Eleonoora Skrevet 19 timer siden #61 Skrevet 19 timer siden justme2019 skrev (2 minutter siden): Det har du fått svar på flere ganger. Ikke bare i denne tråden, men andre tråder. Jeg anbefaler deg å bruke resten av lørdagen å lese dem på nytt, så kanskje om du gidder så legger du merke til det selv. Igjen så ber jeg deg også lese det litt opp på historie, se hvor mange kriger Russland har startet. Handler ikke om å være naiv som du sier, det var Europa før 2 verdenskrig. Er det ditt du vil igjen? Å lese historie gir oss ikke svar på hvordan denne krigen vil ende, og krig innebærer alltid en enorm risiko. Jeg tror verken Ukraina eller vi vil tjene på en fortsatt krig. Men fint at du har troen på at fortsatt krig ender godt, og håper selvfølgelig du har rett. 1
-jk- Skrevet 19 timer siden #62 Skrevet 19 timer siden PITTY skrev (1 time siden): Ikke for å kverulere altfor mye. Men det var ved Polen vi sa stopp. Da erklærte britene Hitler krig.. og det utløste WW2. Hørt om Molotov-Ribbentrop pakten? Sovjet ga deler av Polen til Tyskland mot en ikke-angrepspakt, som Hitler (selvsagt) brøt i 1941. 1
Madame Butterfly Skrevet 14 timer siden #63 Skrevet 14 timer siden Som et motargument til argumentasjonen som trekker parallell til at Hitler ikke ble stoppet tidligere i 2. verdenskrig, hørte jeg en podcast hvor eksperten uttalte at de fleste kriger i historien har blitt avgjort med fredsavtaler og ny tegnede grenser. At vi ikke bør tillegge denne parallellen for mye vekt. Jeg er tilbøyelig til ikke å være enig med dette. Jeg mente at Europa burde gått inn ved starten v krigen, vært tydelig på at man ikke godtar at stater utvider sitt territorium ved å angripe naboen. Knskje til og med at Ukraina burde ha en buffer inne i Russland og Hviterussland. Når man først har etablert en regel om at angrepskrig ikke skal forekomme, så må man vel sitte makt bak kravene. Det er en farlig vei å gå å åpne for at grenser skal endres til angripers fordel ved fredsavtaler. 3
GrønnNellik68 Skrevet 10 timer siden Forfatter #64 Skrevet 10 timer siden (endret) Problemet er Trump. Hvis det stemmer at f.eks. macron tror Zelensky er i fare og at USA kan forråde Ukraina og tvinge dem til å gi fra seg land. De sitter med alt for mye makt. Skikkelig konspirasjon er hva om vi alle blir rundlurt og USA og Russland planlegger å dele Europa mellom seg?? Endret 10 timer siden av GrønnNellik68 3
LeneXCII Skrevet 5 timer siden #65 Skrevet 5 timer siden Det er jo ikke bra det som skjer, og det som skjer at jo at europeiske politikere helt har klart å sette seg på sidelinjen da Europas fremtid defineres.. Man har klart å gjøre seg så irrelevant at partene med makt (USA og Russland) ikke "gidder" å ta med europa til råds.. Litt av noen politikere vi har, som har klart det kunststykket...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå