AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:47 #21 Skrevet onsdag kl. 06:47 Her spiser vi 200g på to voksne. Men jeg pleier å lage i slow-coocer, med en boks hermetiserte tomater, tørket chili, krydder, og rører inn kidney chili-bønner siste timen. (er forresten enig i at jeg ikke ville likt å få kyllingkjøttdeig, det spiser vi ikke. Sier man kylling så ville jeg forventet pulled-chicken, eller strimler). Anonymkode: 8544a...bec 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:48 #22 Skrevet onsdag kl. 06:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det skal du ikke regne med. Jeg er veldig glad i kylling, men klarer ikke kyllingkjøttdeig. Det er noe med konsistensen. Anonymkode: adac4...8c8 Ja da jeg var fattig student og kyllingkjøttdeig kostet 18kr pakka så prøvde jeg for harde livet å få det til å bli godt. Eneste det faktisk duger til er vårruller, ingenting annet. Anonymkode: 764bc...632 4 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:48 #23 Skrevet onsdag kl. 06:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De spiser kylling til vanlig da. Så da tror jeg de vil like kylling kjøttdeig også? Anonymkode: e2b74...118 Det er absolutt ikke det samme. Flere jeg kjenner, inkluder meg selv, synes kyllingkjøttdeig er kvalmende selv om kylling egentlig er godt. Da hadde jeg heller gått for bryst som jeg strimla selv. Anonymkode: 3c2c8...384 8 1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:51 #24 Skrevet onsdag kl. 06:51 For å svare på det egentlige spørsmålet. Jeg liker å være sikker på at jeg har nok. Folk spiser så ulik mengde kjøtt. Hadde gått for 4 pakker storfekjøttdeig, og så laget meg nachos av restene dagen etter. Anonymkode: 3c2c8...384 5 4
SPOCA Skrevet onsdag kl. 06:58 #25 Skrevet onsdag kl. 06:58 Vi beregner 200 gram per pers, personlig synes jeg kjøttdeig er aller viktigst i taco, ergo viktig at det er nok. Og enig med en del andre her, kyllingkjøttdeig er ikke noe jeg personlig bruker, synes det verken smaker godt eller har en god konsistens. For noen av oss har det mye å si. 10 2
HMK Skrevet onsdag kl. 06:59 #26 Skrevet onsdag kl. 06:59 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kommer helt an på hvor mye tilbehør alle spiser. Vi er to voksne, en 18-årig gutt og 15-årig jente og vi klarer aldri å spise opp 400 g kjøttdeig, blir alltid rester til dagen etter. Vi bruker mye pico de gallo, agurk, guacamole, saus, mais og så ost. Anonymkode: 9af28...1f4 Klarer ikke? Seriøst? 😂 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:03 #27 Skrevet onsdag kl. 07:03 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg pleier og å gå for rundt 200 gram per person, men er dere 5 menn og 1 kvinne så kan det være lurt med mer. Ellers så er det og lurt å vite at de du får besøk spiser kyllingkjøtteig for det er det ikke alle som gjør. Anonymkode: 00c89...1c1 Det tenkte jeg også! Det vokser i munnen på meg, så der hadde det kommet rett ut igjen 😊 Anonymkode: 3629a...02b 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:08 #28 Skrevet onsdag kl. 07:08 Hei! Vi er en familie på 3 og lager alltid 1 400g pakke med storfekjøttdeig til taco. Da pleier vi å ha rester slik at vi lager 3-4 wraps til dagen derpå (de små tortilllaene). PS: jeg spiser absolutt IKKE kylling kjøttdeig! Det er utrolig kvalmende 🤮 Så hadde jeg vært gjest hos deg hadde jeg tatt bare av det andre, ost, rømme osv. Så hvis du beregner at kanskje 1/3-1/2 av de som kommer ikke orker tanken på kylling kjøttdeig så er det mer enn nok kjøtt delt på resten 😜 Anonymkode: 71e6d...be8 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:08 #29 Skrevet onsdag kl. 07:08 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De spiser kylling til vanlig da. Så da tror jeg de vil like kylling kjøttdeig også? Anonymkode: e2b74...118 Kyllingkjøttdeig kan ikke sammenliknes med rene kyllingbiter 🤮 Hadde ikke gamblet på det! Ellers er vi 2 voksne og 2 ungdommer/voksne på 16 og 20 år (gutter). De spiser mye kjøttdeig i tillegg til masse tilbehør, og vi bruker fra 1,5 pk til nesten 2 pakker. Rester er digg dagen etterpå 😊 Anonymkode: 3629a...02b 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:12 #30 Skrevet onsdag kl. 07:12 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jøss. Dette har jeg aldri hørt om, eller tenkt over at ville vært et problem for voksne. Jeg pleier å opplyse gjester om hva jeg tenker å servere om de kommer på besøk da. Anonymkode: 58c83...91b For voksne? Voksne reagerer gjerne mer på slikt enn barn…. Kyllingkjøttdeig er ekkelt. Samme med kyllingpølser. Man forsikrede seg om slikt, før man inviterer på et måltid mange gleder seg til. Jeg er voksen, men tvinger ikke i meg mat som vokser i munnen min. Anonymkode: 3629a...02b 3 1
Summeer Skrevet onsdag kl. 07:12 #31 Skrevet onsdag kl. 07:12 Jeg lager 1200 gr til 6 pers og da har vi som regel igjen en rest til lunsj dagen etter. Men vi spiser mye grønnsaker i tacoen da, og ikke så mye kjøtt. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:14 #32 Skrevet onsdag kl. 07:14 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For voksne? Voksne reagerer gjerne mer på slikt enn barn…. Kyllingkjøttdeig er ekkelt. Samme med kyllingpølser. Man forsikrede seg om slikt, før man inviterer på et måltid mange gleder seg til. Jeg er voksen, men tvinger ikke i meg mat som vokser i munnen min. Anonymkode: 3629a...02b men kjære vene man merker ikke det når det er snakk om taco når man har masse krydder i og det er ikke mye voksent når man sier at maten er ekkel Anonymkode: 9512d...3dc 2 1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:16 #33 Skrevet onsdag kl. 07:16 Enig med andre her i at kyllingkjøttdeig er helt jævlig og på ingen måte det samme som kylling. Men - det er jo noe som selges så det er vel mange som spiser det. Og jeg hadde spist det om det ble servert, jeg er da høflig. Men da hadde du ikke trengt 200g kjøttdeig til meg for jeg hadde tatt en liten spiseskje av det og fylt opp med grønt og ost og avocado i stedet. Hvis målet med å bruke kyllingskjøttdeig i stedet for sykt mye bedre vanlig kjøttdeig er å spare penger, så er det veldig digg å lage bønnestuing i tillegg til å ha i taco, eller du kan ha bønnene i kjøttdeigen (ekte kjøttdeig, ikke kylling). Eller kanskje du kan ha litt pulled pork til, det liker mange og er vel ikke så dyrt å lage. En skål med hver av tingene så kan folk velge protein, kan jo ha en med kyllingkjøttdeigen også, så ser du om folk spiser den 😜 Anonymkode: fa34a...651 5
Kålrota Skrevet onsdag kl. 07:18 #34 Skrevet onsdag kl. 07:18 Herlighet, så mye hat mot kyllingkjøttdeig. Vi har tydeligvis underutviklede ganer, for vi foretrekker den. 5 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:19 #35 Skrevet onsdag kl. 07:19 Jeg lagde taco av 1.5 kilo til 5 voksne og 2 barn og hadde rester i flere dager etterpå. Lagde til slutt pizzasnurrer av resten. 4 av de voksne elsker taco og spiste godt. Grønnsaker metter jo også mye, så tenker du kan øke til 1 kilo og alle vil bli skikkelig mette Anonymkode: 5d983...a00
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:20 #36 Skrevet onsdag kl. 07:20 Som flere sider her så er kyllingkjøttdeig ganske så annerledes. Selv liker jeg det, men synes ikke det passer til Taco. Når det kommer til hvor mye man skal ha så tenker jeg det uansett er bedre med for mye enn for lite. Voksne menn, spiser fort minst 300g til Taco. Anonymkode: 5507d...7fb 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:23 #37 Skrevet onsdag kl. 07:23 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som flere sider her så er kyllingkjøttdeig ganske så annerledes. Selv liker jeg det, men synes ikke det passer til Taco. Når det kommer til hvor mye man skal ha så tenker jeg det uansett er bedre med for mye enn for lite. Voksne menn, spiser fort minst 300g til Taco. Anonymkode: 5507d...7fb det er alt for mye mat selv om det er snakk om voksen mann Anonymkode: 9512d...3dc 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:24 #38 Skrevet onsdag kl. 07:24 Ja, her er jo delte meninger men vil også tro at 1,2 kilo - 200 gr pr person - er mer enn nok. Det er som en veldig stor burger, vanlig burger er 100-150 gram. Vi lager også mye mindre, vi lager 300 gr (halvpakke) til en familie på 4. Vi steker kjøttdeig med løk og kidney bønner, det blir mer volum, sunnere, og bruker mindre kjøttdeig. For å spise midre kjøtt i hverdagen Anonymkode: f3433...532
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:27 #39 Skrevet onsdag kl. 07:27 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): det er alt for mye mat selv om det er snakk om voksen mann Anonymkode: 9512d...3dc Absolutt ikke. Forsvinner fort når jeg har hatt gjester. Også så kjedelig når det nesten er tomt selv om folk har lyst på mer. Anonymkode: 5507d...7fb 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:38 #40 Skrevet onsdag kl. 07:38 Oi, er overrasket over mengden taco/kjøtt folk spiser. Når vi lager taco en fredagskveld, til 3 voksne, lager vi med en pakke kjøttdeig à 450g, og har til og med såpass til overs at det blir nok til en burrito til dagen etter. Har selvsagt mye grønnsaker og sauser til, og jeg tar mer av det enn kjøttet på min tub eller tortilla. Jeg spiser som regel kun én, mens de andre spiser to. Anonymkode: d34e8...b3e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå