AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #21 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun legger seg kl 18 vanligvis. Testet senere legging i kveld, men fikk bare drøyet til 18.30 da det bare ble grining. Hun fikk en flaske kl 21 og har nå sovet til 01.00. Akkurat lagt henne i senga si etter flaske og byssing og kl er 01.25. Skal sitte oppe litt og følge med på om hun virkelig sovner.... Rart at hun er så mye våken på natt om hun ikke får nok søvn. Men er vel ikke så lett for disse babyene... Ts Anonymkode: 2bca3...575 Hvor mye sover hun på dagen? Anonymkode: 884ed...507
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #22 Skrevet 20 timer siden Tenner? Seprasjonsangst? Har det skjedd mye i motoriske utviklingen i det siste? Det virker som hun er inne i en periode der hun trenger mer støtte. Slike perioder er veldig vanlig det første året. Jeg ville ikke gjort noe med leggetider, ville gjort det samme hver kveld på samme tid. Anonymkode: a55ae...0f4
Uanonym bruker Skrevet 18 timer siden #23 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hun legger seg kl 18 vanligvis. Testet senere legging i kveld, men fikk bare drøyet til 18.30 da det bare ble grining. Hun fikk en flaske kl 21 og har nå sovet til 01.00. Akkurat lagt henne i senga si etter flaske og byssing og kl er 01.25. Skal sitte oppe litt og følge med på om hun virkelig sovner.... Rart at hun er så mye våken på natt om hun ikke får nok søvn. Men er vel ikke så lett for disse babyene... Ts Anonymkode: 2bca3...575 18 er jo veldig tidlig. Det går ikke an å legge henne for en soving til på dagtid? Min erfaring er at når ungene sover bra på dagtid, sover de også bra om natta. Hvis hun får mye mat på dagtid, går det også an å avvenne med mat om natta. Jeg gjorde det med mine da de var rundt 9-10 mnd (fordi de våkna bare oftere og oftere), og det tok bare et par netter før de skjønte greia og sov natta gjennom. 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #24 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor mye sover hun på dagen? Anonymkode: 884ed...507 Det varier. Noen dager sover hun 2 timer tilsammen, noen dager 3. Alltid to lurer. Aldri senere enn kl 14. Utgjør ikke noe forskjell på natta. Ts Anonymkode: 2bca3...575
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #25 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenner? Seprasjonsangst? Har det skjedd mye i motoriske utviklingen i det siste? Det virker som hun er inne i en periode der hun trenger mer støtte. Slike perioder er veldig vanlig det første året. Jeg ville ikke gjort noe med leggetider, ville gjort det samme hver kveld på samme tid. Anonymkode: a55ae...0f4 Hun har fått to tenner... men hvor lenge holder dette på da? Vart i flere uker, så tviler på at det er det akkurat nå. Paracet hjelper ikke. Hjelper ikke å samsove eller bysse egentlig. Bysser jeg henne ved denne våkentiden, så vrenger hun seg bare ut og vil krype og leke. Og en del sutring og grining. Ts Anonymkode: 2bca3...575
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #26 Skrevet 13 timer siden Uanonym bruker skrev (4 timer siden): 18 er jo veldig tidlig. Det går ikke an å legge henne for en soving til på dagtid? Min erfaring er at når ungene sover bra på dagtid, sover de også bra om natta. Hvis hun får mye mat på dagtid, går det også an å avvenne med mat om natta. Jeg gjorde det med mine da de var rundt 9-10 mnd (fordi de våkna bare oftere og oftere), og det tok bare et par netter før de skjønte greia og sov natta gjennom. Prøvd en stund å gi henne en 3. lur nå. Da kan hun sove til 16 og legge seg kl 19. Men hun ligger bare og skriker og er lys våken 😅 Ts Anonymkode: 2bca3...575
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #27 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 0.18): Er dette virkelig normalt? 8 mnd baby våkner ca hver andre time. Har fått kuttet ut en del flasker, men det blir 2-3 flasker hver natt i tillegg til den hun får ved leggetid. Spiser greit på dagtid, men er generelt grinete og misfornøyd. Hun pleier å våkne i 23-tiden hver kveld også er hun våken til rundt 01.00. Deretter er det en oppvåkning eller to frem til 04.00 hvor hun er våken 1-1,5 time, sovner litt, også er hun klar for dagen kl 6. Sover max 2 timer på dagen. Hun er som sagt mye urolig på dagtid også. Kan være verdens blideste baby, men skriker mye også. Syns liksom ikke hun har vondt. Hun kan f.eks skrike om jeg legger henne på matta og går litt unna, også blir hun fornøyd igjen når jeg kommer bort. Er ikke sånn at jeg går bort fra henne hele tiden. Men det går f.eks ikke an å sette henne i stolen og lage meg noe frokost. Da skriker hun, til jeg tar henne på fanget. Men da får jeg ikke spist siden hun er skikkelig sprellemann.. Så mange ganger må jeg bare la henne skrike for jeg må jo få gått på do, kledd på meg osv. Og noen ganger er jeg bare så sliten og lei at jeg må ha en pause, så da får hun bare ligge og skrike litt. Jeg sover kanskje 4 timer hver natt. Synes det nesten er verre nå enn da hun var nyfødt og hadde kolikk. Da sovnet hun hvertfall med en gang etter flaske.... nå er hun jo våken i timesvis halve natta. Skriker gjør hun og, og vekker alle andre. Stakkars mannen som skal på jobb... Er dette virkelig normalt??? Anonymkode: 2bca3...575 Min var også akkurat sånn for 2 mnd siden. Det er definitivt tenner på vei ut eller så er det gommene eller mye nytt hun har lært den siste tiden. Det er en tøffff fase var der for 2 mnd siden MEN. Det går over ! Bare holde ut Anonymkode: dc56f...518 1
Tingtang Skrevet 13 timer siden #28 Skrevet 13 timer siden Gå til fysioterapi eller naprapat. Vår sønn fikk påvist låst nakke når han var 1,5 år. Gikk der da for han sov så dårku6
kjærring Skrevet 8 timer siden #29 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 0.18): Er dette virkelig normalt? 8 mnd baby våkner ca hver andre time. Har fått kuttet ut en del flasker, men det blir 2-3 flasker hver natt i tillegg til den hun får ved leggetid. Spiser greit på dagtid, men er generelt grinete og misfornøyd. Hun pleier å våkne i 23-tiden hver kveld også er hun våken til rundt 01.00. Deretter er det en oppvåkning eller to frem til 04.00 hvor hun er våken 1-1,5 time, sovner litt, også er hun klar for dagen kl 6. Sover max 2 timer på dagen. Hun er som sagt mye urolig på dagtid også. Kan være verdens blideste baby, men skriker mye også. Syns liksom ikke hun har vondt. Hun kan f.eks skrike om jeg legger henne på matta og går litt unna, også blir hun fornøyd igjen når jeg kommer bort. Er ikke sånn at jeg går bort fra henne hele tiden. Men det går f.eks ikke an å sette henne i stolen og lage meg noe frokost. Da skriker hun, til jeg tar henne på fanget. Men da får jeg ikke spist siden hun er skikkelig sprellemann.. Så mange ganger må jeg bare la henne skrike for jeg må jo få gått på do, kledd på meg osv. Og noen ganger er jeg bare så sliten og lei at jeg må ha en pause, så da får hun bare ligge og skrike litt. Jeg sover kanskje 4 timer hver natt. Synes det nesten er verre nå enn da hun var nyfødt og hadde kolikk. Da sovnet hun hvertfall med en gang etter flaske.... nå er hun jo våken i timesvis halve natta. Skriker gjør hun og, og vekker alle andre. Stakkars mannen som skal på jobb... Er dette virkelig normalt??? Anonymkode: 2bca3...575 Helt normalt. Slitsomt, men normalt, helt frem til 5 års alderen faktisk. Det kan jo dog være flere grunner til oppvåkninger. Ubehagelig våt bleie Tenner For varm / for kald Overstimulert / overtrøtt ved legging Utfordringer når hun skal over i ny søvnfase +++++
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå