Gå til innhold

Hvem sjekker du i skattelistene? Og hvem sjekker deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Men kan gjøre unntak for 2 mill i inntekt. Om daten har 0 i inntekt, 20 mill i formue og selvstendig næringsdrivende så er det godkjent. 

Anonymkode: 06786...295

😂 takk for at du gjorde dagen min med den. Hvordan fungerer det i praksis? Det er vel ikke flust av de på tinder, så hvordan er strategien for å finne de som oppfyller kriteriene? 

Anonymkode: 4f8c0...c61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😂 takk for at du gjorde dagen min med den. Hvordan fungerer det i praksis? Det er vel ikke flust av de på tinder, så hvordan er strategien for å finne de som oppfyller kriteriene? 

Ikke flust av de nei. Sjelden jeg går på date uansett. Men når jeg først går må jeg forsikre meg om at daten ikke er et økonomisk rotehode og/eller har bare vanlig gjennomsnittlig økonomi. Siden jeg og har ok økonomi. 
Man finner de om man frekventerer i de rette miljø. Dvs ikke ala Tinder, de få ressurssterke som er der er mest interessert i en billig h…re. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker mor, søsken, mann og meg selv, for moro skyld. Noen av dem sjekker meg tilbake. For et par år siden ble jeg sjekket av en nabo, det var litt rart.

Anonymkode: d006d...d14

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri sjekket noen og har heller aldri sjekket om noen har sjekket meg.

Anonymkode: a031c...f21

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker en del. Men det er i forbindelse med jobb. Om det er noe vits å søke støtte eller ikke. Ser jeg at det er formue på flere hundretusen så er det ikke vits å søke. Får avslag da. Men jeg sjekker ikke for å sjekke nei. 

Anonymkode: 6a58a...671

AnonymBruker
Skrevet

Synes det var vanskelig å la være å sjekke når man ikke etterlot seg spor. Da var det også mer åpenhet om at folk også sjekket meg, i alll et par bekjente og noen slektninger. Jeg synes det ikke er så kjekt å vite hva andre tjener (sånn omterent) og hvor mye de har i formue. Kan spille inn på forhold, spesielt mellom slekt. Jeg vil jo teke at jeg f..eks. har søsken som slett ikke trenger sin del av arven, fordi de har stor formue, mens andre sliter med å få endene til å møtes. Det er jo noe man kan vite sånn omtrent, men det er mer synlig når man får det på papiret. 

Anonymkode: c6dfd...ae1

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Men kan gjøre unntak for 2 mill i inntekt. Om daten har 0 i inntekt, 20 mill i formue og selvstendig næringsdrivende så er det godkjent. 

synes du sikter for lavt nå altså. koster penger å være Rype. 

Anonymkode: 77c0f...f8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke flust av de nei. Sjelden jeg går på date uansett. Men når jeg først går må jeg forsikre meg om at daten ikke er et økonomisk rotehode og/eller har bare vanlig gjennomsnittlig økonomi. Siden jeg og har ok økonomi. 
Man finner de om man frekventerer i de rette miljø. Dvs ikke ala Tinder, de få ressurssterke som er der er mest interessert i en billig h…re. 

Skjønner 😅👍🏻

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke noen sjekker meg, og jeg sjekker ingen inne på skattetaten sine sider. Men jeg sjekker stort sett postnummeret mitt. Mannen min har stått på den listen de siste årene, men de eneste som har sagt at de har sett han der er min far, og en venninne av min datter. Om det betyr at veldig få sjekker, eller om veldig få velger å ikke kommentere det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 01ba0...ebf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2025 den 17.15):

Eksen min er hvitsnipp kriminell i liksom et hederlig og seriøst firma. Tallene i skattelisten er bare en fasade til staten. Hans reelle inntekt er noe helt annet. Mer enn det dobbelte. Og alltid, som med alle kjeltringer i dyr dress.. 0 i formue. 

Anonymkode: d5adb...93a

Hvis du mener det er tilfelle må du gjøre din samfunnsplikt og tipse økokrim, politiet eller revisor i selskapet det gjelder. Hvis ikke kan du droppe å sutre om det

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mest sannsynlig fordi han har utdannelse og vet hvordan penger fungerer, mens du ikke aner hvordan man leser skattelistene. 

Anonymkode: c698c...083

På ingen måte mest sannsynlig nei. Utrolig mye økonomisk kriminalitet i samfunnet, å tro noe annet er bare naivt. Du kan starte med å se den sorte svane, og deretter kan du reflektere litt om det faktisk er så store forskjeller mellom Danmark og Norge

Anonymkode: b6ced...d8d

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker topplisten i kommunen. Bor i en liten fattig kommune, så er ikke så veldig spennende 

Anonymkode: 2606b...3f4

AnonymBruker
Skrevet

Har sjekket meg selv. Har aldri sjekket noen andre (ved å søke dem opp). Men akkurat i år har jeg kikket litt på listene som er publisert i lokalavisene her, rett og slett for å se hvor langt unna jeg var å havne på en slik liste selv. Jeg var visst ganske nær, ihvertfall hva inntekt angår. 

Anonymkode: d8580...baf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2025 den 17.00):

Alle de som aldri noensinne har sjekket andre i skattelistene trenger ikke å kjenne på forpliktelsen om å måtte fortelle om nettopp det. :opplyser:

Anonymkode: dec4b...7b6

Det er klart jeg skal svare, ellers kan andre her inne tro det er normalt å være så nysgjerrig på hva andre tjener. Så nei, jeg sjekker ikke. Bruker ikke tid på å tenke på sånt eller sammenlikne meg med andre.

Anonymkode: 7f5b6...957

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekker ingen enkeltpersoner med innlogging, og sjekker ikke hvem som sjekker meg. Syns skattelistene burde blitt skjult fordi det er privatinformasjon. Helt unødvendig å publisere slikt. 

Anonymkode: 88899...f8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis jeg skal på date så sjekker jeg alltid inntekten til daten. Dater ikke menn under 2 mill i inntekt. Har selvfølgelig alliert meg med noen som kan sjekke for meg. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan si at du er en incel som troller, uten å si at du er en incel som troller.

Anonymkode: 79f7c...5de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker kun meg selv inne på Skatteetaten, ikke for at jeg ikke vet hva jeg tjener 😅 men interessant å se hva andre egentlig kan se om meg. Før når det var åpent sjekket jeg enkelte på jobb og en og annen ellers, men veldig få. Vet jo uansett at tallene kan være påvirket av inntekter og fradrag jeg ikke aner noe om, så informasjonen man får har begrenset verdi.

Jeg skotter på listene som legges ut i lokalavisa, i fjor havnet jeg selv der hvis man sorterte ned på årstall, mens i år var jeg ute igjen. Så kikker jeg noe i lokalavisa der jeg er oppvokst, synes det er gøy å se at det er en del fra oppveksten som får til ting og har jobber/bedrifter som gjør det bra 🙂👌

Anonymkode: 34bc7...65a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan si at du er en incel som troller, uten å si at du er en incel som troller.

Anonymkode: 79f7c...5de

Hvis det hadde vært en incel, så hadde vel ikke vedkommende sagt at h*n hadde ok økonomi selv, da hadde det vel vært mer nærliggende å utgi seg for å være en ressurssvak person. Men troll kan det være likevel.

Anonymkode: 971a2...7e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sjekket noen andre, og glemmer å sjekke om noen har sjekket meg. Sjekket det én gang for noen år siden, og da var det én random, ukjent person som hadde sjekket meg.

Anonymkode: c4e47...c44

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket alle søsknene mine den gangen vi skulle fordele arv. Det var nyttig siden jeg oppdaget at hen som sutret om "å tjene så dårlig", hadde mye(!) høyere skattbar inntekt enn oss andre. 
Så da var det ingen grunn til å synes særlig synd på hen. 

Anonymkode: 41c13...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekket alle søsknene mine den gangen vi skulle fordele arv. Det var nyttig siden jeg oppdaget at hen som sutret om "å tjene så dårlig", hadde mye(!) høyere skattbar inntekt enn oss andre. 
Så da var det ingen grunn til å synes særlig synd på hen. 

Anonymkode: 41c13...2f0

Var det noen spesiell grunn til at dere ikke skulle dele arven likt mellom dere?

Anonymkode: 971a2...7e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...