Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eureka! skrev (5 timer siden):

Tråder som er for nysgjerrighetens skyld ser vi aldri trådstarter argumentere i mot folks innspill. Så dette er en debatt-tråd, hvor ts ønsker å utfordre egne meninger og diskutere. Eller, bevise at en selv har rett, men det ble litt umulig her. 

Egentlig er det så rart at en kvinne argumenterer så sterkt for at HUN skal gjøre alt av husarbeid, at det blir litt vanskelig å tro på det. Så jeg lurer på om TS egentlig er en mann. Som nylig har blitt fortalt at han må delta i arbeidet, men mener at det er feil. Og som mener at eneste grunnen til at menn blir tvunget til husarbeid er pga samfunnets trend. At kvinner égentlig elsker husarbeidet, men påtvinger mannen det likevel. 

Og at han gikk på KG for å få bekreftet fra kvinner at de tvinger mannnen til husarbeid kun fordi de vil, skal, forventes av samfunnet. 

Jeg tror denne var spot on. 

Veldig underlig at en kvinne spør hvorfor hun IKKE skal gjøre alt av husarbeid. Og videre argumenterer for det. 

Men for å svare på spørsmålet; min mann "må" gjøre husarbeid fordi jeg ikke gidder å vaske og rydde etter ham. Jo flere som bor i huset, jo mer skit og rot, og for å spørre tilbake; hvorfor skal jeg vaske etter ham? Hadde han bodd alene måtte han jo gjort det uansett. Lurer du også på hvorfor menn må gjøre husarbeid når de bor alene, eller er det bare når de bor sammen med en kvinne du synes det er rart? 

Hvis mannen var selvrensende, ikke spiste, overhodet ikke genererte støv, skitt, brukte kopper og kar, dusj, toalett.. en slags ånde-mann, så hadde jeg ikke brydd meg om at han slapp unna husarbeidet. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi han bor i huset VÅRT. Fordi vi begge jobber like mye(100%). Fordi vi har like mye tid hjemme. Jeg tar meg av klesvask og handling, samt mest matlaging. Jeg bytter dekk, klipper plen og fikser forefallende ting utendørs. Han vasker opp og rydder kjøkken hver dag, lager middag innimellom og fikser alt av søppelhåndtering i huset. Begge rydder etter oss selv og barna, og bidrar der det trengs. Jeg tjener en god del mer enn han og vi spleiser på en vaskehjelp som vasker jevnlig hjemme hos oss. Det handler ikke om likestilling eller krav, men for å få hverdagen til å gå rundt må vi begge bidra med hver våre ting. 

Anonymkode: b9964...0a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Shit! Jeg har lest 28 sider om hvorfor menn skal gjøre husarbeid😳 

Anonymkode: 77068...688

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan bekrefte at ts er ei dame. Men nå er jeg ferdig med tråden. God jul! 

Ts. 

Anonymkode: 4fd7e...556

Det blir ei god jul fordi jeg gjør ting jeg liker best, og dernest utholder å gjøre en del ting jeg ikke akkurat elsker men som bør gjøres. Begge liker å lage mat. Ingen av oss er superhandy. Så han har fått meg til å love at han aldri må stille opp som super-handymann og at vi aldri skal pusse opp hus.

Anonymkode: 8516f...869

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 8.22):

Ja,litt sånn. Jeg setter pris på forskjellen,hvor er gleden vi alle blir nøytrale og like. Femininitet og maskulinitet går aldri av moten og beholder spenningen. 

Anonymkode: 4fd7e...556

Men dette har jo ingen ting med støvsuging, matlaging, rydding og vasking å gjøre.

En mann som ikke gjør disse tingene er ikke maskulin, han er mangelfull. Han virker ikke. Han er en feilvare.

Anonymkode: 5d992...7fe

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men dette har jo ingen ting med støvsuging, matlaging, rydding og vasking å gjøre.

En mann som ikke gjør disse tingene er ikke maskulin, han er mangelfull. Han virker ikke. Han er en feilvare.

Enig. Ingenting feminint med å støvsuge eller lage mat eller rydde/vaske

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Men det gjør jo ingenting om TS føler seg feminin i sitt forhold ved å ta husvaska. 

Problemet er at hun mistror andres opplevelser av sitt eget samliv.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det gjør jo ingenting om TS føler seg feminin i sitt forhold ved å ta husvaska. 

Problemet er at hun mistror andres opplevelser av sitt eget samliv.

For all del. TS må selvfølgelig «få lov» til å føle seg feminin ved å vaske opp, tørke støv, vaske klær osv. Det er isolert sett helt uinteressant hvordan andre trives med å leve livene sine.

problemet er at hun er en minoritet som lever ute i periferien av samfunnet og dets normer, samtidig som hun hevder tingene hun hevder. Det blir bare komisk og absurd. Samtidig skjønner jeg jo at TS kun er ute etter å provosere/trolle. 

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

For å ta det fra den andre siden: som mann føler man ikke at kuken krymper av sånt, heller. Det er bare en del av hverdagen når man syns det er på tide...

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de eneste som er aktuelle for meg som partnere er oppegående, likestillingsvennlige, fornuftige menn med normal renslighet og boevne. Altså skjønner de at ingen går og rydder etter dem og vasker for dem. Gitt at man ikke ønsker en husholdning med en hjemmeværende husmor/far da. Det er uaktuelt her, og da deles alle oppgaver, lette eller tunge, inne eller ute. Uten slik mann er jeg heller uten mann.

Min mann er på en del områder flinkere på strukturert husarbeid enn meg, og har lavere terskel for når det bør støvsuges f.eks. Ikke at jeg er rotete, men han er meget ryddig 👌

Anonymkode: 7a80a...393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...