Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (4 minutter siden):

Men da er det vel heller det at han ikke har hatt langvarige forhold som er rødt flagg, ikke at han ikke har barn.

Hadde det vært bedre om de kortvarige forholdene hadde resultert i mange barn?

Nei altså, for min del så er det begge deler som jeg syns var merkelig bare! At han hverken hadde barn og ikke langvarig forhold. 

Anonymkode: b0b25...d10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at det gjør han farlig? Men jeg begynner å tenke at han kanskje ikke vil ta del i hennes familie når han har valgt bort å stifte familie selv.

Jeg er kvinne og valgt og ikke få barn av mange ulike årsaker. Feks jeg bryr meg veldig mye om menn, men velger ofte feil partnere som ikke bryr seg på den måten tilbake. Et mønster jeg jobber med å bryte. Jeg kunne kanskje fått barn under visse omstendigheter, men tiden er snart ute. Tiden går fort! 

Jeg kan dog si med sikkerhet at jeg har tidligere hatt bonusbarn som jeg virkelig er kjempe glad i og bryr meg om som de skulle vært mine egne. Har fremdeles kontakt med de, selv om forholdet ikke fungerte.

Poenget: Det du skriver der, er kun en antakelse. Men ingenting du faktisk vet. En feil vi mennesker ofte gjør, er å dømme etter en enkelt ting. Men det vi heller må gjøre, er å se etter mønstre. Han kan være verdens mest omsorgsfulle mann, eller ikke. Du må se etter flere hendelser og mønstre over tid.

Anonymkode: 0d017...393

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er rart å ikke ha barn når du er 50år. Det sier veldig mye om han som menneske.

Anonymkode: 222a5...e3c

Nå ble jeg spent. Jeg er 53 år og har ikke egne barn. Hva sier det om meg som menneske? 
Jeg traff kona når jeg var 25 og hun 32, vi fikk nesten 28 år sammen før hun døde i fjor. Hun hadde en datter på 5 da vi traff hverandre, nå har jeg både stedatter og stebarnebarn. Men altså ingen egne. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei altså, for min del så er det begge deler som jeg syns var merkelig bare! At han hverken hadde barn og ikke langvarig forhold. 

Det kan være mange grunner til at det har blitt sånn. Ikke alle tar til takke med den første og beste som viser litt interesse.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være flere grunner til at han ikke vil ha barn selv. Det kan være sykdom i familien som han ikke vil at hans barn kan arve. Vi skal ikke dømme. Det trenger ikke å bety at han ikke er flink med andre folk fordi. Mulig han er perfekt for broren din å. Min mor har en kjærest som ikke har barn. Det ble ikke slik han hadde sett for seg sa han. Å få en partner å dele livet med var ikke lett. Han tok da og jobbet mye istedenfor. Han jobber med ungdom med spesielle behov. Flott person. Men begge er gamle no. Så jeg vet at det ikke blir en familie med dem. Dem ønsker ikke å bo sammen en gang. Dem er over 70 år når dem møttes. 

Anonymkode: 82e85...19a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta det helt med ro, skjønner du ble trigga men dette handler ikke om deg eller din situasjon.

Jeg ble ikke trigget kjære deg, jeg forteller deg bare at dine holdninger avslører mer om deg, enn hans frivillige barnløshet gjør om han. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er kvinne og valgt og ikke få barn av mange ulike årsaker. Feks jeg bryr meg veldig mye om menn, men velger ofte feil partnere som ikke bryr seg på den måten tilbake. Et mønster jeg jobber med å bryte. Jeg kunne kanskje fått barn under visse omstendigheter, men tiden er snart ute. Tiden går fort! 

Jeg kan dog si med sikkerhet at jeg har tidligere hatt bonusbarn som jeg virkelig er kjempe glad i og bryr meg om som de skulle vært mine egne. Har fremdeles kontakt med de, selv om forholdet ikke fungerte.

Poenget: Det du skriver der, er kun en antakelse. Men ingenting du faktisk vet. En feil vi mennesker ofte gjør, er å dømme etter en enkelt ting. Men det vi heller må gjøre, er å se etter mønstre. Han kan være verdens mest omsorgsfulle mann, eller ikke. Du må se etter flere hendelser og mønstre over tid.

Må legge til at hvis han heller ikke har vært i noen langvarig forhold, så er det kanskje litt rart. Men igjen. Hvordan er han som person ellers? Viser han omsorg, respekterer han grenser, er han god til å lytte? Osv..

Også har man aldri garanti i kjærlighet. Han kunne vært "perfekt" på papiret, men ikke en god person. Av må til må man bare bruke tid, blir kjent og finne ut. Ikke investere for mye i starten. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (15 minutter siden):

Hovedargumentet er at du har satt dine egne ønsker, lyster, frihet, økonomi, karriere og komfort foran det å stifte familie og gi omsorg til et annet menneske. Det sier egentlig mye om deg som et menneske.

Som jo er fantastisk😀. Langt flere burde åpenbart valgt et liv uten barn.

Selv har jeg barn, men hadde aldri i livet datet en som var singel men allikevel har barn. For meg så sier det også mye om et menneske om man har barn som singel. Man har altså valgt å sette et liv til verden men ikke klart å gi barnet den omsorg den trenger. Man har vist at man til tross for barn sammen ikke har klart å fikse et langvarig forhold. Det er altså ikke et menneske jeg hadde valgt å involvere meg med.

Eneste tilfellet jeg kunne akseptert en singel som har barn, er om de var single fordi den andre forelderen var død. Alle andre årsaker går tilbake på at man ikke evner å ta gode nok valg for seg selv og enda værre, ikke for sine barn.

Anonymkode: 0bdef...3a1

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv har jeg barn, men hadde aldri i livet datet en som var singel men allikevel har barn.

Godt poeng.

TS bør være glad for at mor fant seg noen til tross for at hun har et barn som TS.

Anonymkode: f330e...891

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv har jeg barn, men hadde aldri i livet datet en som var singel men allikevel har barn. For meg så sier det også mye om et menneske om man har barn som singel. Man har altså valgt å sette et liv til verden men ikke klart å gi barnet den omsorg den trenger. Man har vist at man til tross for barn sammen ikke har klart å fikse et langvarig forhold. Det er altså ikke et menneske jeg hadde valgt å involvere meg med.

Eneste tilfellet jeg kunne akseptert en singel som har barn, er om de var single fordi den andre forelderen var død. Alle andre årsaker går tilbake på at man ikke evner å ta gode nok valg for seg selv og enda værre, ikke for sine barn.

Så din tidligere partner er også død?

Anonymkode: dc968...2d4

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en jente i midten av 20 åra som sikkert er mer investert i mitt mors kjærlighetsliv enn jeg burde. Men kun av bekymring da jeg opplever hun som litt naiv på kjærlighetsfronten. Eller så er det jeg som er paranoid hehe!

Hun var sammen med min far i 15 år før det tok slutt uten noe dramatikk. Men etter det gikk det nedover, siste kjæresten hu hadde mislikte jeg fra start, og med god grunn da han viste seg å være narsisst noe jeg sniffet ut fra første sekund, men en mor vil jo ikke ta kjærlighetsråd fra sin egen datter og hun holdt ut i ganske mange år før hun endelig klarte å komme deg vekk.

Det har jo såklart skapt bekymringer hos meg som datter, jeg ønsker jo det beste for min mor! Hun har utforsket litt på datingsider, og kommet borti en fyr nå som er i midten av 50 årene. Hun sier at de matcher sååååå bra. Men hun fortalte meg at han ikke har barn. Jeg vet jeg ikke bør dømme (og det var visstnok frivillig barnløshet fra hans side), men jeg klarer ikke tenke annet enn at hvorfor vil han ikke ha barn? Jeg syns ærlig talt det er rart og det veiver på en måte et rødt flagg for meg. Jeg skjønner at folk er forskjellige, men jeg vet det er viktig for mamma å finne noen som også kan være en del av barna hennes sine liv også, da hun har en sønn som er på spekteret og mest trolig blir boende hjemme til han er godt voksen (forrige mann i hus var ikke grei mot han). Og jeg klarer ikke se for meg at en mann som frivillig ikke ønsker barn og har levd over 50 år uten, kommer til å være så gira på å ta del i hennes hverdag med barn og ønske at vi blir en helhetlig familie. Vi er nemlig veldig familiekjære, liker å bruke tid på hverandre, invitere over på middag, spillkveld og reiser. Dette ble kraftig nedprioritert når hun var sammen med sin eks, som forøvrig også hadde barn. Så jeg skjønner jo at det fins slike menn som også har barn selv, men det skal sies at han var ikke like tilstede i sin egne barns liv heller.

En annen ting jeg fikk vite som jeg også satte et spørsmålstegn ved er at hans lengste forhold var 8 år, og tok slutt fordi dama hadde for stor personlighet for han? Syns det også er en varsellampe som blinker.

Mulig det er jeg som er trangsynt, lite åpen og dømmende men jeg tar den. Jeg er kritisk og beskyttende for mine nærmeste og det lever jeg fint med, men jeg nysgjerrig på om dere har noen erfaringer med slike menn selv?

Positivt? Negativt? Kom med det!

Ja, jeg synes du fremstår som trangsynt og dømmende. Det er tusenvis av grunner til at både menn og damer ikke vil ha barn og jeg synes det skal respekteres og ikke bli sett ned på. Et rødt flagg er det i hvert fall ikke. 

Jeg har to ekser. Min første eks var godt voksen og hadde voksne barn. Han var derfor ferdig med barn. Helt greit for meg. 

Min andre eks er på spekteret (autismediagnose) og var også klar på at han ikke ville ha barn. Jeg har vist siden jeg var ca. 20 år gammel at jeg ikke vil ha barn. Det er mye ansvar i mange år fremover. Og jeg må innrømme at jeg er veldig glad i mitt barnløse liv, med alle de frihetene det gir meg. Ingen som maser på meg, jeg kan stå opp når jeg vil, gjøre det jeg vil og spise det jeg vil. 

Min nåværende kjæreste var også klar på at han ikke ville ha barn, når vi ble kjent med hverandre. Vi har det kjempefint sammen og gjør ting som gir oss glede i livet. Han er det fineste mennesket jeg vet om 💖

Så poenget mitt er at du bør forstå at ikke alle ønsker å få barn og trives veldig godt med det. De bør ikke dømmes nord og ned av sånne som deg. Respekter at ikke alle har samme tankesett som deg. Folk kan leve fine og gode liv uten barn. Det er kanskje utenkelig for deg, men jeg ber deg om å respektere at andre tar andre valg enn deg. 

Og uansett..... Om din mor er lykkelig og har det bra sammen med denne mannen, hvorfor henger du deg opp i at han ikke har barn? Er ikke din mors ve og vel det viktigste for deg? Du trenger nok å bli enda mer tørr bak øra, før du skjønner dette valget om å få barn eller ikke. 

Endret av Mardina
  • Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er rart å ikke ha barn når du er 50år. Det sier veldig mye om han som menneske.

Anonymkode: 222a5...e3c

Jeg tenker mer at dere som avler avkom uten å ha tenkt gjennom det er de man bør være skeptiske til. Hadde aldri giddet å ha en «brukt» partner som har avkom med en annen.

Anonymkode: 8b327...b7e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så din tidligere partner er også død?

Anonymkode: dc968...2d4

Nei jeg er ikke singel. 
om jeg hadde vært singel, så hadde jeg aldri datet en som har barn. Så sant ikke den andre forelderen var død. Single som har barn er røde flagg. De har vist at de til tross for verdens største grunn til å få et forhold til å fungere, så klarer de det ikke. Eller de bare viser at de ikke evner partnervalg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en jente i midten av 20 åra som sikkert er mer investert i mitt mors kjærlighetsliv enn jeg burde. Men kun av bekymring da jeg opplever hun som litt naiv på kjærlighetsfronten. Eller så er det jeg som er paranoid hehe!

Dette er det rødeste flagget i hele innlegget. Du er voksen, men omtaler deg som et barn enda. Du er langt over gjennomsnittet investert i din mors kjærlighetsliv. La din mor leve sitt eget liv, også lever du ditt eget liv. Kanskje du burde få deg ett eget kjærlighetsliv?

Pass på deg selv. 

Nei, å være barnløs som 50-åring er i seg selv ikke ett rødt flagg. For alt du vet, så er det både frivillig og han har sterilisert seg for at han ikke skal få barn av årsaker som du absolutt ikke har noe med. 

Anonymkode: acc4b...1da

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min som jeg var sammen med i åtte år har ikke barn. Han sa at det ble bare ikke sånn. Merket godt at han ikke hadde barn for å si det slik. 

Anonymkode: ed9cb...f2d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt en barnløs 50 åring over en 50 åring med barn, 10 av 10 ganger.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo kanskje være andre grunner for at han ikke barn? Kan jo hende han ikke er komfortabel med fortelle hvorfor han ikke har barn og bruker frivillig barnløshet som en unnskyldning? 
Dessuten er det vel forskjell på å involvere seg en dame med voksne barn kontra småbarn? Litt forskjell på en middag og måtte delta i hverdagskabelen med småbarn? 

og at eksen hadde for stor personlighet kan bare være en måte å forklare at de kanskje vokste fra hverandre eller ble for ulike? Betyr jo ikke noe negativt at personligheten er stor?

Men den rødeste av dere er jo deg…

Anonymkode: 2084a...ded

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Skulle jeg noen gang være så uheldig å bli skilt(eller på annen måte miste mannen), da hadde det vært et grønt flagg om en eventuell ny mann ikke hadde barn. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Queen19 skrev (23 minutter siden):

Jeg ble ikke trigget kjære deg, jeg forteller deg bare at dine holdninger avslører mer om deg, enn hans frivillige barnløshet gjør om han. 

Du trenger ikke å dra denne til "holdninger om barnløse". Det er å se spøkelser på høylys dag. I hovedinnlegg kan du tydelig se at bekymring handler mer om flyktighet i forhold, og kanskje ikke være en familieperson. 

Å komme med ironisk nedlatenhet om holdninger er å skyte spurv med kanon. 

Anonymkode: b984a...3a9

Skrevet

Du har aldri noensinne kjent eller omgått med voksne mennesker uten barn? I så fall burde du jo se dette som en sårt tiltrengt mulighet til å utvide perspektivene dine.

Jeg har ikke barn. Jeg har heller aldri vært samboer. Det innebærer at jeg på en del områder har andre erfaringer, andre vaner og prioriteringer enn de som har brukt voksenlivet på forhold og barn. Det innebærer ikke at jeg er et dårligere menneske, mangler sosial kompetanse eller er et vandrende rødt flagg.

• Liker 3
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...