Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel kvinne på 47 år, og med 2 unge voksne barn. Ene med autisme, som blir nok boende hjemme i mange år. Men det er virkelig ikke et rødt flagg, at en mann på 50ikke har barn. Jeg kunne fint blitt sammen med en mann, uten barn.

Anonymkode: fd9fe...2fb

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden):

Hva er det med en mann uten barn som gjør ham farlig?

Jeg har ikke sagt at det gjør han farlig? Men jeg begynner å tenke at han kanskje ikke vil ta del i hennes familie når han har valgt bort å stifte familie selv.

Anonymkode: b0b25...d10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barnløs mann på 51, etter eget valg.

Jeg ønsket barn i utgangspunktet, men har vokst opp med gamle foreldre og satt tidlig en grense for at om jeg skulle ha egne barn så skulle jeg være naks 35 år når jeg ble pappa.

Hadde et langt forhold fra jeg var 22, som jeg tenkte ville bli bra mor for våre barn, men dette tok desverre slutt når jeg var 32. Dette bruddet gikk veldig inn på meg, og tok mange år før jeg var klar for noe nytt.

Passerte derfor aldersgrensen jeg hadde satt for meg selv for å få barn, og derfor er jeg barnløs.

Om dette gjør meg til et rødt flagg er jeg gjerne det, men er nå bonuspappa til 2 herlige ungdommer på 17 og 22 og t3ives veldig bra i livet.

Anonymkode: 2c275...6f7

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (1 minutt siden):

Hovedargumentet er at du har satt dine egne ønsker, lyster, frihet, økonomi, karriere og komfort foran det å stifte familie og gi omsorg til et annet menneske. Det sier egentlig mye om deg som et menneske.

Barn er ikke de eneste man gir omsorg til...

Anonymkode: de57a...162

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er singel kvinne på 47 år, og med 2 unge voksne barn. Ene med autisme, som blir nok boende hjemme i mange år. Men det er virkelig ikke et rødt flagg, at en mann på 50ikke har barn. Jeg kunne fint blitt sammen med en mann, uten barn.

Så bra du ikke tenker at det er et rødt flagg, det er fint det også!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er rart å ikke ha barn når du er 50år. Det sier veldig mye om han som menneske.

Anonymkode: 222a5...e3c

Han må jo selv forklare hva han legger i det. Enten han ikke har villet ha barn eller ikke kunne få barn. 

Ps. Alltid gøy når smerten ved å ikke ha fått barn også blir toppet med påstander om ens kvaliteter som menneske. Det er liksom full sirkel. Men for all del, er jo like greit om folk fronter fordommer raskt, så man kan ligge unna.

Anonymkode: dc968...2d4

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så alle menn i den alderen som ikke har valgt å få barn egner seg ikke som kjæreste? Virkelig? Jeg tror du bør innse at det finnes utrolig mange varianter av mennesker der ute med utrolig mange kombinasjoner av egenskaper og valg. Gi nå mannen mulighet til å vise litt mer av hvem han er før du dømmer.

Anonymkode: 6763d...9f8

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (2 minutter siden):

Hovedargumentet er at du har satt dine egne ønsker, lyster, frihet, økonomi, karriere og komfort foran det å stifte familie og gi omsorg til et annet menneske. Det sier egentlig mye om deg som et menneske.

Kjenner flere som har valgt og ikke få barn. Alle de er flotte omsorgsfulle mennesker. Flertallet av de jobber med barn, innen helse og jobber frivillig. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så heldig din mor er som har en datter som bryr seg og er så reflektert. Virker også som du har mye kunnskap om relasjoner selv om du er ung ❤️

Er enig med deg at de som har kun hatt korte forhold gjennom livet er et rødt flagg. At de aldri har "slått seg ned" med noen, giftet seg/forsøke å stifte familie.. men bare gått fra ene forholdet til det andre. Men det er én ting mange ikke tenker på når det gjelder narsissister f.eks.. Der det finnes en narsissist, finnes det også et narsissistisk offer/supply. De går sammen som hånd i hanske, 50/50. 

Det kan derfor hende at den personen din mor har møtt, som ikke har hatt familie eller langvarig forhold er den som har vært offer for narsissisten. Det blir like ille for dem også, med håpløse kortvarige forhold. De som typisk faller for narsissister kalles ofte super-empater, om du har lyst å lese om det. De har noen skader i personligheten de også, kan være people pleasere, men de er snille og gode mennesker. 

Derfor kan det hende at den "mislykkede" mannen har vært offer for en narsissist, eller flere, for ofte er det faktisk sånn. At eksen/dama hadde "for stor personlighet" kan faktisk også være en tidlig beskrivelse for at hun var narsissistisk.

Det er umulig å vite for deg enda. Men verdt å ha i tankene at de som har vært offer for narsissister også får samme livshistorie med korte forhold. 

Anonymkode: b984a...3a9

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og min mann nærmer oss 50 og er frivillig barnløse. Vi er også veldig familiekjære og er glade i barna i omgangskretsen vår og de er det mange av.  Yngste akkurat nå er 8 mnd gammel, eldste barnet er tenåring men noen av «barna» er nå voksne med egne barn, min søster ble bestemor tidligere i år så hennes datter har jeg jo kjent fra dag én. 

Frivillig barnløshet betyr på ingen måte at

man ikke liker barn eller prioriterer familie, det er individuelt som alt annet. Noen liker barn men vil ikke selv av grunner som ikke handler om barn overhode. 

Anonymkode: c52c6...548

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er barnløs mann på 51, etter eget valg.

Jeg ønsket barn i utgangspunktet, men har vokst opp med gamle foreldre og satt tidlig en grense for at om jeg skulle ha egne barn så skulle jeg være naks 35 år når jeg ble pappa.

Hadde et langt forhold fra jeg var 22, som jeg tenkte ville bli bra mor for våre barn, men dette tok desverre slutt når jeg var 32. Dette bruddet gikk veldig inn på meg, og tok mange år før jeg var klar for noe nytt.

Passerte derfor aldersgrensen jeg hadde satt for meg selv for å få barn, og derfor er jeg barnløs.

Om dette gjør meg til et rødt flagg er jeg gjerne det, men er nå bonuspappa til 2 herlige ungdommer på 17 og 22 og t3ives veldig bra i livet.

Anonymkode: 2c275...6f7

Det gjør det ikke til et rødt flagg. Jeg vet historien til denne nye mannen hennes og han har aldri vært i et langvarig forhold, hverken som voksen eller ung så han har heller aldri hatt et ønske om å noen gang få barn! Så jeg ser på det som en vesentlig forskjell

AnonymBruker
Skrevet

Så alle menn i den alderen som ikke har valgt å få barn egner seg ikke som kjæreste? Virkelig? Jeg tror du bør innse at det finnes utrolig mange varianter av mennesker der ute med utrolig mange kombinasjoner av egenskaper og valg. Gi nå mannen mulighet til å vise litt mer av hvem han er før du dømmer.

Anonymkode: 6763d...9f8

Jeg prøver å finne ut av andres erfaringer, har ikke sagt han ikke egner seg som kjæreste? Det må jo være helt lov å være skeptisk til noe som ikke er majoriteten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så heldig din mor er som har en datter som bryr seg og er så reflektert. Virker også som du har mye kunnskap om relasjoner selv om du er ung ❤️

Er enig med deg at de som har kun hatt korte forhold gjennom livet er et rødt flagg. At de aldri har "slått seg ned" med noen, giftet seg/forsøke å stifte familie.. men bare gått fra ene forholdet til det andre. Men det er én ting mange ikke tenker på når det gjelder narsissister f.eks.. Der det finnes en narsissist, finnes det også et narsissistisk offer/supply. De går sammen som hånd i hanske, 50/50. 

Det kan derfor hende at den personen din mor har møtt, som ikke har hatt familie eller langvarig forhold er den som har vært offer for narsissisten. Det blir like ille for dem også, med håpløse kortvarige forhold. De som typisk faller for narsissister kalles ofte super-empater, om du har lyst å lese om det. De har noen skader i personligheten de også, kan være people pleasere, men de er snille og gode mennesker. 

Derfor kan det hende at den "mislykkede" mannen har vært offer for en narsissist, eller flere, for ofte er det faktisk sånn. At eksen/dama hadde "for stor personlighet" kan faktisk også være en tidlig beskrivelse for at hun var narsissistisk.

Det er umulig å vite for deg enda. Men verdt å ha i tankene at de som har vært offer for narsissister også får samme livshistorie med korte forhold. 

Anonymkode: b984a...3a9

Tusen fakk for et sååå godt svar❤️ Godt å høre at folk kan komme med saklige fine svar som gjør at jeg kan tenkte litt nytt på situasjonen! Dette skal jeg absolutt ta i betraktning!

Skrevet

Det gjør det ikke til et rødt flagg. Jeg vet historien til denne nye mannen hennes og han har aldri vært i et langvarig forhold, hverken som voksen eller ung så han har heller aldri hatt et ønske om å noen gang få barn! Så jeg ser på det som en vesentlig forskjell

Men da er det vel heller det at han ikke har hatt langvarige forhold som er rødt flagg, ikke at han ikke har barn.

Hadde det vært bedre om de kortvarige forholdene hadde resultert i mange barn?

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (8 minutter siden):

Så det er ingen annen måte å gi omsorg til et annet menneske på enn å føde barn?

De som får barn fordi de ønsker seg barn har jo også satt sine egne ønsker først. 

Så jeg forstår fortsatt ikke hva det skal si om meg som menneske.

Anonymkode: c900a...c7e

• Liker 6
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg prøver å finne ut av andres erfaringer, har ikke sagt han ikke egner seg som kjæreste? Det må jo være helt lov å være skeptisk til noe som ikke er majoriteten?

Det er lov, men det er en temmelig dømmende måte å forholde seg til andre mennesker på.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

For min del (frivillig barneløs kvinne i 30-årene) så er du et rødt flagg. Hvorfor legger du deg opp i at noen velger et liv uten barn? Hvorfor gjør det deg mistenksom? Hvorfor har du ikke respekt for at vi mennesker tar forskjellige valg, basert på forskjellige årsaker? Bare fordi jeg velger et liv uten barn, så betyr ikke det at jeg misliker barn, det betyr bare at det livet med alt det ansvaret det innebærer, ikke appellerer til meg. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Queen19 skrev (Akkurat nå):

For min del (frivillig barneløs kvinne i 30-årene) så er du et rødt flagg. Hvorfor legger du deg opp i at noen velger et liv uten barn? Hvorfor gjør det deg mistenksom? Hvorfor har du ikke respekt for at vi mennesker tar forskjellige valg, basert på forskjellige årsaker? Bare fordi jeg velger et liv uten barn, så betyr ikke det at jeg misliker barn, det betyr bare at det livet med alt det ansvaret det innebærer, ikke appellerer til meg. 

Ta det helt med ro, skjønner du ble trigga men dette handler ikke om deg eller din situasjon.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er lov, men det er en temmelig dømmende måte å forholde seg til andre mennesker på.

Ja, jeg skrev i innlegget at jeg mulig var trangsynt og dømmende og at det går helt fint for meg i dette tillfellet!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg skrev i innlegget at jeg mulig var trangsynt og dømmende og at det går helt fint for meg i dette tillfellet!

Ja, hvis det går fint for deg å være trangsynt og dømmende, så er det jo ditt valg, det. For min del høres det ut som et mye større rødt flagg enn det å ikke ville ha barn.

• Liker 5
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...