AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:21 #181 Skrevet søndag kl. 11:21 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så heldig din mor er som har en datter som bryr seg og er så reflektert. Virker også som du har mye kunnskap om relasjoner selv om du er ung ❤️ Er enig med deg at de som har kun hatt korte forhold gjennom livet er et rødt flagg. At de aldri har "slått seg ned" med noen, giftet seg/forsøke å stifte familie.. men bare gått fra ene forholdet til det andre. Men det er én ting mange ikke tenker på når det gjelder narsissister f.eks.. Der det finnes en narsissist, finnes det også et narsissistisk offer/supply. De går sammen som hånd i hanske, 50/50. Det kan derfor hende at den personen din mor har møtt, som ikke har hatt familie eller langvarig forhold er den som har vært offer for narsissisten. Det blir like ille for dem også, med håpløse kortvarige forhold. De som typisk faller for narsissister kalles ofte super-empater, om du har lyst å lese om det. De har noen skader i personligheten de også, kan være people pleasere, men de er snille og gode mennesker. Derfor kan det hende at den "mislykkede" mannen har vært offer for en narsissist, eller flere, for ofte er det faktisk sånn. At eksen/dama hadde "for stor personlighet" kan faktisk også være en tidlig beskrivelse for at hun var narsissistisk. Det er umulig å vite for deg enda. Men verdt å ha i tankene at de som har vært offer for narsissister også får samme livshistorie med korte forhold. Anonymkode: b984a...3a9 Dette gjelder meg så veldig. Jeg ble kun sammen med samme type mennesker om og om igjen. Forholdene varte i noen år og så klarte jeg å komme meg bort. Nå er jeg livredd for å bli kjent med nye mennesker i frykt for å bli fanget inn av en sånn person igjen. Går masse i terapi og begynner å se effektene. Så snart kan jeg vel tørre å prøve igjen. Er frivillig barnløs så lenge jeg er som dette. Og jeg har tenkt på at når jeg treffer en jeg liker og forteller historien min så er den helt lik en psykopats/narsissists historie. Alle de andre var psykopater, jeg er offeret. Bla bla bla. Helt likt. Anonymkode: 22c7c...a4b 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:23 #182 Skrevet søndag kl. 11:23 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det gjør det ikke til et rødt flagg. Jeg vet historien til denne nye mannen hennes og han har aldri vært i et langvarig forhold, hverken som voksen eller ung så han har heller aldri hatt et ønske om å noen gang få barn! Så jeg ser på det som en vesentlig forskjell Anonymkode: b0b25...d10 Men hva så om han aldri har ønsket barn? Jeg forstår ikke problemet? Hvis du kan forklare hvorfor det gir han et rødt flagg? Anonymkode: 22c7c...a4b 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:30 #183 Skrevet søndag kl. 11:30 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ja, han var både psykisk voldelig og på slutten ble det fysisk. Så ja jeg kjenner på en følelse av å beskytte og hvis mamma hadde syntes at mine meninger gjorde meg til en drittunge så hadde hun ikke delt så mye med meg som hun gjør. Anonymkode: aa55d...fe6 Så din erfaring er faktisk at menn MED barn er farlige? Anonymkode: dc968...2d4 8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:36 #184 Skrevet søndag kl. 11:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva så om han aldri har ønsket barn? Jeg forstår ikke problemet? Hvis du kan forklare hvorfor det gir han et rødt flagg? Anonymkode: 22c7c...a4b Jeg har aldri sagt det ER et rødt flagg, jeg spør om andre ser på det som et rødt flagg fordi det fikk mine varsellamper til å blinke, jeg tok meg selv i å lure på om dette var noe rart, for jeg har ikke vært borti noe som det før, og jeg prata med folk rundt meg som også stusset på det. Som tittelen sier så står det spørsmåltegn bak rødt flagg fordi jeg lurer på om andre ser på det som et rødt flagg og kan komme med egne erfaringer. Jeg påstår ingenting om dette her ER NOE GALT, jeg har skrevet hele veien at jeg lurer på OM det er noe. Det er en forskjell. Men det blir jo bare diskusjoner langt utenfor kontekst. Så for å svare på spørsmålet ditt: Ja hva så om han ønsker seg barn, ja hva så det er opp til han? Men det må da være lov å lure på om det kan ligge noe mer bak som kanskje ikke er positivt, selvom folk med barn også kan være høl i huet. Det forstår jeg også. Anonymkode: aa55d...fe6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:38 #185 Skrevet søndag kl. 11:38 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så din erfaring er faktisk at menn MED barn er farlige? Anonymkode: dc968...2d4 Min erfaring er at én mann jeg kjenner av så mange som bor i Norge som sikker er flere millioner har vist tendenser til å være farlig, ja Anonymkode: aa55d...fe6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:39 #186 Skrevet søndag kl. 11:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min erfaring er at én mann jeg kjenner av så mange som bor i Norge som sikker er flere millioner har vist tendenser til å være farlig, ja Anonymkode: aa55d...fe6 Likevel er det den mannen du ikke kjenner du velger å være skeptisk til, basert på informasjon som overhodet ikke har noen relevans for hvordan han er som person? Anonymkode: c900a...c7e 9
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:40 #187 Skrevet søndag kl. 11:40 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Som jo er fantastisk😀. Langt flere burde åpenbart valgt et liv uten barn. Selv har jeg barn, men hadde aldri i livet datet en som var singel men allikevel har barn. For meg så sier det også mye om et menneske om man har barn som singel. Man har altså valgt å sette et liv til verden men ikke klart å gi barnet den omsorg den trenger. Man har vist at man til tross for barn sammen ikke har klart å fikse et langvarig forhold. Det er altså ikke et menneske jeg hadde valgt å involvere meg med. Eneste tilfellet jeg kunne akseptert en singel som har barn, er om de var single fordi den andre forelderen var død. Alle andre årsaker går tilbake på at man ikke evner å ta gode nok valg for seg selv og enda værre, ikke for sine barn. Anonymkode: 0bdef...3a1 Du må ha opplevd lite problemer i ditt liv, og bra for deg. Men hva hvis den mannen ble dårlig behandlet av sin eks? Hvordan skal han fikse opp i det? Han kan ikke forandre på en annens personlighet. Da tenker jeg at det er bra at han gikk. Jeg har større respekt for en person som faktisk går fra en dårlig situasjon enn en som blir til tross for at det er barn i forholdet som lider under dette Jeg var så glad og lettet når mine foreldre ble skilt. Lovet meg selv som barn at jeg aldri skulle være gift for barnas skyld. Anonymkode: 22c7c...a4b 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:40 #188 Skrevet søndag kl. 11:40 Klart det er rødt flagg. Anonymkode: b9e65...4ce
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:41 #189 Skrevet søndag kl. 11:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har aldri sagt det ER et rødt flagg, jeg spør om andre ser på det som et rødt flagg fordi det fikk mine varsellamper til å blinke, jeg tok meg selv i å lure på om dette var noe rart, for jeg har ikke vært borti noe som det før, og jeg prata med folk rundt meg som også stusset på det. Du og vennene dine har aldri hørt om menn 50+ som ikke ønsker barn? Anonymkode: c916c...09c 3 3
AdonisFFM Skrevet søndag kl. 11:45 #190 Skrevet søndag kl. 11:45 -jk- skrev (1 time siden): Vel, vi har to valg om vi ikke ønsker en demografisk krise om noen år, der vi har alt for få skattebetalere til å betjene alt for mange pensjonister: 1. Få opp fødselstallene fra 1,4 til 2,1 barn per kvinne 2. Opprettholde en høy innvandring Det er jo 1 som IKKE skjer og 2 som skjer. Til tross for at INGEN kvinner i verden har flere privilegier enn Norske kvinner hjelper ikke det når de ikke vil. Ja, masseinvandringen vil nok bare fortsette. Det er vel ikke uten grunn at Oslo fylke er det eneste som har EU flertall. Ellers er jo verden i en befolkningsnedgang stort sett over alt. Vi vil jo selvsagt fortsatt få mye av det "dårligste" av menneskemateriale, men dette blir jo bare negativt. Hvis en kunne fått Norske kvinner til å få barn i større grad når de er yngre hadde nok mye vært løst. Staten skatter jo ihjel folk i verdens rikeste land. Et insentiv hadde jo vært og gjort som de gjør i Ungarn -> gradvis skattefritak for hvert barn en kvinne får så lenge de er Norske. Men dette vil nok kreve helt annen ledelse i landet. Da må vi få tilbake selvstendigheten.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:55 #191 Skrevet søndag kl. 11:55 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dette er det rødeste flagget i hele innlegget. Du er voksen, men omtaler deg som et barn enda. Du er langt over gjennomsnittet investert i din mors kjærlighetsliv. La din mor leve sitt eget liv, også lever du ditt eget liv. Kanskje du burde få deg ett eget kjærlighetsliv? Pass på deg selv. Nei, å være barnløs som 50-åring er i seg selv ikke ett rødt flagg. For alt du vet, så er det både frivillig og han har sterilisert seg for at han ikke skal få barn av årsaker som du absolutt ikke har noe med. Anonymkode: acc4b...1da Ingen grunn til å bli så sinna, nå er det min mor som har inkludert meg inn i dette fordi hun stoler på meg og mine synspunkter. Jeg har forøvrig et veldig godt kjærlighetsliv på 10 år selv:-) Anonymkode: aa55d...fe6 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:15 #192 Skrevet søndag kl. 12:15 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Om jeg hadde blitt singel i morgen pga brudd, så hadde jeg aldri hatt forventninger om at noen ville datet meg. Da er jeg et rødt flagg. Da har jeg allerede bevist at jeg har lav dømmekraft og er dårlig på partnervalg. Jeg har da vist at selv ikke med barn (det viktigste man har i livet), så klarer jeg ikke å opprettholde en parrelasjon. og ja. Jeg hadde selvfølgelig vært innstilt på å være singel om forholdet skulle røket. Jeg holder andre til samme standard som meg selv. Når jeg anser single med barn som røde flagg, så gjelder selvfølgelig det meg selv også. Anonymkode: 0bdef...3a1 Det er en mann på KG som sier at han lurte en dame til å få barn med han fordi han ønsket seg en sønn. Han hater kvinner. Men lurte henne ved å være alt det hun ønsket at han skulle være. Helt til barnet var der, da hadde han fått det han ville. Har du tenkt på at sånne folk eksisterer? Så bra for deg at du har den kjernefamilien. Jeg også ønsker kun den hvis jeg skal ha barn. Men jeg vil også gå i fra en mann for barna sin skyld og ikke motsatt. Og det er på grunn av egne erfaringer som barn til to forferdelige mennesker. Anonymkode: 22c7c...a4b 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:20 #193 Skrevet søndag kl. 12:20 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du bør forstå ordtak før siterer dem. Ts har ikke brølt ut nedlatenhet og holdninger, men det er brøling hun får tilbake. Hvorfor kan ikke dere barnløs bare svare at dere ikke ville hatt problem med å funnet en partner som har barn, selv om dere er selvvalgt barnløse? At å omgås det voksne barnet til partner bare ville vært en bonus til siste halvdel av livet. Og at de ville sett på å få en bonusfamilie og kanskje bonusbarnebarn som et stort pluss. Men neida.. Det ser ut som TS har rett i at å ikke ha barn er et stort rødt flagg, når ser på oppførselen deres. Anonymkode: b984a...3a9 Jeg er frivillig barnløs og ønsker ikke en mann med barn. Derfor så kan jeg ikke si det. Men det er andre som har svart det. At så lenge det er snakk om voksne barn og ikke små barn. For da dynamikken forskjellige. Og det er det jo. Stor forskjell på å ha små barn og store barn. Anonymkode: 22c7c...a4b 1
Per Aspera Skrevet søndag kl. 12:26 #194 Skrevet søndag kl. 12:26 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Stort rødt flagg! Person uten barn forstår ikke dynamikken i en familie. Anonymkode: 0f8ad...667 Det er mange MED barn, både menn og kvinner, som ikke forstår dynamikken i en familie, som er dårlige omsorgspersoner og dårlige partnere. 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:28 #195 Skrevet søndag kl. 12:28 Kan jeg bare spørre deg ts, er du fra bygda siden du har sånn hat mot single og barnløse? Ikke at det ikke eksisterer sånne folk i større byer også, jeg har jobbet med flere sånne. Men syns bare det er så syk holdning å ha i 2025. Hva gjør du hvis du blir dumpet? Da blir du jo selv single. Eller hvis barna dine ikke vil formere seg? Skal du gjøre de arveløse? Spytte på de? Bryte kontakten? Jeg lurer oppriktig. Og hvordan forholder du deg til barnløse i det daglige? Roper du skjellsord etter de? Slår de eller annet? Barnløse er like forskjellige som de uten barn. En av de mest omsorgsfulle menneskene jeg kjenner er over 50 og har ikke barn. Men hun stiller opp for både venner og familie og det gjelder også flere menn jeg vet om. Mens min venninne som er 50 har ikke kontakt med noen av barna sine fordi hun prioriterte skjønnhetsoperasjoner + botox fremfor mat/oppmerksomhet til barna sine. Der kom barnevernet og hentet de. Når det gjelder din mors venn så syns jeg det er dårlig gjort å dømme før du har møtt han. Ja han kan være en dårlig mann men da går det mer på personlighet og holdninger, ikke pga han ikke har barn. Håper du kan tenke gjennom de stygge holdningene dine i jula og kanskje bli litt mer empatisk. Anonymkode: 51c77...528 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:29 #196 Skrevet søndag kl. 12:29 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Klart det er rødt flagg. Anonymkode: b9e65...4ce Hva gjør du hvis du blir dumpet? Da blir du jo selv single. Eller hvis barna dine ikke vil formere seg? Skal du gjøre de arveløse? Spytte på de? Bryte kontakten? Jeg lurer oppriktig. Og hvordan forholder du deg til barnløse i det daglige? Roper du skjellsord etter de? Slår de eller annet? Anonymkode: 51c77...528 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:03 #197 Skrevet søndag kl. 13:03 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kan jeg bare spørre deg ts, er du fra bygda siden du har sånn hat mot single og barnløse? Ikke at det ikke eksisterer sånne folk i større byer også, jeg har jobbet med flere sånne. Men syns bare det er så syk holdning å ha i 2025. Hva gjør du hvis du blir dumpet? Da blir du jo selv single. Eller hvis barna dine ikke vil formere seg? Skal du gjøre de arveløse? Spytte på de? Bryte kontakten? Jeg lurer oppriktig. Og hvordan forholder du deg til barnløse i det daglige? Roper du skjellsord etter de? Slår de eller annet? Barnløse er like forskjellige som de uten barn. En av de mest omsorgsfulle menneskene jeg kjenner er over 50 og har ikke barn. Men hun stiller opp for både venner og familie og det gjelder også flere menn jeg vet om. Mens min venninne som er 50 har ikke kontakt med noen av barna sine fordi hun prioriterte skjønnhetsoperasjoner + botox fremfor mat/oppmerksomhet til barna sine. Der kom barnevernet og hentet de. Når det gjelder din mors venn så syns jeg det er dårlig gjort å dømme før du har møtt han. Ja han kan være en dårlig mann men da går det mer på personlighet og holdninger, ikke pga han ikke har barn. Håper du kan tenke gjennom de stygge holdningene dine i jula og kanskje bli litt mer empatisk. Anonymkode: 51c77...528 Nå må du ma misforstått kraftig, ærlig talt? Jeg har aldri uttrykt hat mot noen som helst, dette blir for dumt faktisk! Anonymkode: aa55d...fe6
-jk- Skrevet søndag kl. 13:06 #198 Skrevet søndag kl. 13:06 AdonisFFM skrev (1 time siden): Det er jo 1 som IKKE skjer og 2 som skjer. Til tross for at INGEN kvinner i verden har flere privilegier enn Norske kvinner hjelper ikke det når de ikke vil. Hvis en kunne fått Norske kvinner til å få barn i større grad når de er yngre hadde nok mye vært løst. Staten skatter jo ihjel folk i verdens rikeste land. Et insentiv hadde jo vært og gjort som de gjør i Ungarn -> gradvis skattefritak for hvert barn en kvinne får så lenge de er Norske. Men dette vil nok kreve helt annen ledelse i landet. Da må vi få tilbake selvstendigheten. Mitt inntrykk er ikke at det er kvinner som er hindringen mhp. å få barn tidlig. Mange damer i midten av 20-årene er klare for å etablere seg og få barn. Dessverre gjelder det samme svært få menn, de er ofte ikke klare før i midten av 30-årene eller enda senere. Da rekker man ikke å få 3-4 stykker, om man skal være sammen med en noenlunde jevnaldrende. Skatt tror jeg har lite med saken å gjøre. Det er mange land med lavt skattenivå som også har lave fødselstall. 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:36 #199 Skrevet søndag kl. 13:36 Det er en ærlig sak å ikke ønske barn. Og din mor er jo perfekt da hun er ferdig med barn. Du har uansett ikke noe du skulle sagt. Det er hennes liv og du kan ikke styre henne. Se heller på henne og støtt henne. Om hun er lykkelig så er det det eneste som betyr noe. Hun er kanskje moren din, men hun er også en kvinne. Og kjærlighet er ikke bare rett frem og ukomplisert fordi vi blir eldre. Forhåpentligvis blir vi noe klokere og mer erfarne og klarer å se våre egne behov tydeligere med årene, men følelser er komplisert og vanskelig å navigere uansett alder. Jeg var gift med feil mann i 15 år. Jeg var ung da jeg møtte han og hadde helt andre mål og forventninger som 20 åring kontra som 40 åring. Traff min livs kjærlighet som 40 åring og gifter meg med han til sommeren. Og det er en helt annen historie om hvordan jeg navigerte følelsene mine nå enn som smårips i 20 årene. Uansett så må en erfare disse tingene selv. Og så er det alltid flott å ha ærlige mennesker i livet sitt som er med i prosessen og gir råd og veiledning, men i sekundet du prøver å kontrollere og blande deg inn i et annets menneske liv, så har du tapt. Folk må selv innse om noe er bra eller ikke og en kan bare redde seg selv om ting ikke funker. Anonymkode: 9794e...6c1 1 1
enda1anonymbruker Skrevet søndag kl. 13:43 #200 Skrevet søndag kl. 13:43 AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 12.51): Det er rart å ikke ha barn når du er 50år. Det sier veldig mye om han som menneske. Anonymkode: 222a5...e3c Det sier nå egentlig ingenting om han som menneske utenom at han ikke har barn. 6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå