Gå til innhold

Menn som ikke har barn, rødt flagg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det finnes fordommer for fordommer også. Det kan denne tråden egentlig bevise. En bekymring fra en ung person for at kanskje morens date ikke skal være så jippistemning for bonusfamilie. Og folk responderer med å skyte fra hofta.

Det er særdeles viktig for alle å ikke selv være den som bærer og nærer fordommer for egen gruppe. 

Anonymkode: b984a...3a9

For det første er det litt merkelig å være bekymret om hvordan mannen forholder seg til bonusbarn og bonusbarnebarn når moren ikke engang har møtt fyren.

For det andre er det uhyre naivt å tro at «jippistemning for bonusfamilie» er basert på om vedkommende selv har barn eller ikke. Det avhenger av personen og bonusfamilien. Noen kan være positivt innstilt til konseptet «bonusfamilie», men ikke så positivt innstilt til den aktuelle bonusfamilien. Som sagt, det er ikke sånn at personer med egne barn alltid er så veldig begeistret for partnerens barn eller barnebarn heller.

For det tredje, at han har gitt inntrykk av at han er frivillig barnløs kan like gjerne bety at han aldri fant en han kunne tenke seg å få barn med. Det er da bedre enn menn som ikke er det minste kritiske med tanke på hvor de sprer genene sine?

Anonymkode: c916c...09c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å date noen med barn er helt uaktuelt. At vedkommende ikke har barn, er faktisk en forutsetning.

Anonymkode: 0bdef...3a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (På 6.12.2025 den 12.59):

Hovedargumentet er at du har satt dine egne ønsker, lyster, frihet, økonomi, karriere og komfort foran det å stifte familie og gi omsorg til et annet menneske. Det sier egentlig mye om deg som et menneske.

Dette er noe av det dummeste som har blitt skrevet på KG, og det sier mye om deg som menneske.

Anonymkode: 35843...ad5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 13.08):

Tusen fakk for et sååå godt svar❤️ Godt å høre at folk kan komme med saklige fine svar som gjør at jeg kan tenkte litt nytt på situasjonen! Dette skal jeg absolutt ta i betraktning!

Anonymkode: b0b25...d10

LOL. Tippe du bare "tar i betraktning" de som er enige med deg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

LOL. Tippe du bare "tar i betraktning" de som er enige med deg.

Jeg tar i betraktning folk som skriver saklig og har skjønt poenget mitt. Hvorfor skal jeg ta betraktning i folk som tolker meg feil, blir aggressive og tar ting ut av kontekst? 

Anonymkode: aa55d...fe6

Skrevet

Nei, å ikke ha barn er ikke et rødt flagg for noen. Uannsett grunn. 

Hva denne store personligheten består av vet vi ingenting om, så det kan være et rødt flagg, men også bare at de matchet dårlig - som ikke er er rødt flagg.

Om du er bekymret så ee mitt beste tips å være imøtekommende og positiv. På den måten får du mer info enn om du leker streng kostskolebetyrerinne fra 1950 som ser verdens undergang i alle menn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 0.46):

«Dere» er de som kun leste tittel og var i angrepsmodus med en gang, med frekke og stygge svar. Som mente at tittel måtte bety at ts har negative holdninger til barnløse og ville skjelle henne ut for det. 

Så nei, jeg mente ikke «dere barnløse». 

Jeg tenker jo at måten mange har svart på her så kan man bekrefte at frivillig barnløshet kan være et rødt flagg for ei som har barn. Ts har blitt kalt drittunge og mange har skrevet hvor absolutt lite de kunne tenkt å forholde seg til voksne stebarn. Det er ikke så unaturlig at noen som har valgt bort familie heller ikke vil være sammen med noen som har barn, og videre barnebarn. At når de selv har tatt et aktivt valg for livet, vil de ikke måtte deale med familie likevel, via en partner. 

Sånn sett tipper jeg at TS har fått svar på spørsmålet sitt. Det var veldig få barnløse her som skrev at selv om de selv er selvvalgt barnløse så ville de tatt godt imot en bonusfamilie og ansett det som en pluss i livet. Eller et ærlig svar som sier de ikke ville datet en person med barn, om ikke en bonusfamilie var ansett som en bonus. Det ville vært et enkelt og ærlig svar. 

Faktisk har SKREMMENDE få svart i den duren 🚩

Anonymkode: b984a...3a9

Jeg er foreløbig frivillig barnløs. Jeg kan muligens tenke meg å finne en mann på et tidspunkt og få barn. Men jeg ønsker ikke en mann med barn det er en dealbreaker for meg. Jeg er kun interessert i kjernefamilien og ingenting annet. 

Men denne mannen her er jo tydeligvis ok med en kvinne med barn.

Men jeg synes ts er veldig tidlig ute med å bekymre seg for en mann moren ikke engang har truffet. 

Og hun har i flere innlegg sagt at hun mener det er noe galt med han fordi han er frivillig barnløs. At hvis det var ufrivillig så var det noe annet. Hun mener tydeligvis at det er noe galt med folk som ikke ønsker barn. 

Og selvsagt skal man aldri kalle noen for en drittunge. Veldig usjarmerende å si noe sånt. Men det var kun én person som sa det. Ikke alle frivillige barnløse går rundt og kaller folk for skjellsord. Vi er faktisk greie folk de fleste av oss. Og vi har ofte (meg inkludert) tatt et valg om å ikke ha barn for barnets skyld. Det hadde vært egoistisk og omsorgssvikt om jeg fikk barn nå. 

Anonymkode: 22c7c...a4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 12.53):

Jeg er 48 år og frivillig barnløs. Nå er jeg spent - hva sier det om meg som menneske?

Anonymkode: c900a...c7e

Det sier meg at du fant verdi og glede andre steder i livet som har gitt deg minner for livet 💐

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 13.20):

Som jo er fantastisk😀. Langt flere burde åpenbart valgt et liv uten barn.

Selv har jeg barn, men hadde aldri i livet datet en som var singel men allikevel har barn. For meg så sier det også mye om et menneske om man har barn som singel. Man har altså valgt å sette et liv til verden men ikke klart å gi barnet den omsorg den trenger. Man har vist at man til tross for barn sammen ikke har klart å fikse et langvarig forhold. Det er altså ikke et menneske jeg hadde valgt å involvere meg med.

Eneste tilfellet jeg kunne akseptert en singel som har barn, er om de var single fordi den andre forelderen var død. Alle andre årsaker går tilbake på at man ikke evner å ta gode nok valg for seg selv og enda værre, ikke for sine barn.

Sååå dersom du traff en alenepappa som var singel fordi han forlot sin voldelige kjæreste og barnemor, så ville han i dine øyne aldri være en akseptabel partner? Interessant.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tar i betraktning folk som skriver saklig og har skjønt poenget mitt. Hvorfor skal jeg ta betraktning i folk som tolker meg feil, blir aggressive og tar ting ut av kontekst? 

Anonymkode: aa55d...fe6

Det er mange som svarer deg helt rolig og fint at nei, det er ikke et rødt flagg. De ignorerer du. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hei,
Du sier at du ønsker å høre hva vi her inne sier, men egentlig vil du bare høre fra folk som er enige med deg, slik at du kan bruke disse svarene til å overtale moren din til å gjøre som du mener er best. Du blir også på grensen til ufin når noen sier imot deg.
Har du prøvd å bare være glad på moren din sine vegne for at hun har funnet seg noen hun føler hun matcher med? Bare fordi hun dater denne personen, betyr det ikke at de skal gifte seg og flytte sammen i morgen. Akkurat nå har de det vel bare kjekt sammen?
Og selv om han ikke vil ha egne barn, betyr det ikke at han ikke liker barn, punktum, eller at han ikke ønsker å være en del av livet til hennes barn. Jeg går ut fra at han vet at hun har barn, og siden han fortsatt er der, kan jo ikke tanken på det skremme vettet av ham.
Du skriver også at det ikke kan være flere grunner til at han ikke har barn, siden det er fordi han ikke ønsker barn. Men det finnes mange grunner til å ikke ønske barn. Kanskje har han en genetisk sykdom han ikke ønsker å føre videre, kanskje handler det om nettverk eller økonomi, kanskje vil han ikke bringe et barn inn i denne gale verden. Kanskje ønsker han rett og slett bare ikke barn – ikke alle gjør det. Har du prøvd å spørre ham? Det kan hende han er villig til å forklare hvis du spør. Uansett er det moren din sitt valg om hun vil være sammen med ham, ikke ditt. Du har rett til dine meninger, men til syvende og sist er moren din en voksen dame som kan ta egne avgjørelser.
Du er ung og uerfaren og tror du har hele vettet, som mange andre unge. Men for meg høres du ut som en ganske dømmende person. Kan være lurt og av og til se lenger enn nasen rekker...
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Thirdy skrev (39 minutter siden):

Sååå dersom du traff en alenepappa som var singel fordi han forlot sin voldelige kjæreste og barnemor, så ville han i dine øyne aldri være en akseptabel partner? Interessant.. 

å få barn med en voldelig kjæreste er et åpenbart rødt flagg. Da har personen vist så svak dømmekraft at jeg ikke ville involvert meg med vedkommende ja.

»men hen var ikke voldelig før vi fikk barn» osv er argumenter som faller på stengrunn. Vold oppstår ikke i et vakuum og plutselig. 

Skrevet

Ikke det hele tatt. Det er ikke alle som ønsker barn. For meg hadde det vært et stort grønt flagg da jeg ikke ønsker barn selv. Barn fra før, hadde vært en instant dealbreaker for meg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er mange som svarer deg helt rolig og fint at nei, det er ikke et rødt flagg. De ignorerer du. 

Jeg har svart flere som svarer rolig, jeg har ikke tid til å svare på absolutt alt. Men nå melder jeg meg ut av denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 12.34):

Jeg er en jente i midten av 20 åra som sikkert er mer investert i mitt mors kjærlighetsliv enn jeg burde. Men kun av bekymring da jeg opplever hun som litt naiv på kjærlighetsfronten. Eller så er det jeg som er paranoid hehe!

Hun var sammen med min far i 15 år før det tok slutt uten noe dramatikk. Men etter det gikk det nedover, siste kjæresten hu hadde mislikte jeg fra start, og med god grunn da han viste seg å være narsisst noe jeg sniffet ut fra første sekund, men en mor vil jo ikke ta kjærlighetsråd fra sin egen datter og hun holdt ut i ganske mange år før hun endelig klarte å komme deg vekk.

Det har jo såklart skapt bekymringer hos meg som datter, jeg ønsker jo det beste for min mor! Hun har utforsket litt på datingsider, og kommet borti en fyr nå som er i midten av 50 årene. Hun sier at de matcher sååååå bra. Men hun fortalte meg at han ikke har barn. Jeg vet jeg ikke bør dømme (og det var visstnok frivillig barnløshet fra hans side), men jeg klarer ikke tenke annet enn at hvorfor vil han ikke ha barn? Jeg syns ærlig talt det er rart og det veiver på en måte et rødt flagg for meg. Jeg skjønner at folk er forskjellige, men jeg vet det er viktig for mamma å finne noen som også kan være en del av barna hennes sine liv også, da hun har en sønn som er på spekteret og mest trolig blir boende hjemme til han er godt voksen (forrige mann i hus var ikke grei mot han). Og jeg klarer ikke se for meg at en mann som frivillig ikke ønsker barn og har levd over 50 år uten, kommer til å være så gira på å ta del i hennes hverdag med barn og ønske at vi blir en helhetlig familie. Vi er nemlig veldig familiekjære, liker å bruke tid på hverandre, invitere over på middag, spillkveld og reiser. Dette ble kraftig nedprioritert når hun var sammen med sin eks, som forøvrig også hadde barn. Så jeg skjønner jo at det fins slike menn som også har barn selv, men det skal sies at han var ikke like tilstede i sin egne barns liv heller.

En annen ting jeg fikk vite som jeg også satte et spørsmålstegn ved er at hans lengste forhold var 8 år, og tok slutt fordi dama hadde for stor personlighet for han? Syns det også er en varsellampe som blinker.

Mulig det er jeg som er trangsynt, lite åpen og dømmende men jeg tar den. Jeg er kritisk og beskyttende for mine nærmeste og det lever jeg fint med, men jeg nysgjerrig på om dere har noen erfaringer med slike menn selv?

Positivt? Negativt? Kom med det!

Anonymkode: b0b25...d10

Det eneste røde flagget jeg ser i denne settingen er deg som skal styre ditt mors kjærlighetsliv. 

Du fremstår kontrollerende og klengete. Det er ikke normalt at et barn i tjueårene (deg) beslaglegger så mye av sin mors tid,  og forventer at en ny mann skal komme inn og leke familie sammen med din mor som om du gikk i barneskolen. La nå henne få ha et eget liv! Spesielt dersom hun har et hjemmeboende barn på spekteret, så fortjener hun å få ha et eget liv når hun kan. 

Anonymkode: 261a3...149

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som ikke ønsker barn selv av ulike årsaker. Men et rødt flagg bør det ikke være. Noen bare føler at det ikke er for dem. Mange kan likevel være en super onkel eller tante og like barn, men ønsket om egne er ikke der. Så jeg synes jo du burde være mer åpen og imøtekommende ovenfor han og mot din mamma. 

Du kan si du er litt skeptisk, men du må jo gi de en sjanse også😊 

Anonymkode: 5b0b1...2fd

Skrevet

Er da mange som ikke ønsker seg barn, trenger ikke være gal og farlig for det. Er heller ikke alle som KAN få barn. Og mange ønsker ikke å sette barn til denne verden med så mye uroligheter, usikkerhet, krig, stadig mer kriminalitet osv. Er dessuten miljøvennlig å ikke få barn. Verden er allerede overbefolket 

Anonymkode: 03100...451

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...