Gå til innhold

Sykemeldt ansatt som kjøper/selger bolig og er aktiv

Fremhevede innlegg

Skrevet
bvp skrev (34 minutter siden):

Helt forferdelig!!! For litt siden så jeg til og med en jeg vet 100% sikkert er sykemeldt komme ut fra REMA med 2 handleposer.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte flytte når jeg gikk over på aap.  Skulle vært ulovlig og flytte på aap så ingen måtte flytte når de fikk dårligere råd. Innfør tvang og bo i dyr bolig med bostøtte til høye lån og leie priser. 
du vet jo ikke om personen er sykmeldt eller på aap, men det er uansett ikke uvanlig og flytte. Trenger ikke være mye jobb heller.

Anonymkode: 63d99...7c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytteprosess har jeg nesten ikke energi til når jeg er frisk en gang. Når jeg er syk, så er jeg syk og må ligge i sengen. Det er veldig forskjellige grader av sykdom, og noen sykemelder seg for ingenting. Ikke rart vi har dobbelt så høy sykemeldinger enn nabolandet sverige.

Anonymkode: 46c08...ed3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva synes andre om dette, mulig det er vanlig, at sykemeldte flytter, kjøper/selger bolig og orker mye, men er likevel sykemeldt fullt i makstiden- for så å fortsette på 3.årett med å være til-og fra, og sykemeldt i 50% mens arbeidsoppgavene må fordeles ut på de andre? 

- Er dette AAP eller hva heter det? 
- Er dette vanlig i arbeidslivet? 
- Må bli dyrt for arbeidsgiver? 

Anonymkode: 0433d...111

Ah! 
Endelig en tråd om sykemeldte og folk på AAP som sluntrer unna. 

Alt for få slike tråder her inne. 

Alle som er sykemeldte eller som går på AAP burde holde seg hjemme, ikke handle på butikken, ikke hente barn i barnehagen, ikke gå på tur, ikke gå på kafé, ikke dra på ferie, ikke male et soverom, ikke flytte, ikke date, ikke gifte seg, osv. 

De burde i bunn og grunn bare legge seg ned for å dø. ⚰️🪦

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva synes andre om dette, mulig det er vanlig, at sykemeldte flytter, kjøper/selger bolig og orker mye, men er likevel sykemeldt fullt i makstiden- for så å fortsette på 3.årett med å være til-og fra, og sykemeldt i 50% mens arbeidsoppgavene må fordeles ut på de andre? 

- Er dette AAP eller hva heter det? 
- Er dette vanlig i arbeidslivet? 
- Må bli dyrt for arbeidsgiver? 

Anonymkode: 0433d...111

Veldig rare spørsmål du hadde.

Men hva folk gjør mens de er sykmeldt har jo strengt talt ikke du noe med. 
Noen er 100 % pleietrengende og andre er fysisk helt friske mens de er sykmeldt.

Anonymkode: 310b6...6bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Flytteprosess har jeg nesten ikke energi til når jeg er frisk en gang. Når jeg er syk, så er jeg syk og må ligge i sengen. Det er veldig forskjellige grader av sykdom, og noen sykemelder seg for ingenting. Ikke rart vi har dobbelt så høy sykemeldinger enn nabolandet sverige.

Så heldig du er som bare har opplevd en type sykdom i hele ditt liv. Den typen der senga funker og det er så kortvarig at senga er et alternativ. Den typen som gjør at livet ikke skjer uansett fordi du bare må ta en pause.

Anonymkode: b34d7...04b

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Mange som havner på aap må flytte fordi de ikke har råd til den boligen de hadde lenger.

Anonymkode: 7f1e0...0dc

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende at samlivsbrudd har gitt en psykisk knekk og at hen flytter fra noen . 

Kan hende hen må på aap og da ikke råd å beholde bolig.

Kan være flytting og salg  alt var planlagt før sykemelding og det er ikke bare å utsette flyttingen når overtagelse er avtalt osv 

Det kan være mange gode  grunner til å flytte selv om man er psykeneldt 

Anonymkode: f35af...3cd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Flytting er mye arbeid. Med mindre du bare skal ha med deg to kofferter. 

Anonymkode: 71549...08f

Man kan leie eller få hjelp av venner. 

En venn av meg var i en ulykke en uke før overtakelse og endte på sykehus. Familie og venner ordnet alt fra overtakelse, pakking, kjøring, pakke ut og nedvask. Ferdig flyttet før han var ute av sykehuset. 

Anonymkode: 318e1...356

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

I rekken av endeløse idiotiske innlegg på KG. 

Anonymkode: 78394...b6c

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 12.40):

Men kjære deg, det er jo ikke det jeg sier.... Jeg bare forteller hvordan det framstår for følgerene på snap... 

Anonymkode: 2a9b1...419

Ja, for det som teller her i livet er jo hvordan ting fremstår for følgere på Snap og Insta. 🙃

Anonymkode: 8166f...76e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 12.18):

Flytting er mye arbeid. Med mindre du bare skal ha med deg to kofferter. 

Anonymkode: 71549...08f

Ja, for meg ville det vært det, fordi jeg har et hus fullt av ting og mye som skulle vært solgt eller kastet. Det betyr ikke at alle andre har så mye ræl og at det er så mye arbeid.

Jeg vet ikke om du er klar over at man kan kjøpe tjenester som pakking, vasking og flytting?

Anonymkode: a7855...4a4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er imponerende at en person som har så manglende evne til refleksjon at de tror at å være arbeidsufør en periode ikke er forenelig med hussalg og flytting, selv er i stand til å ivareta en normal jobb. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 12.40):

Men kjære deg, det er jo ikke det jeg sier.... Jeg bare forteller hvordan det framstår for følgerene på snap... 

Anonymkode: 2a9b1...419

Man blir som sykemeldt, ufør eller på AAP gjerne oppfordret til å finne noe positivt å fokusere på. Se på hva man klarer i stedet for å fokusere på det man ikke mestrer. Da kan man poste noe for å demonstrere for seg selv at man får til noe. Eventuelt er man nødt til å flytte (leieavtale er sagt opp, man har ikke råd til å beholde bolig,..) og prøver å se på det som en positiv ting. Noen klarer å se at det er flere elementer som påvirker hva som postes i sosiale medier.

Anonymkode: c666c...836

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 12.48):

1. Hvis du ikke orker å flytte selv når du er frisk så bør du ta deg en tur til legen og sjekke om du mangler noe. Å ha så lavt energinivå er ikke normalt, så sjekk jernnivåer, B12, folat, D-vitamin og magnesium. 

2. De færreste langtidssyke har influensa, ergo hjelper det lite å holde senga. Men fint for deg at du kun har erfaring med kortvarige sykdommer som går over etter en uke i senga. :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart man ikke kan jobbe og blir sykmeldt når man har så mye å gjøre på fritiden…. Kjenner en som er sykmeldt pga stress i livet…. Hun står likevel på med oppussing, trening, kafébesøk, passer barnebarn på dagtid når hun skulle vært på jobb, en bijobb/hobby med homeparties, fester i helgene osv. Hun ligger ikke skjul på at er dritt lei av å være på jobb når hun selvbærende ikke ønsker, men må ha pengene…. Ingen konflikter på jobben, og hun er en kvinne som alle liker. Innsatsen er også helt grei, men hun har vært lei i mange år, og ønsker å gjøre egne ting - uten å miste penger! Å finne ny jobb, kunne hun lett gjort, men hun ønsker Ole være bundet til arbeidstid fordi det er så mye som skjer i privatlivet som hun vil/bare må ha med seg. 

Anonymkode: 46f94...76e

AnonymBruker
Skrevet

Å flytte behøver ikke koste en kalori. Man kan by på bolig fra sofaen, bestille flyttebyrå og utvask. Hele denne tråden er pussig. :klo: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man klarer stresset med flytting (psykisk) og arbeidet (fysisk) er det rart personen er sykmeldt. Meld fra til arbeidsgiver.

Anonymkode: 5e7f4...414

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom man klarer stresset med flytting (psykisk) og arbeidet (fysisk) er det rart personen er sykmeldt. Meld fra til arbeidsgiver.

Anonymkode: 5e7f4...414

Vedkommende kan ha en leiekontrakt som opphører eller ikke ha økonomi til å bo i hjemmet sitt mer. Hva burde vedkommende gjort da, mener du?

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har tydeligvis ikke tenkt over at om man havner på AAP (om det er det som har skjedd) mister man en stor del av inntekten sin? Så hun hadde kanskje ikke annet valg enn å flytte.

Men jeg forstår. Når man bor så jævlig langt inn i sin egen navle er det ikke alltid enkelt å tenke rasjonell. Du er unnskyldt.

Anonymkode: 1f9b8...3a6

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...