Gå til innhold

Flere normalvektige her som prøver å trene bort høyt midjemål?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en merkelig fasong. Alt legger seg rundt magen/ryggen av fett. Har hatt mye stress og kortisol i kroppen fra liten av, med mye sykdom og greier. Så jeg har vært slik så lenge jeg kan huske. Men nå har jeg sett meg lei av det. Skal prøve å gå ned litt i vekt, med har fokus på kjerneøvelser. 
Noen tips fra dere? Andre som har vært eller er i samme situasjon?

Anonymkode: 0e44d...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips kan være  å bruke infrarødt lysbeltet rundt magen 30 min., tre ganger pr uke. I tillegg litt bevegelse /gange, og pusten: litt yoga og meditasjon. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en merkelig fasong. Alt legger seg rundt magen/ryggen av fett. Har hatt mye stress og kortisol i kroppen fra liten av, med mye sykdom og greier. Så jeg har vært slik så lenge jeg kan huske. Men nå har jeg sett meg lei av det. Skal prøve å gå ned litt i vekt, med har fokus på kjerneøvelser. 

Anonymkode: f8244...1d3

Skrevet

Har du altså fått påvist forhøyet kortisolnivå? Det må tas med lege, i så fall.

Sånn ellers er det jo velkjent at punktslanking dessverre ikke er mulig.

Du skriver heller ikke alderen din, men en del kvinner opplever økt midjefett etter fylte 40, på grunn av endring i kjønnshormoner når man nærmer seg overgangsalder.

Anonymkode: e69ab...372

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Et tips er å gå til legen og få behandling mot høye kortisolnivåer. De er ikke bare ubehagelige i form av rar kroppsfasong, men kan bidra til større risiko for hjerte- og karsykdommer, og masse annet du ikke vil ha. Gå til legen. 

Anonymkode: a2018...101

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode råd alle sammen. 
Er litt rart om legen aldri har målt kortisol nivå, så det må jeg sjekke ut. 
Er 37 år og fått bekreftet fra gynekolog i år om at jeg er langt unna overgangsalder enda. 
Har bmi på 21, men vet ikke hvor mye vits det er å gå ned i vekt da det er magen som går sist. 
infrarødt belte har jeg ikke hørt om. Legg gjerne ved link du som nevnte det. 
Skal ta en prat med legen først også styrke på rygg, ben og armer i første omgang. TS

Skrevet

For meg har en god blanding mellom mye løping, og styrketrening hjulpet. 

Jeg har fokusert mye på styrke på bein, og kjerne. Knebøy, utfall (fremover, sidelengs og bulgarsk), russian twist, rygghev, ett beins markløft og en arms roing er øvelser jeg vanligvis gjør 2-3 ganger i uka. 

Det blir ikke punktslanking, men bygger muskler i bein og rompe, og armer, og senker fettprosent. Og dermed smalere midje. 

Anonymkode: 892e5...c11

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Etter å ha lest meg opp på symptomer på så høyt nivå av kortisol at lege må behandle, skjønner jeg raskt hvorfor legen ikke har tatt slike tester av meg. Jeg kan ikke krysse av noen av de punktene.  Tenker at jeg har hatt lett for å samle fett rundt magen pga stress, uten at det er noe mer alvorlig enn det. Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har fokusert mye på styrke på bein, og kjerne. Knebøy, utfall (fremover, sidelengs og bulgarsk), russian twist, rygghev, ett beins markløft og en arms roing er øvelser jeg vanligvis gjør 2-3 ganger i uka. 

Det blir ikke punktslanking, men bygger muskler i bein og rompe, og armer, og senker fettprosent. Og dermed smalere midje. 

Gode tips, de tar jeg med! Ts

AnonymBruker
Skrevet

Punktslanking funker ikke. Vil du ha bort det fettet så er det fettsuging som gjelder, dessverre. 

Anonymkode: 8917d...e80

AnonymBruker
Skrevet

Du har kanskje pcos som mange av oss andre? Stabilt blodsukker er tingen. 

Anonymkode: 8f870...39d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å holde meg unna ultraprossesert mat har endret min kropp. Jeg spiser smør og olivenolje, og styrer helt unna smør-etterligninger og frøoljer. 

Anonymkode: 1265d...c2c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 18.46):

Dette er gode råd

Anonymkode: 1645e...9fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 9.18):

Har du altså fått påvist forhøyet kortisolnivå? Det må tas med lege, i så fall.

Sånn ellers er det jo velkjent at punktslanking dessverre ikke er mulig.

Du skriver heller ikke alderen din, men en del kvinner opplever økt midjefett etter fylte 40, på grunn av endring i kjønnshormoner når man nærmer seg overgangsalder.

Anonymkode: e69ab...372

Punktslanking fungerer meget fint. Fettet forsvinner fra kroppen i samme rekkefølge som det kom på.

Anonymkode: 05273...a7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Punktslanking funker ikke. Vil du ha bort det fettet så er det fettsuging som gjelder, dessverre. 

Anonymkode: 8917d...e80

... eller, du vet, slanking. Medisinske inngrep er ikke løsningen på alt. Punktslanking fungerer ikke nei, men man kan likevel gå ned i fettprosent.

Anonymkode: 6b192...c6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Punktslanking fungerer meget fint. Fettet forsvinner fra kroppen i samme rekkefølge som det kom på.

I wish! 😂 

Anonymkode: 0f98d...ede

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo ikke "punktslanking", men heller hvordan din kropp fungerer (og de fleste andres). Punktslanking er at en person ønsker å slanke bort fett på et sted av kroppen som ikke er i henhold til den naturlige rekkefølgen for deres kropp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I wish! 😂 

Anonymkode: 0f98d...ede

Det gjør det. Noe annet ville vært fysiologisk umulig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke "punktslanking", men heller hvordan din kropp fungerer (og de fleste andres). Punktslanking er at en person ønsker å slanke bort fett på et sted av kroppen som ikke er i henhold til den naturlige rekkefølgen for deres kropp.

Og det kan man få til. Man må derimot ofte slanke vekk noe annet før en kommer til området en ønsker å gå løs på. Men dette er ikke negativt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det kan man få til. Man må derimot ofte slanke vekk noe annet før en kommer til området en ønsker å gå løs på. Men dette er ikke negativt.

Selvsagt. Dette kalles vanlig slanking, ikke punktslanking :)

• Liker 2
Skrevet

Har hørt lavkarbo/keto funker. Og en blanding av styrke og kondisjonstrening.

Klarer ikke lavkarbo selv, så får bare prøve å akseptere elmplefasongen min. Men det går vel aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...