Gå til innhold

Menn som ikke har barn, rødt flagg?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

En poster stilte det riktige spørsmålet, som jeg er villig til å gjøre mye for å løse:

*Hva slags ting bør legges bedre til rette for at våre Norske kvinner ønsker å ha flere barn? 

For

*Den demografiske utviklingen kan bare reverseres om vi-

Har flere Norske som får barn

Eller

Importerer flere kvinner enn menn.

Slik det er nå er Norge på vei imot et demografisk underskudd samtidig som vi har flere menn enn kvinner i landet.

Husk at kvinner lever lengre og derfor har vi en betydelig endring i kjønnsstruktur.

Jeg mener dette er en stor utfordring, men også noe som vil kreve de beste løsninger.

Jeg har lenge vært tilhenger av at det skal bli mye lettere for kvinner med barn å studere. (Mer stipender, lemping på "normert tid", kanskje mulighet for vekttall om de skriver noe henhold til barnet).

Kvinnelige Håndtverkerlærlinger trenger også sanne støtte 

Jeg tror også skattelette (25% etter at første barn er født, 50 etter andre og 100% etter tredje) som var livslang ville ikke bare løfte kvinners inntekter, men også gi dem tid til å dedikere seg til både barn og utdanning.

Ellers kunne en forlenget svangerskapsperioden for arbeidende kvinner, med skalert tilbakevending til jobb.

Dette er sterke kvinner og en stor ressurs.

Siden det ikke blir varm uten kvinner; må de være 1. Prioritering.

Kvinner er viktig.

Endret av AdonisFFM
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg vil ikke ha bonusbarn uten egne barn, og vet ikke om jeg ønsker egne barn. Men om jeg møter en mann når jeg er 50 år, og hans barn er 20+ så blir det ikke bonusbarn. De har jo flyttet ut, de er barna til samboer og for dem blir man pappas samboer. Ikke «stemor» 

Anonymkode: 4e4e4...5ca

Men likevel blir det bonus datter/sønner. Som partner vil tilbringe tid med. Og støtte og hjelpe der de trenger det. Når barnebarna kommer vil også gjerne tilbringe tid med dem, være barnevakt og få en god relasjon. 

Du sier ikke noe om du ville tatt del i familielivet til den mannen som har voksne barn. Eller om du bare ville vært den fjerne personen "pappas samboer".. ? 

Det er jo dét TS spør om. Ikke om "folk uten barn er dårlige mennesker". Veldig rart at noen leste det sånn. 

Anonymkode: b984a...3a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke skrevet noen av de tingene du nevner her, så vennligst ikke inkluder meg i dette "dere". 

Jeg har heller ikke sett noen som har reagert kun på tittel, men måten TS har formulert seg både i startinnlegget og videre i tråden.

Anonymkode: c900a...c7e

Det var du som spurte meg hva jeg mente med "dere", så nei, jeg har ikke inkludert noen spesifikke. 

Sinnakommentarene TS har fått står overhodet ikke i forhold til startinnlegg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når man skriver ting som er veldig fordomsfullt og sneversynt, samt også skriver at man lever helt fint med å være fordomsfull og sneversynt, da må man forvente svar på tiltale.

"Å leve fint med å være fordomsfull og sneversynt" var TS´s høflige svar-kommentar på drittslenging og å bli kalt akkurat dette. Hun skrev i HI "mulig jeg er", ikke at hun selv ér. Det er likevel ingen frikort til å være så på hugget i stygge tilbakemeldinger. 

Og nå er det veldig få barnløse som har skrevet at de ville sett på det som en bonus å fått en bonusfamilie.. Så det kan fremstå som det Ts spurte om er bekreftet.. at det ikke er så mange barnløs som roper hurra for akkurat en bonusfamilie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke en mann med barn. Derfor så kan jeg ikke si det. Men det er andre som har svart det. At så lenge det er snakk om voksne barn og ikke små barn. For da dynamikken forskjellige. Og det er det jo. Stor forskjell på å ha små barn og store barn.

Anonymkode: 22c7c...a4b

Ja noen har svart at selv om de ikke har barn selv, ville de veldig gjerne blitt inkludert i en bonusfamilie med alt av voksne barn og videre barnebarn.

Men det er jo veldig få som har svart sånn.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

"Å leve fint med å være fordomsfull og sneversynt" var TS´s høflige svar-kommentar på drittslenging og å bli kalt akkurat dette. Hun skrev i HI "mulig jeg er", ikke at hun selv ér. Det er likevel ingen frikort til å være så på hugget i stygge tilbakemeldinger. 

Og nå er det veldig få barnløse som har skrevet at de ville sett på det som en bonus å fått en bonusfamilie.. Så det kan fremstå som det Ts spurte om er bekreftet.. at det ikke er så mange barnløs som roper hurra for akkurat en bonusfamilie. 

Stygge fordommer gir stygge tilbakemeldinger.

Hva noen måtte mene her på KG sier jo ingenting om hva denne mannen måtte mene om en bonusfamilie. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kanskje det er ikke er så mange barnløse menn som har funnet akkurat denne tråden på KG, så det bekrefter absolutt ingenting. 

Det er ingen selvfølge at de som selv har barn vil være så fryktelig interesserte i voksne bonusbarn eller bonusbarnebarn. Utallige tråder på barn og familie underforumet viser at mange ikke er så veldig interesserte i bonusbarna som fremdeles er barn, heller.

Anonymkode: c916c...09c

• Nyttig 2
Skrevet

Eneste gangen dette er et rødt flagg, er hvis du selv er i fruktbar alder og ønsker barn. Han kan jo være steril. 

• Nyttig 1
Skrevet

Tja, hvis det er rødt flagg å ikke ha barn og grønt flagg å ha barn, så får dere med barna til vedkommende på kjøpet. Det må dere huske.

Anonymkode: aeadf...aac

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 18.36):

Nei, jeg snakket generelt. Ikke nødvendigvis om han. Det er ingen som har møtt han, ikke mamma heller. Dette var bare føre var, høre andres erfaringer. Ikke så veldig bokstavelig, bare nysgjerrighet

Anonymkode: aa55d...fe6

Om moren din ikke har møtt ham, hvordan vet hun at de matcher såååå bra da som du skriver? MIn eks som ikke har barn ville aldri i verden ha blitt noen bestefartype for mine barnebarn. Han var knapt stefar til barna mine selv om vi var sammen i flere år. Så om han sier det på en datingprofil at han er flink med barn, så er ikke det nødvendigvis sant. 

Anonymkode: ed9cb...f2d

Skrevet

Om noe så er frivillig barnløshet et grønt flagg spør du meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Stygge fordommer gir stygge tilbakemeldinger.

Hva noen måtte mene her på KG sier jo ingenting om hva denne mannen måtte mene om en bonusfamilie. 

Det finnes fordommer for fordommer også. Det kan denne tråden egentlig bevise. En bekymring fra en ung person for at kanskje morens date ikke skal være så jippistemning for bonusfamilie. Og folk responderer med å skyte fra hofta.

Det er særdeles viktig for alle å ikke selv være den som bærer og nærer fordommer for egen gruppe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes fordommer for fordommer også. Det kan denne tråden egentlig bevise. En bekymring fra en ung person for at kanskje morens date ikke skal være så jippistemning for bonusfamilie. Og folk responderer med å skyte fra hofta.

Det er særdeles viktig for alle å ikke selv være den som bærer og nærer fordommer for egen gruppe. 

Det hjelper ikke å bagatellisere det TS skrev slik du gjør her, det forsvinner ikke likevel. Alle kan lese at hun innrømmer at hun er sneversynt og fordomsfull og at hun lever fint med det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde faktisk foretrukket en mann som ikke hadde barn, siden jeg ikke har lyst på barn selv. 😅 Eller at han har såpass store barn som klarer seg selv. 😅🙈

Skrevet

Tenker det er umulig å vite kun utifra at han ikke har barn. For alt vi vet var han med ei som ikke kunne få barn i 15 år og hun var viktige for ham enn ønske om barn. Bare rent hypotetisk. 

Jeg skjønner situasjonen din da jeg har vært der selv. Min mor var gift to ganger, men også singel med de merkeligste forhold gjennom ungdom og voksenlivet mitt. La henne holde på så hun får erfaring, men blir det seriøst og du ser han ikke behandler henne bra, gi henne beskjed om hvordan du oppfatter det uten å prøve å ta styringen. Hun må prøve og feile som alle oss andre😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hjelper ikke å bagatellisere det TS skrev slik du gjør her, det forsvinner ikke likevel. Alle kan lese at hun innrømmer at hun er sneversynt og fordomsfull og at hun lever fint med det. 

Du får lese hovedinnlegget igjen. Det er ingenting som er så fordomsfullt at det forsvarer de sinteste kommentarene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 12.51):

Jeg kommer til å blande meg uansett! Så det var synd

Anonymkode: b0b25...d10

Din mor er godt voksen. Hun kommer til å ta sine egne valg. Hun blir bitter og ensom dersom du som datter insisterer på å skremme bort alle potensielle beilere. Til slutt er det kanskje deg hun velger vekk. 

Anonymkode: 62211...5b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får lese hovedinnlegget igjen. Det er ingenting som er så fordomsfullt at det forsvarer de sinteste kommentarene. 

Du må lese mer enn hovedinnlegget.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 12.30):

Så din erfaring er faktisk at menn MED barn er farlige? 

Anonymkode: dc968...2d4

De fleste muslimske terrorister har barn, f.eks.

Så det er ingen rød tråd i at menn med barn er harmløse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 12.51):

Det er rart å ikke ha barn når du er 50år. Det sier veldig mye om han som menneske.

Anonymkode: 222a5...e3c

Nøyaktig hva sier det om han som menneske?

Anonymkode: 35843...ad5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...