AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:24 #1 Skrevet fredag kl. 12:24 Er forkjøla og slapp og tenkte å kjøpe grønnsaker og dipp. Hvilken dipp ferdigpose er best og hva blander jeg den med? Lettest mulig. Også hvordan holder oppkuttet grønnsaker seg best i kjøleskapet? Hvilke grønnsaker passer best til? Anonymkode: 3a268...021
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:25 #2 Skrevet fredag kl. 12:25 Kan jeg kjøpe frosne grønnsaker til dette? Anonymkode: 3a268...021
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:30 #3 Skrevet fredag kl. 12:30 Holiday dip mix + rømme synes jeg er godt. Tror ikke frosne grønnsaker hadde blitt noe godt. Tips til grønnsaker som er godt med dip: agurk, gulrot og blomkål Anonymkode: e7764...035 1 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:31 #4 Skrevet fredag kl. 12:31 Har du smakt det før? Grønnsaker og dip er rett og slett ikke godt. Bedre å droppe dipen. Er vel gulrot og agurk i Holiday-dip som er mest vanlig. Anonymkode: b304c...b04
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:40 #5 Skrevet fredag kl. 12:40 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du smakt det før? Grønnsaker og dip er rett og slett ikke godt. Bedre å droppe dipen. Er vel gulrot og agurk i Holiday-dip som er mest vanlig. Anonymkode: b304c...b04 Grønnsaker med dipp er knallgodt, har det på handlelisten min selv denne helgen. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan jeg kjøpe frosne grønnsaker til dette? Anonymkode: 3a268...021 Nei du bør ha ferske crispy grønnsaker. Jeg bruker gulrot, agurk, blomkål og paprika. Mange har også seleristang, men den har jeg aldri klart å like. Anonymkode: a98f4...a04 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:42 #6 Skrevet fredag kl. 12:42 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du smakt det før? Grønnsaker og dip er rett og slett ikke godt. Bedre å droppe dipen. Er vel gulrot og agurk i Holiday-dip som er mest vanlig. Anonymkode: b304c...b04 DU syns ikke det er godt. Smaken er som baken. Jeg bruker rå blomkål, gulrot, agurk og innimellom selleri. Rømme med Garlic-dippen til Maarud. Frosne grønnsaker tror jeg virkelig ikke fungerer... Anonymkode: 8ad96...eca 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:29 #7 Skrevet fredag kl. 13:29 Hvordan oppbevarer jeg kuttede grønnsaker? Sånn at de fortsatt skal være krispy? Husker jeg leste at det var noe man gjorde men husker ikke. Var det oppi ett glass vann i kjøleskapet? Anonymkode: 3a268...021
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:31 #8 Skrevet fredag kl. 13:31 Kan man bruke kesam eller noe annet (det lange navnet som jeg ikke husker heller) i stedet for rømme? Er det like godt? Anonymkode: 3a268...021
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:38 #9 Skrevet fredag kl. 13:38 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan oppbevarer jeg kuttede grønnsaker? Sånn at de fortsatt skal være krispy? Husker jeg leste at det var noe man gjorde men husker ikke. Var det oppi ett glass vann i kjøleskapet? Anonymkode: 3a268...021 Man spiser det.....eller du kan putte de i en bolle med kaldt vann. Anonymkode: a98f4...a04
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:43 #10 Skrevet fredag kl. 13:43 Blansjerte sukkererter, gulrot, kålrot, agurk, cherytomater, minimais, brokkoli, blomkål osv osv. Er lettere å ramse opp hvilke grønnsaker som ikke passer med dip enn det motsatte. Anonymkode: c0a97...df2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:43 #11 Skrevet fredag kl. 13:43 Jeg lager enten ranch fra bunnen (rømme, majo, hvitløk, dill, persille, gressløk, løkpulver, hvitløkspulver, salt, pepper, sitronsaft, mulig 1-2 ss melk). Eller kjøper holiday mix. Favorittene er stenger av; kålrabi, stangselleri, gulrøtter. AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du smakt det før? Grønnsaker og dip er rett og slett ikke godt. Bedre å droppe dipen. Er vel gulrot og agurk i Holiday-dip som er mest vanlig. Anonymkode: b304c...b04 Det er supergodt! Dette er nok ikke tråden for deg Anonymkode: cdfa4...253
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:47 #12 Skrevet fredag kl. 13:47 Jeg liker best gulrot, agurk og stangselleri. Jeg pleier som oftest å bruke holiday dipmix. Anonymkode: b2899...615
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:28 #13 Skrevet fredag kl. 14:28 Jeg vil slå et slag for hummus som dip. Av grønnsaker bruker jeg agurk, paprika, sukkererter, reddiker,gulrot,blomkål og brokkoli. Anonymkode: ac39e...ebc 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:32 #14 Skrevet fredag kl. 14:32 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg lager enten ranch fra bunnen (rømme, majo, hvitløk, dill, persille, gressløk, løkpulver, hvitløkspulver, salt, pepper, sitronsaft, mulig 1-2 ss melk). Eller kjøper holiday mix. Favorittene er stenger av; kålrabi, stangselleri, gulrøtter. Det er supergodt! Dette er nok ikke tråden for deg Anonymkode: cdfa4...253 Jo jeg klarte jo å svare på spørsmålet👌 Anonymkode: b304c...b04
LeannahDL Skrevet fredag kl. 14:33 #15 Skrevet fredag kl. 14:33 Jeg bruker bare garlic-dip`en. Gulrøtter, kålrabi, agurk, blomkål, friterte løkringer og fritert scampi. (Air fryer.)
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:35 #16 Skrevet fredag kl. 14:35 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du smakt det før? Grønnsaker og dip er rett og slett ikke godt. Bedre å droppe dipen. Er vel gulrot og agurk i Holiday-dip som er mest vanlig. Anonymkode: b304c...b04 Jo, det er kjempegodt! 😊 Anonymkode: 1dbf4...ed5
Sinsiew Skrevet fredag kl. 14:36 #17 Skrevet fredag kl. 14:36 Vi bruker 3 ulike dipper; hummus, ranch og holiday. Av grønnsaker har vi gulrøtter, blomkål, selleristang, paprika, agurk og squash.
Hunter7 Skrevet fredag kl. 15:53 #18 Skrevet fredag kl. 15:53 Du kan oppbevare grønnsakene i et kjøkkenhåndkle som er lett fuktig - altså, ha håndkleet i vann og vri det skikkelig godt om. Eller i en plastpose med fuktet tørkepapir. Men disse metodene forutsetter at du spiser grønnsakene opp i løpet av maks et par dager. Når jeg lager grønnsakstallerken/crudités så bruker jeg gjerne (alt etter sesong og tilgjengelighet): gulrøtter (gjerne i flere farger for syns skyld) cherrytomater (også i ulike farger) knutekål reddiker paprika brokkoli/brokkolini blomkål (mini)agurk grønn asparges beter stangselleri fennikel palmehjerter/artisjokkhjerter jordskokk champignon sukkererter Hva dressinger og dips angår: For tiden har jeg dilla på "Roasted sesame sauce" fra Kewpie, så den brukes gjerne. Ellers er jo hjemmelaget løk-dipp en slager, likeså en tykk vinaigrette. Eller om så bare olivenolje med balsamico og flaksalt.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:57 #19 Skrevet fredag kl. 15:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo jeg klarte jo å svare på spørsmålet👌 Anonymkode: b304c...b04 Neh.. Blir som om jeg går på graviditetsforumet og skriver at jeg ikke vil ha barn. Men hvis jeg først skulle hatt, så ville jeg hatt en jente. Ganske meningsløst, og trist, egentlig... Anonymkode: cdfa4...253 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:33 #20 Skrevet fredag kl. 19:33 Godt med paprika, cherrytomater, agurk, kålrot, gulrot, stangselleri, sukkererter. Holiday dipp, tzatziki (helst hjemmelaget), hummus, dipp av rømme/hvitløk/rødløk Anonymkode: f2679...191
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå