astridb1982 Skrevet fredag kl. 12:59 #1 Skrevet fredag kl. 12:59 (endret) Hei kvinner, jeg er en mann på 40+ som har vært skilt i to år. Etter en del tvil har jeg omsider fått meg en Tinder konto, men jeg opplever at jeg får relativt lite respons, i hvert fall fra kvinner som er i min målgruppe. Jeg har et attraktivt utseende - både kropp og ansikt, og har har helt greie bilder som viser meg i forskjellige situasjoner. Ikke noe vulgært eller frastøtende. Bioen er enkel og beskriver hva som er viktig for meg, hva jeg søker etter, og hva som karaktersierer meg. Jeg må innrømme at den manglende responsen overrasker meg, og jeg finner det faktisk litt skuffende. Ønsker derfor litt mer visdom om hva dere kvinner søker etter og hva dere legger merke til når dere er på dating apper. Endret fredag kl. 13:00 av astridb1982 1
Strigiformes Skrevet fredag kl. 15:31 #2 Skrevet fredag kl. 15:31 Veldig vanskelig å gi råd uten og ha sett profilen din... 4 1
Nappetass1 Skrevet fredag kl. 15:35 #3 Skrevet fredag kl. 15:35 astridb1982 skrev (2 timer siden): Hei kvinner, jeg er en mann på 40+ som har vært skilt i to år. Etter en del tvil har jeg omsider fått meg en Tinder konto, men jeg opplever at jeg får relativt lite respons, i hvert fall fra kvinner som er i min målgruppe. Jeg har et attraktivt utseende - både kropp og ansikt, og har har helt greie bilder som viser meg i forskjellige situasjoner. Ikke noe vulgært eller frastøtende. Bioen er enkel og beskriver hva som er viktig for meg, hva jeg søker etter, og hva som karaktersierer meg. Jeg må innrømme at den manglende responsen overrasker meg, og jeg finner det faktisk litt skuffende. Ønsker derfor litt mer visdom om hva dere kvinner søker etter og hva dere legger merke til når dere er på dating apper. Jeg hadde også vært litt skeptisk til en mann som het Astrid..😏 11
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:37 #4 Skrevet fredag kl. 15:37 Det er helt vanlig at menn ikke får særlig med respons på Tinder. Det kan du skylde på dine makemenn for. For de har ødelagt seriøsiteten og gitt kvinner stygga på menn generelt, fordi de sender dickpicks, sexforespørsler, bedriver tøm-og-røm osv. Og slik har menn holdt på å åresvis nå. Med andre ord er du sett på som "en av dem" til det motsatte er bevist. Problemet er at du blir oversett av de aller fleste fra før av, fordi du ikke er så attraktiv som du selv tror du er i blant mange hundre eller tusen andre menn i samme kortstokke som deg selv. Men ikke gi opp håpet. Du trenger bare match fra ei. Den ene som ønsker å gi deg mulighet til å motbevise henne. Det er nok med den ene, ikke sant? Anonymkode: 918f3...02f 3 4
Rødvinsfilosofen Skrevet fredag kl. 15:53 #5 Skrevet fredag kl. 15:53 Få hjelp til å få tatt noen gode bilder av deg. Gjerne i ulike settinger. Ansiktet ditt bør være tydelig, uten å være tildekket av briller, skjerf, lue, caps, hatt, osv. Hvis du er over 180 opplys gjerne om det ( Jeg driter i slikt, men jeg vet at det er et krav for mange kvinner ) Opplys gjerne om at du har barn og hvor gamle barna dine er. Du trenger ikke å skrive at «Barna mine vil alltid komme først». Vil du ha barn eller er ferdig med å få barn - huk av for svaralternativet som passer for deg. Det er ofte viktig for både de som vil ha barn og for de som ikke vil ha barn. Fortell gjerne om hva du liker å gjøre på fritiden, men hvis det stort sett går i jakt, fiske, golf og terrengsykling - kanskje du kan legge vekt på at det er fint om man har litt ulike interesser? Det finnes helt sikkert mange kvinner som veldig gjerne blir med på jakt, fisketurer, golf og terrengsykling, men men veldig mange står over. Har du en profesjonsutdanning opplys gjerne om den, men det er ikke et krav at du opplyser om hvor du jobber eller hvilken stillingstittel du har. Bruk gjerne humor, men vær forsiktig med noe som kan tolkes som «å sparke nedover». «Ønskelista» di over hva du ser etter i en partner bør være realistisk og bør stå i forhold til hva du selv «bringer til bordet». Ting som er rene selvfølgeligheter kan du droppe. 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:57 #6 Skrevet fredag kl. 15:57 Hva er målgruppen din? Det skriver du ingenting om, og det vil ha noe å si for hvordan du bør fremstille deg. Btw, jeg er kvinne og opplevde det samme som deg. Lite respons på tinder, men null problem å møte menn IRL. Er ikke fotogen. Anonymkode: 8f37b...d87
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:56 #7 Skrevet lørdag kl. 11:56 All verdens med bra bilder hjelper ikke, så lenge de få ekte kvinnene der inne ikke får opp profilen din. Det er få kvinner, og tusenvis av menn. Anonymkode: e0618...6b7 3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:35 #8 Skrevet i går, 06:35 80% av brukerne er menn. Så må man regne med alle de falske kvinnelige profilene. Sikkert godt under 15% kvinner der, så det er mange om beinet… Anonymkode: a35fd...abe 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:10 #9 Skrevet i går, 07:10 Du tiltrekker deg vel de damene som er interessert, altså markedet ditt. Helt ok å være skuffa men sånn er virkeligheten.. Anonymkode: ca889...a24
AnonymBruker Skrevet i går, 08:40 #10 Skrevet i går, 08:40 Da er du mindre attraktiv enn du tror. De fleste menn tenker de er mer attraktive enn de egentlig er. Ofte jeg kommer i snakk med menn som sier/ kaller seg veldig kjekke. De er absolutt ikle det. Anonymkode: 31189...9c2 2 1
Snok1 Skrevet i går, 08:51 #11 Skrevet i går, 08:51 Har ingen egenerfaring, men en kamerat av meg er svært aktiv på Tinder. Hans strategi er (i mine ord): Tinger er en global knullekalender hvor tilgjengelighet er en asset. Han er klar for treff på kort varsel, og blir derfor valgt for sex. Han er en vanlig kjekk og velholdt mann som kan diskutere alt fra vin til politikk og kultur, om enn i noe sveipende ordelag. Men han er altså rede for sex, og mange voksne kvinner setter åpenbart denne egenskapen høyt. Signe dem.
AnonymBruker Skrevet i går, 09:51 #12 Skrevet i går, 09:51 Det er 4-5 menn pr kvinne på tinder, så hvis du ikke er i topp 20% ligaen vil det være vanskelig. Denne skeive kjønnsbalansen gjør også at de fleste seriøse kvinner logger av ganske fort, og appen er mest interessant for enkle hookups. Finn deg en annen arena, dersom det er forhold du vil ha. Anonymkode: a077c...9f8 1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 10:10 #13 Skrevet i går, 10:10 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er 4-5 menn pr kvinne på tinder, Når begynte de å gi ut tall for Norge? Det er veldig store forskjeller internasjonalt, så det nytter ikke bare å ta et tall ut av lufta. Sted, og aldersgruppe vil også ha mye å si. Anonymkode: 32e07...25b
astridb1982 Skrevet i går, 10:53 Forfatter #14 Skrevet i går, 10:53 On 12/5/2025 at 4:35 PM, Nappetass1 said: Jeg hadde også vært litt skeptisk til en mann som het Astrid..😏 Navnet mitt er ikke Astrid. Det er ingen kobling mellom navnet mitt og brukernavnet. Imponerende at du valgte å fokusere på noe så urelevant, da det var et seriøst innlegg. 1
astridb1982 Skrevet i går, 11:01 Forfatter #15 Skrevet i går, 11:01 (endret) On 12/5/2025 at 4:53 PM, Rødvinsfilosofen said: Få hjelp til å få tatt noen gode bilder av deg. Gjerne i ulike settinger. Ansiktet ditt bør være tydelig, uten å være tildekket av briller, skjerf, lue, caps, hatt, osv. Hvis du er over 180 opplys gjerne om det ( Jeg driter i slikt, men jeg vet at det er et krav for mange kvinner ) Opplys gjerne om at du har barn og hvor gamle barna dine er. Du trenger ikke å skrive at «Barna mine vil alltid komme først». Vil du ha barn eller er ferdig med å få barn - huk av for svaralternativet som passer for deg. Det er ofte viktig for både de som vil ha barn og for de som ikke vil ha barn. Fortell gjerne om hva du liker å gjøre på fritiden, men hvis det stort sett går i jakt, fiske, golf og terrengsykling - kanskje du kan legge vekt på at det er fint om man har litt ulike interesser? Det finnes helt sikkert mange kvinner som veldig gjerne blir med på jakt, fisketurer, golf og terrengsykling, men men veldig mange står over. Har du en profesjonsutdanning opplys gjerne om den, men det er ikke et krav at du opplyser om hvor du jobber eller hvilken stillingstittel du har. Bruk gjerne humor, men vær forsiktig med noe som kan tolkes som «å sparke nedover». «Ønskelista» di over hva du ser etter i en partner bør være realistisk og bør stå i forhold til hva du selv «bringer til bordet». Ting som er rene selvfølgeligheter kan du droppe. Takk for utfyllende svar og utmerkede råd. Føler jeg allerede følger de flesete av dem, men du hadde noen gode forslag som jeg ikke har tenkt på. Takk for seriøsiteten. Endret i går, 11:02 av astridb1982 1
astridb1982 Skrevet i går, 11:06 Forfatter #16 Skrevet i går, 11:06 On 12/5/2025 at 4:37 PM, AnonymBruker said: Det er helt vanlig at menn ikke får særlig med respons på Tinder. Det kan du skylde på dine makemenn for. For de har ødelagt seriøsiteten og gitt kvinner stygga på menn generelt, fordi de sender dickpicks, sexforespørsler, bedriver tøm-og-røm osv. Og slik har menn holdt på å åresvis nå. Med andre ord er du sett på som "en av dem" til det motsatte er bevist. Problemet er at du blir oversett av de aller fleste fra før av, fordi du ikke er så attraktiv som du selv tror du er i blant mange hundre eller tusen andre menn i samme kortstokke som deg selv. Men ikke gi opp håpet. Du trenger bare match fra ei. Den ene som ønsker å gi deg mulighet til å motbevise henne. Det er nok med den ene, ikke sant? Anonymkode: 918f3...02f Jøss! Dette var bittert... Hvordan er du blitt slik? Er det pga menn? Minst like forundret over at det er 3 personer som finner responsen din nyttig....
lise1234 Skrevet i går, 11:14 #17 Skrevet i går, 11:14 astridb1982 skrev (På 5.12.2025 den 13.59): Hei kvinner, jeg er en mann på 40+ som har vært skilt i to år. Etter en del tvil har jeg omsider fått meg en Tinder konto, men jeg opplever at jeg får relativt lite respons, i hvert fall fra kvinner som er i min målgruppe. Jeg har et attraktivt utseende - både kropp og ansikt, og har har helt greie bilder som viser meg i forskjellige situasjoner. Ikke noe vulgært eller frastøtende. Bioen er enkel og beskriver hva som er viktig for meg, hva jeg søker etter, og hva som karaktersierer meg. Jeg må innrømme at den manglende responsen overrasker meg, og jeg finner det faktisk litt skuffende. Ønsker derfor litt mer visdom om hva dere kvinner søker etter og hva dere legger merke til når dere er på dating apper. Hvor i landet bor du ? 84 modell her
AnonymBruker Skrevet i går, 12:31 #18 Skrevet i går, 12:31 Jeg er nok en av dem som er blant de "heldige" på Tinder. Men det er helt vanlig at normale, gode menn får langt mindre oppmerksomhet på Tinder enn de forventer. Grunnene er sikkert mange, men i hovedsak: * Det er mange (menn) om beinet. * Kvinner på Tinder har et dysfunksjonelt handlingsmønster og velger som regel de mennnene de ender med å klage over på KG, eller andre steder, etterpå. Ingen av disse tingene får du endret på. Hvis man prøver å si noe på KG om at kvinnene vil seg selv vondt på Tinder, så får du kjeft og blir gjerne stemplet som incel. Jeg har sett en del kvinnelige profiler på Tinder som tilsynelatende matcher meg på en prikk og de skriver at de ser etter en akkurat som meg. Men likes, superlikes, whatnot.. Null respons. Jeg h matchet med enkelte kvinner som også burde være perfekt match, men spør man to spørsmål for mye eller venter en dag for lenge med å svare , så vipps så er de borte. Noen kan sikkert ha sine gode grunner, mens en del mistenker jeg er alt for dopamin-avhengige og må se noe skikkelig sprekt og/eller få noen skikkelig velplasserte meldinger for at de skal gidde. De går ikke etter den mannen som vil være en god match. De går etter den som ser spennende ut, selv om han trolig er en kjip player eller total mismatch. Man kan kjøpe seg mer synlighet og det kan nok være veien å gå for mange. Når det gjelder profil så fikk du flere gode tips ovenfor. Noen kjappe fra meg: * Ha flere bilder. Alle bør være gode, alle bør "fortelle" noe om deg. Gjerne vekke litt følelser. Noe kan se spennende ut, noe romantisk, noe vekke "aaww..." hos dem, eller noe kan være artig. Unngå: Krampe-humor, bar overkropp, shades, øl, døde dyr. Når det gjelder båter og motosykler så kan du ta det med hvis dette er en viktig del av matchingen. * Skriv noe vettugt om deg selv, hvem du er og hva du ser etter. * Ikke vær dørgende kjedelig på meldinger. Start med noe som gir et friskt pust. Gjerne noe som avslører at du har giddet å studere profilen hennes. Jeg fikk heldigvis noen gode matcher og noen ok dates. Var litt "ymse" jeg traff på date. Ikke alle var like ærlige på profilen sin. Noen brukte hønngamle bilder, andre jugde om intensjonene sine. Men etter noen få mnd traff jeg en utrolig søt dame som jeg nå har vært i forhold med en stund. Vi er ikke 100% match på interesser, men har en del felles interesser og vi har det mye gøy og hyggelig sammen. Jeg kan ikke si jeg gjorde noe spesielt magisk for å få til dette annet enn det jeg skrev ovenfor. Anonymkode: 6f0c7...f90 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:42 #19 Skrevet i går, 12:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når begynte de å gi ut tall for Norge? Det er veldig store forskjeller internasjonalt, så det nytter ikke bare å ta et tall ut av lufta. Sted, og aldersgruppe vil også ha mye å si. Anonymkode: 32e07...25b Tinder gir ikke ut tall, så alt er estimering. Men har ikke sett noen god argumentasjon for at Norge skal skille seg ut, og det er kraftig overvekt av menn er åpenbart. Anonymkode: a077c...9f8 1
astridb1982 Skrevet i går, 13:28 Forfatter #20 Skrevet i går, 13:28 2 hours ago, lise1234 said: Hvor i landet bor du ? 84 modell her Bergen... Du?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå