos noen Anonymkode: aa55d...fe6 Du skriver på et diskusjonsforum, der du legger frem stygge fordommer mot de som ikke har barn, og sier du ikke har noe problem med å være fordomsfull og sneversynt. Da kan du ikke bli overrasket over at du får svar deretter. Anonymkode: c900a...c7e 8
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #142 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er ingen selvfølge men absolutt et pluss. Men så er jeg sikkert urealistisk fordi jeg har skapt et bilde av den perfekt ideelle familien for meg i mitt eget hode. Så beklager for at det ikke falt i god jord hos noen Anonymkode: aa55d...fe6 Jeg er bare overrasket over at en person i midten av tjueårene har en så ensidig oppfatning av «single mann 50+ uten barn», og ikke evne tenke at det ikke er en homogen gruppe. Hva ville du tenkt hvis fyren hadde fire barn med tre forskjellige damer? Han blir ikke noe bedre bestefaremne av den grunn. Anonymkode: c916c...09c 4 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #143 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skriver på et diskusjonsforum, der du legger frem stygge fordommer mot de som ikke har barn, og sier du ikke har noe problem med å være fordomsfull og sneversynt. Da kan du ikke bli overrasket over at du får svar deretter. Anonymkode: c900a...c7e Jeg har ikke med vilje prøvd å være ekkel å legge frem stygge fordommer. Da må du lese innlegget mitt på nytt. Det er meget uskyldig i mine øyne men vi har åpenbart ulike måter å tolke ting på. Og sånn er det bare… jeg har stilt spørsmålstegn bak det jeg har lurt på og ikke antatt noe som helst. Anonymkode: aa55d...fe6
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #144 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er bare overrasket over at en person i midten av tjueårene har en så ensidig oppfatning av «single mann 50+ uten barn», og ikke evne tenke at det ikke er en homogen gruppe. Hva ville du tenkt hvis fyren hadde fire barn med tre forskjellige damer? Han blir ikke noe bedre bestefaremne av den grunn. Anonymkode: c916c...09c Det handler jo kun om at jeg er skeptisk, og det er mange å. Venninner og familie som jeg har prata om. Og det handler ikke om at det er bastant sånn jeg syns det er. Jeg stiller spørsmålstegn bak alt jeg sier? Fordi jeg ikke vet, jeg lurer, jeg er nysgjerrig fordi for meg er der rart? Og jeg lurte kun på andres erfaringer med menn som er eldre og ikke har barn eller hatt langvarig forhold. Ikke hva dere syns om meg og mitt syn på ting. For nå er det sånn at det var tankene mine når jeg skrev dette innlegget og det bør være helt fair? Anonymkode: aa55d...fe6
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #145 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det handler jo kun om at jeg er skeptisk, og det er mange å. Venninner og familie som jeg har prata om. Og det handler ikke om at det er bastant sånn jeg syns det er. Jeg stiller spørsmålstegn bak alt jeg sier? Fordi jeg ikke vet, jeg lurer, jeg er nysgjerrig fordi for meg er der rart? Og jeg lurte kun på andres erfaringer med menn som er eldre og ikke har barn eller hatt langvarig forhold. Ikke hva dere syns om meg og mitt syn på ting. For nå er det sånn at det var tankene mine når jeg skrev dette innlegget og det bør være helt fair? Anonymkode: aa55d...fe6 Har du møtt ham? Har disse venninnene og familien møtt ham? Anonymkode: c916c...09c
Mei88 Skrevet 15 timer siden #146 Skrevet 15 timer siden SPOCA skrev (39 minutter siden): Det tas utgangspunkt i at denne barnløsheten er frivillig, men hva om dette faktisk er ufrivillig? Mange av oss ufrivillig barnløse flagger ikke dette. For en del av oss er det forbundet med mye skam. Og også menn kan være ufrivillig barnløse. Mener du virkelig at vi er røde flagg, vi uten barn, uavhengig av om det er frivillig eller ufrivillig? Jeg klarer ikke å forstå tankegangen. Mange av oss har ikke gjort annet enn å prioritere familieliv. Jeg tenker du ts bør tenke deg litt om før du dømmer. Kanskje ser du en mann eller kvinne uten barn, og dømmer dem fordi de ikke er som deg. Jeg bare håper for din egen del du ikke ender opp som ufrivillig barnløs. Det er nemlig ikke noe man nødvendigvis ser med første øyekast. Det lyser ikke i panna på oss, selv om det kan føles sånn. Skrev ikke du i en annen tråd her i stad at du har barn?
Grønnsaksvaffel Skrevet 14 timer siden #147 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei, det er ingen selvfølge men absolutt et pluss. Men så er jeg sikkert urealistisk fordi jeg har skapt et bilde av den perfekt ideelle familien for meg i mitt eget hode. Så beklager for at det ikke falt i god jord hos noen Anonymkode: aa55d...fe6 Kanskje vil en mann med egne barn og barnebarn være mer opptatt av sine egne barnebarn enn bonusbarnebarn 🤔 2 1
SPOCA Skrevet 14 timer siden #148 Skrevet 14 timer siden (endret) Mei88 skrev (16 minutter siden): Skrev ikke du i en annen tråd her i stad at du har barn? Jeg har en stesønn som jeg elsker som min egen. Det føles allikevel vanskelig å ikke ha egne biologiske barn. Man kan føle på begge deler. Endret 14 timer siden av SPOCA 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #149 Skrevet 14 timer siden Grønnsaksvaffel skrev (6 minutter siden): Kanskje vil en mann med egne barn og barnebarn være mer opptatt av sine egne barnebarn enn bonusbarnebarn 🤔 Jeg forventer ikke at en fremtidig stebestefar skal sette til side sine egne nei. Ikke det jeg sier heller. Jeg har siden jeg skrev innlegget begrunnet at jeg bare ønsker en big happy family, det alle prioriterer hverandre og har det bra. Mulig det er urealistisk, men det er nå mitt ønske Anonymkode: aa55d...fe6
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #150 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har du møtt ham? Har disse venninnene og familien møtt ham? Anonymkode: c916c...09c Nei, jeg snakket generelt. Ikke nødvendigvis om han. Det er ingen som har møtt han, ikke mamma heller. Dette var bare føre var, høre andres erfaringer. Ikke så veldig bokstavelig, bare nysgjerrighet Anonymkode: aa55d...fe6
Ruskesara1973 Skrevet 14 timer siden #151 Skrevet 14 timer siden En mann/kvinne med 2-3 barn, med like mange mødre/fedre er et mye større rødt flagg, enn en voksen person uten barn 😊 3
Grønnsaksvaffel Skrevet 14 timer siden #152 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forventer ikke at en fremtidig stebestefar skal sette til side sine egne nei. Ikke det jeg sier heller. Jeg har siden jeg skrev innlegget begrunnet at jeg bare ønsker en big happy family, det alle prioriterer hverandre og har det bra. Mulig det er urealistisk, men det er nå mitt ønske Anonymkode: aa55d...fe6 Jeg tror sjansen for en big happy family er like stor med en mann uten egne barn som med en mann med egne barn. Kanskje kommer ikke hans barn og du/dere overens. Jo flere folk som skal inn i familien jo større er sjansen for at noen av dem ikke går overens. 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #153 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg snakket generelt. Ikke nødvendigvis om han. Det er ingen som har møtt han, ikke mamma heller. Dette var bare føre var, høre andres erfaringer. Ikke så veldig bokstavelig, bare nysgjerrighet Anonymkode: aa55d...fe6 Da er vel dette en ikke-sak foreløpig, rart å tenke så mye på dette når ikke engang din mor har møtt ham enda. Det samme gjelder årsaken til at det ble slutt med den andre damen. Det kan være en nøytral formulering fordi han ikke har så lyst til å utlevere kvinnen eller så mye om årsaken før han er blitt bedre kjent med din mor. Jeg ville heller ikke fortalt en ny mann inngående om årsaken til et brudd med en eks før vi hadde møttes noen ganger. Anonymkode: c916c...09c 4
Maleficenta Skrevet 14 timer siden #154 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du er voksen nå. Gled deg på hennes vegne og ikke vær en drittunge. Anonymkode: f330e...891 Men forstår ts litt da. Forrige kjæresten til hennes mor var narsissist og mishandla hennes mor psykisk sikkert og hun skriver at han var slem mot broren hennes. Forstår at beskytter instinktet kicker inn. Hun er da ikke noen drittunge 3
Thyra Skrevet 14 timer siden #155 Skrevet 14 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke singel. Jeg har barn og har tatt et godt partnervalg. Det var uaktuelt med barn før vi hadde flere år sammen som samboere. Vi giftet oss feks etter 22 år sammen. Er du i et voldelig forhold og har barn, så er du et rødt flagg i seg selv. Da har du vist en enorm mangel på dømmekraft og tatt noen absurde valg. Alt annet er unnskyldninger. Vold, utroskap og rus oppstår ikke i et vakuum. Det er alt produktet av karakter og personlighet. Om disse tingene kommer som en overraskelse, så er man en dårlig menneskekjenner og svak på partnervalg, ergo man er et rødt flagg. Som sagt. Jeg har kun svart TS på at det hun oppfatter som et «rødt flagg» oppfatter jeg som et «grønt flagg». Anonymkode: 0bdef...3a1 Skjønte at du ikke er singel, men om du hypotetisk skulle være ute etter noen å date, så måtte du jo blitt singel først. Og da kunne du jo ikke dømme andre strengere enn deg selv... Det er lett å tenke sorthvitt og være stolt av at man har gjort alt riktig. Men det er mange som har måttet komme ned fra sin høye hest når livet ikke ble sånn som de hadde tenkt. Og da er det ihvertfall mange som er dårlige menneskekjennere! Og ikke bare de som velger dårlig partner. Mange av de som bryter opp fra voldelige forhold opplever også at omgivelsene blir veldig overrasket, eller til og med ikke tror på at den hyggelige mannen har vært voldelige hjemme! Mange har dobbel personlighet. Og ja, både rusproblemer og psykiske problemer kan komme i godt voksen alder. Noen skjuler det godt i lang tid, andre begynner å få et problematisk forhold til rus i godt voksen alder. Alkohol bruker jo de fleste, og det kan være under kontroll i årevis før det sklir ut. Ulike livshendelser, ulykker, sykdom, økonomiske problemer, dødsfall osv kan være utløsende årsaker til at noen som har hatt livet under kontroll får problemer med rus eller psyke. Psykologiske mekanismer gjør også at de som er vokst opp med vold og/eller rus lettere ender opp med en slik partner selv, det betyr ikke at de bevisst velger en sånn person. Slike ting skjer i de beste familier og i alle samfunnslag. Endret 14 timer siden av Thyra 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #156 Skrevet 13 timer siden Maleficenta skrev (26 minutter siden): Men forstår ts litt da. Forrige kjæresten til hennes mor var narsissist og mishandla hennes mor psykisk sikkert og hun skriver at han var slem mot broren hennes. Forstår at beskytter instinktet kicker inn. Hun er da ikke noen drittunge Maleficenta skrev (26 minutter siden): Men forstår ts litt da. Forrige kjæresten til hennes mor var narsissist og mishandla hennes mor psykisk sikkert og hun skriver at han var slem mot broren hennes. Forstår at beskytter instinktet kicker inn. Hun er da ikke noen drittunge Ja, han var både psykisk voldelig og på slutten ble det fysisk. Så ja jeg kjenner på en følelse av å beskytte og hvis mamma hadde syntes at mine meninger gjorde meg til en drittunge så hadde hun ikke delt så mye med meg som hun gjør. Anonymkode: aa55d...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #157 Skrevet 13 timer siden mamanodrama skrev (4 timer siden): For de har selvsagt vokst opp uten familie alle sammen? Noe så dumt.. De har vært barn, men forstår ikke dynamikken med barn selv. Stor forskjell. Anonymkode: 0f8ad...667
Mei88 Skrevet 13 timer siden #158 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De har vært barn, men forstår ikke dynamikken med barn selv. Stor forskjell. Anonymkode: 0f8ad...667 Men nå handler tråden om en mann i 50årene, sansynlig at ungene (ts osv) er voksne, da er det ikke en stor greie vel med dynamikk? 2
Maleficenta Skrevet 12 timer siden #159 Skrevet 12 timer siden Mei88 skrev (43 minutter siden): Men nå handler tråden om en mann i 50årene, sansynlig at ungene (ts osv) er voksne, da er det ikke en stor greie vel med dynamikk? Broren til ts har autisme og bor ennå hjemme hos mor så selv om han er voksen på papiret er det ikke sikkert han er det mentalt
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #160 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvem er "dere"? Vi er ulike individer med ulike meninger selv om vi ikke har barn. Synes nå ikke oppførselen til de med barn/som ønsker barn har vært stort bedre, men jeg dømmer ikke alle foreldre basert på noen innlegg i en tråd. Det hadde jo vært latterlig. Anonymkode: c900a...c7e «Dere» er de som kun leste tittel og var i angrepsmodus med en gang, med frekke og stygge svar. Som mente at tittel måtte bety at ts har negative holdninger til barnløse og ville skjelle henne ut for det. Så nei, jeg mente ikke «dere barnløse». Jeg tenker jo at måten mange har svart på her så kan man bekrefte at frivillig barnløshet kan være et rødt flagg for ei som har barn. Ts har blitt kalt drittunge og mange har skrevet hvor absolutt lite de kunne tenkt å forholde seg til voksne stebarn. Det er ikke så unaturlig at noen som har valgt bort familie heller ikke vil være sammen med noen som har barn, og videre barnebarn. At når de selv har tatt et aktivt valg for livet, vil de ikke måtte deale med familie likevel, via en partner. Sånn sett tipper jeg at TS har fått svar på spørsmålet sitt. Det var veldig få barnløse her som skrev at selv om de selv er selvvalgt barnløse så ville de tatt godt imot en bonusfamilie og ansett det som en pluss i livet. Eller et ærlig svar som sier de ikke ville datet en person med barn, om ikke en bonusfamilie var ansett som en bonus. Det ville vært et enkelt og ærlig svar. Faktisk har SKREMMENDE få svart i den duren 🚩 Anonymkode: b984a...3a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå