AnonymBruker Skrevet 2. desember #2 Skrevet 2. desember Ja, det er ingen lov i Norge at man kun får dekket 1 master. Anonymkode: a21fc...c89
AnonymBruker Skrevet 2. desember #3 Skrevet 2. desember Da jeg studerte var det maks 8 år, spiller ingen rolle om man brukte det på fire mastergrader. Men nå går det kanskje på antall studiepoeng? Anonymkode: 6effb...68c 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember #4 Skrevet 2. desember Lånekassen dekker inntil 480 studiepoeng, tilsvarende åtte år med fulltidsstudier. De dekker 60 stp i året, det tilsvarer fulltid. Du får ikke mer penger av å ta flere studiepoeng enn det. Hva du studerer eller hvor mange grader du tar bryr de seg ikke om innenfor de reglene. Anonymkode: c79a2...f98 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember #6 Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Lånekassen dekker inntil 480 studiepoeng, tilsvarende åtte år med fulltidsstudier. De dekker 60 stp i året, det tilsvarer fulltid. Du får ikke mer penger av å ta flere studiepoeng enn det. Hva du studerer eller hvor mange grader du tar bryr de seg ikke om innenfor de reglene. Anonymkode: c79a2...f98 Er det sant?! Jeg søkte årsstudium i fjor, men fikk beskjed om at jeg ikke kan få flere år med studielån. Jeg er utdannet førskolelærer (4 år på deltid, 180 stp), og har 30 stp i et annet fag. Da jeg var 19 gikk jeg et år på folkehøgskole, og to år etter det studerte jeg på MI. Husker ikke om det gir studiepoeng, kun en fagskoleutdanning/grad? På bakgrunn av disse utdannelsene så fikk jeg ikke mer studielån. Kan det stemme…? Har virkelig lyst å ta ett år studie til! Anonymkode: 1324a...2d7
monican94 Skrevet 2. desember #7 Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det sant?! Jeg søkte årsstudium i fjor, men fikk beskjed om at jeg ikke kan få flere år med studielån. Jeg er utdannet førskolelærer (4 år på deltid, 180 stp), og har 30 stp i et annet fag. Da jeg var 19 gikk jeg et år på folkehøgskole, og to år etter det studerte jeg på MI. Husker ikke om det gir studiepoeng, kun en fagskoleutdanning/grad? På bakgrunn av disse utdannelsene så fikk jeg ikke mer studielån. Kan det stemme…? Har virkelig lyst å ta ett år studie til! Anonymkode: 1324a...2d7 Da har du brukt 8 år eller tilsvarende 480 studiepoeng (folkehøgskole tilsvarer f.eks. 60 stp) 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember #8 Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det sant?! Jeg søkte årsstudium i fjor, men fikk beskjed om at jeg ikke kan få flere år med studielån. Jeg er utdannet førskolelærer (4 år på deltid, 180 stp), og har 30 stp i et annet fag. Da jeg var 19 gikk jeg et år på folkehøgskole, og to år etter det studerte jeg på MI. Husker ikke om det gir studiepoeng, kun en fagskoleutdanning/grad? På bakgrunn av disse utdannelsene så fikk jeg ikke mer studielån. Kan det stemme…? Har virkelig lyst å ta ett år studie til! Anonymkode: 1324a...2d7 Ett år på fagskole telles som 1 år fulltidsstudie. Dvs totalt tilsvarer det 390 sp for deg. Så ut i fra beregningene om studiepoeng, så burde du kunne få støtte til halvannet år til. Fikk du avslag på lån fra Lånekassen? Anonymkode: 7f49e...098
AnonymBruker Skrevet 2. desember #9 Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ett år på fagskole telles som 1 år fulltidsstudie. Dvs totalt tilsvarer det 390 sp for deg. Så ut i fra beregningene om studiepoeng, så burde du kunne få støtte til halvannet år til. Fikk du avslag på lån fra Lånekassen? Anonymkode: 7f49e...098 Ok, takk for svar! Jeg har såpass med studiepoeng, ja. Det visste jeg faktisk ikke. Står ikke antall studiepoeng på vitnemålet mitt fra MI, og jeg ante heller ikke at folkehøgskole gav 60 stp. Trodde det var 30. veldig greit å vite! 😅🙌 Ja, jeg fikk avslag fra Lånekassen. Jeg klaget, men fikk ikke medhold. Anonymkode: 1324a...2d7
AnonymBruker Skrevet 2. desember #10 Skrevet 2. desember monican94 skrev (24 minutter siden): Da har du brukt 8 år eller tilsvarende 480 studiepoeng (folkehøgskole tilsvarer f.eks. 60 stp) Nei, jeg har ikke brukt 8 år 😏 Anonymkode: 1324a...2d7
AnonymBruker Skrevet 2. desember #11 Skrevet 2. desember AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, jeg har ikke brukt 8 år 😏 Anonymkode: 1324a...2d7 Du har brukt 7 og et halvt år, men det telles som 8 år etter regelendringen. Det er derfor du får avslag og ikke har rett på mer støtte. «Reglene for hvor mye utdanning du kan få lån og stipend til er endret fra og med studieåret 2021–2022, fra at Lånekassen teller antall år med støtte, til en "kvote" på 480 studiepoeng. Regelendringen har ikke tilbakevirkende kraft. Det betyr at hvis du har fått lån og stipend til deltidsutdanning tidligere, vil de periodene telles på samme måte som før, altså som antall år med støtte . Har du for eksempel før studieåret 2021–2022 fått lån og stipend i tre år til 50 prosent deltidsutdanning, har du brukt opp tre hele år med rett til lån og stipend.» https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/studere-igjen/#samtykke-banner Du hadde funnet all informasjon hvis du gjorde research på Lånekassen sine sider. Anonymkode: fdf1d...feb 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå