Gå til innhold

Tips til morsomme "leker" til familieselskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal invitere hele familien til bursdagsselskap for sønnen min om et par uker - svigers, søsken, nieser, nevøer på begge sider osv. Vi blir rundt 20 stykker.

Jeg har ikke planlagt noen aktivitet utover middag og er redd det vil bli kjedelig. Familien til sambo er ganske introverte og ikke så pratsomme. Vi blir nesten bare voksne, men sønnen er mindreårig så å servere alkohol er uaktuelt.

På en jobb jeg hadde for mange år siden husker jeg at noen av kollegaene mine fikk utdelt hemmelige "oppdrag" i forkant av julebord, feks å reise seg opp midt under middagen for å holde en tale om riskrem o.l. Jeg husker ikke så mange detaljer, men husker at stemningen ble litt "løsere i snippen". 

Har prøvd å finne forslag til oppgaver jeg kan gi til middagsgjestene på nett, men fant veldig lite, og ikke noe som jeg tror ville funket med familien.

Er det noen her inne som vet om noen morsomme oppdrag man kan dele ut? Eller som har forslag til andre leker eller aktiviteter som kan sprite opp en litt "tørr" middagsetting? 

Anonymkode: ee349...09b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I familieselskap synes jeg det passer godt med bordspill, jeg. 
Evt kan du lage en Kahoot eller spille Psych! (app) eller https://makeitmeme.com/

Anonymkode: ce36f...5b8

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan love deg at den lappen under in stole hadde forsvunnet pent og pyntelige og aldri mer blitt sett. Og så hadde jeg aldri dratt i selskap hos deg igjen.

PÅ et julebord eller annen fest kunne dette kanskje fungert til en viss grad, men på et bursdagsselskap for et barn med voksne gjester.....nei, det er dødmt til å bli ekstremt kleint.

Anonymkode: 09002...9b2

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Det du foreslår, er helt forferdelig for oss introverte. Vanlige samtaler, til nød en sang. Du kan ha et lysbildeshow når gjestene kommer som kan fungere som samtaleåpner. 

Anonymkode: aca1a...42e

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Gi dem nå et glass vin i det minste.

Anonymkode: 1b26d...e5e

• Liker 3
Skrevet

Sats på et spill.

Jeg var I et selskap hvor vi spilte "Hint" på kvelden. Trodde ikke jeg likte selskapsspill, men det var fantastisk morsomt. Vi har vel aldri ledd så mye noen gang.

• Liker 1
Skrevet

Da ville jeg heller satset på kahoot (gjerne lag) eller et brettspill. Jeg har erfart at feks «ryktet går» er ganske morsomt for både barn og voksne.

Anonymkode: cbbff...0ed

• Liker 1
Skrevet

Som introvert, om jeg hadde fått en lapp med en oppgave på når jeg kom i selskap, så hadde jeg blitt nødt til å bli akutt veldig syk. Så syk at jeg måtte gå hjem. Og så hadde jeg aldri turt å gå i selskap til dere igjen. Det høres helt grusomt ut. En quiz kunne for eksempel fungert. Typisk "morsomme" leker er som tortur for oss som er introverte. 

Anonymkode: 3b905...27f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig veldig stor forskjell på å gjøre sånne flaue ting på julebord med alkohol og på en edru familiemiddag! 

og please bare la det være.. det blir bare kjempe kleint.. 

Anonymkode: 8d4cc...8b5

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Bursdagsselskap med så mange pleier nå å rulle fint av seg selv. En quiz eller kahoot er jo alltids morsomt (synes jeg), men kommer nå an på gjestene og spørsmålene om det slår an.

Anonymkode: 79740...20c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare slipp den tanken først som sist. Det blir ikke gøy, bare kleint. Jeg hadde ikke kommet på noe familieselskap til deg lenger om jeg ble utsatt for dette.

Anonymkode: 3a0c2...82b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud, dropp teite spill!

Anonymkode: d3533...141

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Quiz kan jo være moro. Dele opp gjengen i 5 grupper også må de lage seg et gruppenavn mm. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis du gjør noe sånt. Husk å advare folk på forhånd. Jeg hadde takket nei til selskapet om jeg visste om det på forhånd, og jeg hadde nektet å bli med om du satte i gang "gøy lek" sånn helt plutselig. Det er aldri gøy, i hvertfall ikke for særlig mange. Men det er ofte langdrygt, masete, kjipt, kleint og fælt.

Samme med quiz, kahoot og alle typer konkurranser.

Hvis du ikke har planlagt noe annet enn middag, lag en skikkelig digg kake og la folk prate og kose seg i fred.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Leker er døden for introverte. Lag en quiz eller kahoot. 

Evt. ha en aktivitet basert på maten. Alle lager hver sin porsjonspizza eller pynter muffins. Tegne hale på grisen, hangman osv. Men det er jo noe som er kjekkest for barn. 

Ikke forsøk deg med oppgaver under tallerkenen. Det er bare teit, og kun noe som bør vurderes om alle gjestene er frempå, og da helst i runde dager hvor det innebærer alkohol.

Anonymkode: 7ed91...2f8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Var på julebord med jobben, var ganske ny så kjente ikke folk så godt. Jeg havnet sammen med ei som snakket noe voldsomt om et løp hun skulle være med på, og ble mer og mer pågående med å insistere på at jeg skulle være med. Jeg ble litt brydd.

Utpå kvelden kom det fra at hun hadde fått i sånn "leke"-oppgave å rekruttere noen til dette løpet i løpet av middagen. 

Meh....

Anonymkode: 18414...342

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Huff ja jeg skjønner at det fort kan bli litt slitsomt. Jeg tenkte vel bare at introverte kunne ha godt av å komme ut av komfortsonen innimellom og ha det litt gøy.

Forslag til artige tema for kahoot eller quiz da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff ja jeg skjønner at det fort kan bli litt slitsomt. Jeg tenkte vel bare at introverte kunne ha godt av å komme ut av komfortsonen innimellom og ha det litt gøy.

Forslag til artige tema for kahoot eller quiz da?

Jeg er introvert og liker leker..

Men ideen om at introverte må ut av komfortsonen er drepen. Kan du ikke tenke at de ekstroverte får en gyllen anledning til å komme ut av SIN komfortsone med å ha det stille og rolig 😄

Anonymkode: 2748e...60b

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

er nok en større risiko for at ting ender opp med å bli kleint uansett.

I stedet for at ting faktisk blir "morsomt" for gjestene.     

Anonymkode: 507ff...668

• Liker 4
Skrevet

Huff, nei, vær så snill og dropp det. Dette er noe av det kleineste som finnes. 

Anonymkode: 47826...8a3

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...