AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:34 #61 Skrevet fredag kl. 23:34 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nei, de står i burene på varemottaket inntil det er plass til dem i hyllene i postrommet på mitt hentested. Jeg spurte dem i forgårs da Posten hadde klart å levere ett kolli på døren, men det andre på post i butikk. Jeg ventet på en fra Post Nord også, men de stod da på vent i varemottak pga plassmangel. Anonymkode: 82e48...099 Stemmer. Vi har hatt 4 vogner stående i flere dager. Den første har stått en uke. Når folk ikke henter stopper alt opp. Anonymkode: 6de8f...852 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #62 Skrevet 21 timer siden Mei88 skrev (13 timer siden): Håper dere som sier dere er sløve tar dere selv i nakken nå i desember, de ansatte svømmer i pakker og som noen sier her at det kan bli så fult at de ikke kan ta inn mer, da regner jeg med varen går i retur eller lignende Når ble fraktselskapets manglende kapasitetsplanlegging kundens ansvar å løse? Før i tiden ble pakker stort sett levert på døren. Så sluttet de med dette, uten at prisen ble redusert. Postkontor ble lagt ned, og utlevering ble lagt til butikker, som ofte ikke gidder prioritere pakkeutlevering. Fraktselskapene reduserte kostnadene sine samtidig som kundene fikk dårligere service uten reduksjon i pris. Det er faktisk fraktselskapet sitt ansvar å sørge for nok kapasitet til at de kan levere tjenesten kundene betaler for. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Henter samme dag så lenge den leveres på morgen. Hvis den kommer ettermiddag/kveld er det 50/50 om jeg henter samme dag eller dagen etter. Men nå har idiotRemaen min tatt over postnord i tillegg til posten, så jeg gidder faktisk ikke klaging fra dem. Dem har ikke kapasiteten til det, men vil ha pengene 🙄 Anonymkode: b68ff...010 Postulevering er tydelig ikke en prioritet i mange butikker. Da jeg skulle hente to pakker i samme butikk her om dagen måtte jeg først vente i kassakø. Da det endelig ble min tur leverte den ansatte ut en pakke, før hun løp tilbake for å betjene køen. Så da måtte jeg stå der og vente i et kvarter til, til det lenger ikke var handlende kunder i kassen, for å få hentet pakke nr. 2. Når PostNord da i tillegg hadde prestert å sende pakker adressert til meg til tre forskjellige utleveringssteder, tok det urimelig lang tid å få hentet ut alle pakkene. Anonymkode: 17bde...cb3 5 3
Mei88 Skrevet 21 timer siden #63 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når ble fraktselskapets manglende kapasitetsplanlegging kundens ansvar å løse? Før i tiden ble pakker stort sett levert på døren. Så sluttet de med dette, uten at prisen ble redusert. Postkontor ble lagt ned, og utlevering ble lagt til butikker, som ofte ikke gidder prioritere pakkeutlevering. Fraktselskapene reduserte kostnadene sine samtidig som kundene fikk dårligere service uten reduksjon i pris. Det er faktisk fraktselskapet sitt ansvar å sørge for nok kapasitet til at de kan levere tjenesten kundene betaler for. Postulevering er tydelig ikke en prioritet i mange butikker. Da jeg skulle hente to pakker i samme butikk her om dagen måtte jeg først vente i kassakø. Da det endelig ble min tur leverte den ansatte ut en pakke, før hun løp tilbake for å betjene køen. Så da måtte jeg stå der og vente i et kvarter til, til det lenger ikke var handlende kunder i kassen, for å få hentet pakke nr. 2. Når PostNord da i tillegg hadde prestert å sende pakker adressert til meg til tre forskjellige utleveringssteder, tok det urimelig lang tid å få hentet ut alle pakkene. Anonymkode: 17bde...cb3 Jula er unntakstilstand på utleverings plasser, de bader i pakker. Da kan man når man har bestilt pakker hjelpe de ansatte å bli kvitt noen pakker ved å hente så fort som mulig. 2
Ullvott Skrevet 21 timer siden #64 Skrevet 21 timer siden Jeg henter samme dag hvis jeg kan. Hvis ikke blir det dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #65 Skrevet 20 timer siden Mei88 skrev (38 minutter siden): Jula er unntakstilstand på utleverings plasser, de bader i pakker. Da kan man når man har bestilt pakker hjelpe de ansatte å bli kvitt noen pakker ved å hente så fort som mulig. Jeg er enig i at man bør hente pakker så raskt det er praktisk mulig, men du tenker ikke det er fraktleverandørens ansvar å planlegge kapasiteten i henhold til forventet pakkevolum da? At det er mye pakker før jul kommer neppe som julekvelden på kjærringa, og mange pakker er lik høyere omsetning for fraktleverandøren. Vi er nok mange som har opplevd å få pakker omdirigert til upraktiske utleveringssteder også ellers i året. Hva er unnskyldningen deres da? Anonymkode: 17bde...cb3 3 3
HemmeligSpion Skrevet 20 timer siden #66 Skrevet 20 timer siden Henter med en gang jeg får melding, jeg. Har bestilt pakker av en grunn. 2
Mei88 Skrevet 20 timer siden #67 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er enig i at man bør hente pakker så raskt det er praktisk mulig, men du tenker ikke det er fraktleverandørens ansvar å planlegge kapasiteten i henhold til forventet pakkevolum da? At det er mye pakker før jul kommer neppe som julekvelden på kjærringa, og mange pakker er lik høyere omsetning for fraktleverandøren. Vi er nok mange som har opplevd å få pakker omdirigert til upraktiske utleveringssteder også ellers i året. Hva er unnskyldningen deres da? Anonymkode: 17bde...cb3 Hvordan skal de planlegge for dette, altså hva skal de gjøre anderledes? De kan jo ikke utvide til mer plass enn de har fått tildelt i butikkene?
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #68 Skrevet 20 timer siden Det er ikke ofte jeg kan hente samme dag. Pakkene blir levert på fastlandet og jeg kan ikke reise hele den veien bare for en pakke, så da kan det gå alt fra en til fem dager. De kan sende så mange påminnelser de bare vil, det hjelper ingenting. Det eneste det gjør er å irritere. Anonymkode: a8a86...0b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #69 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Mei88 skrev (14 timer siden): Når ble fraktselskapets manglende kapasitetsplanlegging kundens ansvar å løse? Før i tiden ble pakker stort sett levert på døren. Så sluttet de med dette, uten at prisen ble redusert. Postkontor ble lagt ned, og utlevering ble lagt til butikker, som ofte ikke gidder prioritere pakkeutlevering. Fraktselskapene reduserte kostnadene sine samtidig som kundene fikk dårligere service uten reduksjon i pris. Det er faktisk fraktselskapet sitt ansvar å sørge for nok kapasitet til at de kan levere tjenesten kundene betaler for. Sluttbrukeren vil ha gratis frakt og netthandelen har økt med tusenvis av prosent etter at nettbutikker erstattet postordrekatalogene. Posten har i senere år begynt med hjemlevering, tidligere måtte både firma og privatpersoner hente pakkene sine på postkontoret. Skulle man ha det på døra, måtte man bruke andre fraktselskap og være en bedrift. Anonymkode: 82e48...099
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #70 Skrevet 20 timer siden Jeg henter samme dag som regel. Kontoret ligger 2 min gange fra eneste poststedet i kommunen ( noen goder med distriktet) så går og henter så fort jeg får varsel. Kommer de til nabokommunen ( jeg bor rett på grensen, så nærmeste i km er egentlig i nabokommunen) så henter samboer dagen etterpå Anonymkode: 9141f...c3b
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #71 Skrevet 20 timer siden Henter ofte sammen dag eller dagen etter. Men som i går når jeh fikk hentemeldingen klokka 10 på kvelden så får den ligge til dagen etterpå 😅 Anonymkode: 3ba8f...bff
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #72 Skrevet 19 timer siden Bruker ofte forlenge tiden. Henter når det passer med andre planer. Storhandler annenhver uke. Kjører aldri ens ærend for en ting. Anonymkode: 3e44f...ef4
fullførsetningen Skrevet 19 timer siden #73 Skrevet 19 timer siden Ja, stort sett alltid. Senest dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #74 Skrevet 18 timer siden Det ville jeg gjort hvis butikken hadde hatt et fornuftig køsystem. Men når jeg venter en del pakker står jeg ikke en halvtime i kø for hver av dem, da samler jeg opp. Med kølapper kunne jeg handlet mens jeg ventet. Fatter ikke hvorfor de ikke bruker det. Anonymkode: c9d1a...cba
Hatsumomo Skrevet 18 timer siden #75 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ser både Posten og PostNord melder om enorme mengder med pakker for tida, og at de ber folk hente så raskt som mulig. Gjør du det? Anonymkode: d3f26...7b3 Stort sett ja.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #76 Skrevet 9 timer siden Vanligvis ja, men for tiden ikke. PostNord sender alle pakkene mine til en butikk 4 bussholdeplasser unna, i stedet for pakke boksen 200 meter fra huset mitt. Da blir det mer tiltak og organisering. I tillegg må man stå i tippekassen og be på sine knær om at man blir sett. Tar så lang tid å hente der at jeg føler livet passerer i revy. De løfter ikke en finger for hentekøen. Ekstra provoserende å få sms om å hente fort fordi det er fullt på butikken. Den butikksjefen burde fått buksevann. Anonymkode: e8b21...768 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #77 Skrevet 7 timer siden Henter så snart jeg har tid innenfor tidsfrist. Altså. Anonymkode: 1313f...28b
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #78 Skrevet 7 timer siden Skulle gjerne gjort det, men hentemeldingene kommer stort sett først som purring. Ingen melding i appen, ingen mail, ingen sms før hentefristen er på vei til å gå ut. Anonymkode: ccf45...91e
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #79 Skrevet 7 timer siden Henter alltid samme dag i pakkeautomat. Vil jo også at andre skal ha mulighet til å få sine pakker fort. Setter pris på at ting blir sendt fort og at man har mulighet å hente raskt. Anonymkode: 43ab1...5d9
Alivamale Skrevet 2 timer siden #80 Skrevet 2 timer siden Det er ikke så veldig rart at det blir fullt når pakker man har betalt for hjemlevering for, også dumpes på hentestedene. Dette har skjedd med flere pakker i det siste. Og ja, jeg har godtatt i appen(e) at pakkene kan settes utenfor inngangsdøren hvis jeg ikke er hjemme eller det ikke er plass i postkassen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå