Gå til innhold

Hvordan kle barn i slikt være

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker når mitt barnehagebarn på 5 år er ute skal det holde med ullundertøy,  hjemmestrikket ullbukse, ullgenser og uforede regnklær. 

Synes 3 grader er kaldt, men barn er i bevegelse hele tiden når de er ute. Så det skal være innenfor.  

Om dere flinke foreldre har noen tips,  tar jeg gjerne med et stort takk 😊

Screenshot_20251206_093116_Yr.jpg

Anonymkode: 6061b...4a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det holder med ull innerst og tykkere ull utenpå der, da bør det holde med uforet regntøy om barnet ikke er en frysepinne. 

Anonymkode: 072a4...556

Skrevet

Avhenger jo litt av barnet og hva dere skal gjøre (lete etter krabber i fjæra eller pinnedyr i skogen vs klatre og skli på lekeplass).

Vi bruker ofte vattert dress eller vattert bukse for å hindre at kulden lekker gjennom hvis det blir mye sitting, og har heller tynnere lag (da blir det også mer luft inni plaggene, og mer varme/isolasjon). Blir det mye aktivitet så regulerer vi med klær av/på. Har stort sett alltid med sekk, med mindre vi er rett utenfor døra.

En 5-åring er jo også i stand til å si ifra selv i noen grad.

Anonymkode: 4d253...4ad

Skrevet

Hadde vært passelig for mine barn, men spørs litt hva man skal ja

Skrevet

Hadde vært passelig her også. Med gode votter, hals og lue 

Anonymkode: 5ee18...c92

Skrevet

Uforet regntøy er iskaldt, og ikke noe jeg ville kledd meg selv eller barna i på denne årstiden.

Anonymkode: 852ce...22d

• Liker 1
Skrevet

I barnehagen vår er barnet ute på slutten av dagen når jeg henter. Da har hun på seg: 

ullundertøy

bukse og genser i bomull

tykk ulldress 

utforet regn tøy

(og lue og regnvotter)

Anonymkode: 67e5d...3b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I barnehagen vår er barnet ute på slutten av dagen når jeg henter. Da har hun på seg: 

ullundertøy

bukse og genser i bomull

tykk ulldress 

utforet regn tøy

(og lue og regnvotter)

Må legge til at hun er 2,5 år da og ikke 5 

Skrevet

Du merker jo på barnet om det er ukomfortabelt :)

Anonymkode: 4d253...4ad

Skrevet

Jeg kan kle min i det. Tar ofte vanlige bomullsklær eller tynn ull og fleeceforet regntøy og det virker varmt nok. Med varme sko,lue,hals,votter. Iblant en ekstra tynn ullgenser. 

Anonymkode: 85abd...fbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uforet regntøy er iskaldt, og ikke noe jeg ville kledd meg selv eller barna i på denne årstiden.

Anonymkode: 852ce...22d

Spørs hva man har under. Jeg har jo ikke foret regntøy selv, så jeg har ekstra genser og regnjakke. Funker fint, det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tenker når mitt barnehagebarn på 5 år er ute skal det holde med ullundertøy,  hjemmestrikket ullbukse, ullgenser og uforede regnklær. 

Synes 3 grader er kaldt, men barn er i bevegelse hele tiden når de er ute. Så det skal være innenfor.  

Om dere flinke foreldre har noen tips,  tar jeg gjerne med et stort takk 😊

Screenshot_20251206_093116_Yr.jpg

Anonymkode: 6061b...4a5

Nå er det mest vind mandagen, men jeg syns sånt vær oppleves mye kaldere enn skikkelig vinter.

Jeg hadde kledd på ullundertøy, halvtykk ullgenser med zip, ribbukse fra Nøstebarn og en tykk genser fra Nøstebarn. Så regntøy. Votter i ull og kivat balaklava, støvler med ullfôr.

Da to hadde jeg tatt ullundertøy, mellomgulv genser, vinterdress, samme votter og lue og vintersko.

Anonymkode: 9d6e1...d72

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjærer ull innerst og fleese over der hele vinterhalvåret. 

Anonymkode: 6fd8e...406

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...